آیا ریاست جمهوری بایدن یک “برکت” برای اوکراین جنگ زده خواهد بود؟ | اوکراین

[ad_1]

کیف ، اوکراین – اوکراین با پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری در 3 نوامبر “مبارک” است.

این همان چیزی است که پترو پوروشنکو ، رهبر سابق اوکراین جنگ زده ، زادگاه گرداب سیاسی که تقریباً رئیس جمهور دونالد ترامپ و ریاست جمهوری وی را در برگرفت ، روز یکشنبه در توییت خود نوشت.

“اوکراین داشتن رئیس جمهور ایالات متحده مبارک است [such a] پوروشنکو ، که اوکراین را در سال 2014-2018 هدایت کرد ، وقتی مسکو کریمه را ضمیمه کرد و از جدایی طلبان در دو منطقه جنوب شرقی حمایت کرد ، نوشت:

دانش بایدن از اوکراین بسیار عمیق است – و به وضوح از دانش سایر رهبران آمریکایی در تاریخ پیشی می گیرد.

بایدن به عنوان معاون رئیس جمهور باراک اوباما ، شخص او در اوکراین بود. وی شش بار ، آخرین بار در ژانویه 2017 ، چند روز قبل از روی کار آمدن ترامپ به کیف آمد.

بایدن به شوخی می گوید که او بیشتر از اینکه با همسر خودش زندگی کند ، با تلفن همراه Poroshenko است. از سال 2014 ، بایدن به نظارت بر کمکهای نظامی واشنگتن به کیف کمک می کند و از پوروشنکو ، زمانی که قدرتمندترین الیگارشی اوکراین است ، خواست تا فساد را پایان دهد.

بله ، دانش بایدن از اوکراین تا حدودی شخصی است.

وی تهدید کرد در صورت امتناع رئیس جمهور از اخراج دادستان کل دادستان ویکتور شوکین به اتهام فساد اداری ، به دولت پوروشنکو وام با پول می دهد.

“شش ساعت دیگر می روم. اگر دادستان اخراج نشود ، پول دریافت نمی کنید. خوب ، پسر آب **** ، او اخراج شد “، بایدن در سال 2018 طی بحث در شورای امور خارجه در واشنگتن گفت.

اما شوكین همچنین در حال تحقیق در مورد Burisma ، یك شركت گاز طبیعی است كه به پسر بایدن هانتر در سال 2014 شغل آشكارا مطمئن و پردرآمد در هیئت مدیره خود داد.

“من فکر می کنم [Biden] بر خلاف منافع [American] دولت ، علیه منافع اوکراین ، زیرا او فقط منافع شخصی و حریصانه خانواده اش را دنبال می کند “، دادستان سابق 68 ساله در ماه مه 2019 به خبرنگار گفت.

ترامپ و دولت وی بار دیگر تأکید کردند که اخراج برای محافظت از هانتر بایدن بود. انگیزه وی برای تحقیق در مورد بایدن به مکالمه تلفنی از قبل تاریخی 25 ژوئیه 2018 با جانشین و دشمن سیاسی پوروشنکو ، ولادیمیر زلنسکی برمی گردد.

زلنسکی ، کمدین سابق کم صفر که پس از تقبیح ملی گرایی پوروشنکو و خنثی کردن جنگ علیه فساد به قدرت رسید ، سعی کرد از ماجرای بایدن و بوریسم جلوگیری کند و ترجیح داد در نبرد سیاسی کاپیتول هیل شرکت نکند.

به نظر می رسید زلنسکی با پیروزی بایدن آسوده خاطر است.

وی روز یکشنبه در توئیتی نوشت: “اوکراین به آینده مشارکت استراتژیک با ایالات متحده خوشبین است.”

انحراف از موضع ناسازگار ترامپ

حتی در مقایسه با اقدامات آشفته ، تکانشی و رسوا کننده سیاست خارجی و اشتباهات رئیس جمهور چهل و پنجم ، مواضع ترامپ در مورد اوکراین به ویژه متناقض بود.

ولادیمیر فسنکو ، رئیس اندیشکده پنتا در کیف پایتخت اوکراین به الجزیره گفت: “ترامپ درباره اوکراین ابهامات زیادی داشت و احساسات او نیز بسیار مبهم بود.”

وی پس از گفتگو با زلنسکی ، نزدیک به 400 میلیون دلار کمک نظامی مورد نیاز برای تلاش های کی یف برای مبارزه با جدایی طلبان طرفدار روسیه در داغترین درگیری مسلحانه اروپا از زمان جنگ های یوگسلاوی را مسدود کرد.

اما در سال 2018 ، ترامپ اجازه فروش موشک های کشنده جاولین را داد که در دفع حملات تانک های شورشی بسیار مهم بود.

در جریان مبارزات انتخاباتی خود در سال 2016 ، ترامپ اشاره کرد که می تواند کریمه ضمیمه شده را به عنوان بخشی از روسیه به رسمیت بشناسد – و گفت که جمعیت روسی زبان در شبه جزیره دریای سیاه “ترجیح می دهند با” مسکو باشند.

بعداً در دوره ، او افتخار کرد که “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهور روسیه “سخت تر” نسبت به اوباما است.

در سال 2017 ، ترامپ در کاخ سفید پوشانکو با شانه های سرد را پوشید و هرگز از زلنسکی برای دیدار از واشنگتن دعوت نکرد.

و اوکراین تقریباً ریاست جمهوری خود را به خاک سپرد. در ماه فوریه ، مجلس نمایندگان تحت سلطه دموکراتها ، ترامپ را “برای استفاده از اختیارات رسمی خود برای تحت فشار قرار دادن دولت زلنسکی” استیضاح کرد ، اما سنا به رهبری جمهوری خواهان آن را توجیه کرد.

عقل سلیم تر؟

اگرچه اوکراین از حمایت دو جانبه ایالات متحده برخوردار است ، اما تحلیلگران انتظار دارند روابط بایدن بهبود یابد.

فسنکو ، تحلیلگر ، گفت: “تغییراتی به سمت بهتر وجود خواهد داشت ، اما فقط به این دلیل که هیچ تکانشی و غیرقابل پیش بینی ترامپ وجود نخواهد داشت.”

دیدگاه بایدن از اوکراین بسیار سرراست تر و با ثبات تر بود.

بایدن در جریان مبارزات انتخاباتی خود با الحاق کریمه ، قول افزایش کمک به اوکراین را داد. وی مسکو را بزرگترین “تهدید” خارجی در واشنگتن خواند.

با این حال ، برخی از ناظران اطمینان دارند که وی در کوتاه آوردن پروژه های تجدید شده روسیه در خارج از کشور و پایان دادن به درگیری جدایی طلبانه در جنوب شرقی اوکراین محتاط است.

پاول لوزین ، تحلیلگر دفاعی روسی گفت: “حمایت نظامی از اوکراین به شکل فعلی ادامه خواهد یافت و بعید است ایالات متحده پوشش آلمان و فرانسه را بپوشاند ، تلاش می کند نقش خود را در توافق صلح بی پایان افزایش دهد ، که موفقیت سریع و بزرگ را نوید نمی دهد.” بنیاد Jamestown ، یک اتاق فکر در واشنگتن دی سی ، به الجزیره گفت.

تصویر بزرگتر

بایدن مصمم است به جنگ تجاری ترامپ با چین و اتحادیه اروپا پایان دهد و کسری بودجه بیشتری را همراه با رشد مداوم نرخ بهره فدرال رزرو دنبال کند.

این می تواند برای اقتصاد شکننده اوکراین ، که گرفتار هزینه های نظامی ، آوارگی مضاعف صدها هزار پناهنده از منطقه دونباس و میلیون ها کارگر مهاجر در اتحادیه اروپا است – و جنگ تجاری خود با روسیه ، کشنده باشد.

عمده ترین صادرات اوکراین غلات و فولاد است و تقویت احتمالی دلار آمریکا در زمان بایدن می تواند hryvnia اوکراین را تضعیف کند.

آلکسی کوش ، تحلیلگر مستقر در کیف پایتخت اوکراین ، گفت: برنامه های اقتصادی بایدن “می تواند منجر به تضعیف ارزها در کشورهای در حال توسعه ، از جمله hryvnia شود و دسترسی اوکراین و اوکراین به بازارهای سرمایه جهانی را برای وام های جدید کاهش دهد. به الجزیره گفت.

در همین حال ، بسیاری از اوکراینی های متوسط ​​نسبت به تغییر امنیت در کاخ سفید بی تفاوت هستند.

ویکتوریا پولسچوک ، حسابدار 49 ساله در کیف ، به الجزیره گفت: “رئیس جمهور قدیمی غیرقابل پیش بینی بود ، رئیس جدید ، به گفته آنها ، قدیمی است.” “ما علاقه ای نداریم. ما بیش از حد مشغول زنده ماندن در اینجا هستیم. “



[ad_2]