سازنده بمب پاکستانی القاعده در افغانستان کشته شد آسیا

[ad_1]

اداره امنیت ملی می گوید محمد حنیف ، اهل کراچی ، همچنین “روابط نزدیک” با طالبان داشته است.

آژانس اطلاعاتی این کشور گفت ، یک سازنده بمب پاکستانی که اعضای طالبان را قبل از پیوستن به القاعده آموزش می داد ، در یک عملیات امنیتی در غرب افغانستان کشته شده است.

در بیانیه روز سه شنبه ، اداره امنیت ملی گفت محمد حنیف از نزدیکان عاصم عمر بود که القاعده را در شبه قاره هند (AQIS) رهبری می کند و در یک عملیات مشترک ایالات متحده و افغانستان در سال 2019 کشته شد.

این آژانس گفت حنیف ، یک اهل کراچی ، “رابطه نزدیک” با طالبان داشت و به آموزش جنگنده ها برای ساخت بمب های اتومبیل و بمب های دست ساز کمک می کرد.

این گزارش می گوید که وی در اصل یکی از اعضای طالبان بود اما در سال 2010 به القاعده پیوست.

مدتهاست که مقامات طالبان را به داشتن ارتباط نزدیک با القاعده متهم کرده اند ، که متهم به کشتار ایالات متحده در 11 سپتامبر 2001 است.

مالیات بر ارزش افزوده اعلام کرد ، دو زن پاکستانی نیز در عملیاتی که منجر به قتل حنیف شد بازداشت شدند ، بدون ارائه جزئیات بیشتر.

طالبان در این باره توضیحی ندادند.

ترور حنیف چند روز پس از ترور مأموران امنیتی ابومحسن المصری ، عضو ارشد القاعده که مدتها تحت تعقیب ایالات متحده بود ، صورت گرفت.

پناهگاه طالبان ، القاعده و رهبر آن ، اسامه بن لادن ، بهانه اصلی حمله آمریکا به افغانستان در سال 2001 بود.

حدود 19 سال بعد ، در یک معامله مهم با واشنگتن در ماه فوریه ، طالبان توافق کردند که در ازای خروج همه نیروهای خود از ایالات متحده ، اجازه استفاده از زمین های افغانستان توسط شبه نظامیان خارجی – از جمله القاعده – را ندهند.

به طور جداگانه ، دولت های طالبان و افغانستان در حال حاضر درگیر گفتگوهای صلح هستند که از ماه سپتامبر آغاز شده است اما نتوانسته اند پیشرفت چشمگیری داشته باشند.



[ad_2]