اتحادیه اروپا بستگان اسد سوریه را به دلیل مواد مخدر تحریم کرد اخبار نظامی در سوریه

[ad_1]

شورای اروپا می گوید که تولید و قاچاق آمفتامین به یک “مدل تجاری مبتنی بر رژیم” در سوریه تبدیل شده است.

اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه بستگان بشار اسد رئیس جمهور سوریه به اتهام دست داشتن در تولید و قاچاق مواد مخدر اعمال کرده است.

شورای اروپا در بیانیه ای اعلام کرد که اکثریت 25 فرد و هشت نهاد در سوریه که روز دوشنبه تحریم شدند، به دلیل دست داشتن در تولید و قاچاق مواد مخدر، به ویژه کاپتاگون هدف قرار گرفتند.

شورا گفت: «تجارت آمفتامین به یک مدل تجاری مبتنی بر رژیم تبدیل شده است که حلقه درونی رژیم را غنی می کند و درآمدهایی را برای آن فراهم می کند که به توانایی آن در حفظ سیاست های سرکوب خود علیه مردم غیرنظامی کمک می کند.

به همین دلیل، شورا اعضای مختلفی از خانواده اسد – از جمله تعداد زیادی پسر عموی بشار اسد، رهبران و اعضای شبه نظامیان وابسته به رژیم و تاجران مرتبط با خانواده اسد و همچنین افراد مرتبط را تعیین کرده است. با ارتش سوریه و اطلاعات نظامی سوریه.»

خبرگزاری آلمانی Deutsche Presse-Agentur گزارش داد وزرای خارجه اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند که دو پسر عموی اسد – وسیم بدیع الاسد و سامر کمال الاسد – به دلیل نقش آنها در تجارت کاپتاگون مشخص شوند. به گزارش DPA، پسر عموی سوم، مضار رفعت الاسد، بدون ذکر دلایل مشخص تحریم شد.

کاپتاگون نام تجاری دارویی است که در ابتدا در اوایل دهه 1960 در آلمان ثبت اختراع شد که حاوی یک محرک از نوع آمفتامین است. این دارو بعداً ممنوع شد و تبدیل به یک ماده غیرقانونی شد که تقریباً به طور انحصاری در خاورمیانه تولید و مصرف می شد و ارتباط نزدیکی با آنچه در کشورهای دیگر به عنوان “سرعت” شناخته می شود، داشت. سوریه تولید کننده اصلی Captagon در خاورمیانه است.

ماه گذشته، وزارت خزانه‌داری آمریکا دو پسر عموی خود – سامر کمال و وسیم بادی – را به دلیل دست داشتن در قاچاق مواد مخدر و همچنین حمایت از ارتش سوریه تحریم کرد.

همچنین روز دوشنبه شرکت‌های امنیتی خصوصی فعال در سوریه و همچنین افراد و سازمان‌های مرتبط با آن‌ها هدف تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفتند که شورا آنها را به عنوان «شرکت‌های پیشرو برای شبه‌نظامیان وابسته به رژیم» متهم کرد.

شورا گفت: «شبه‌نظامیان از رژیم سوریه در سیاست‌های سرکوبگرانه‌اش حمایت می‌کنند، از طرف رژیم سوریه مرتکب نقض حقوق بشر و نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه می‌شوند».

یک شرکت ساختمانی روسی نیز در فهرست تحریم های اتحادیه اروپا قرار گرفت. شورا گفت که Stroitransgaz کنترل بزرگترین معادن فسفات سوریه را به دست گرفت و بنابراین “ذینفع و حامی رژیم” بود.

در مجموع 322 نفر در رابطه با وضعیت سوریه مشمول تحریم های اتحادیه اروپا هستند و با مسدود شدن دارایی ها و ممنوعیت سفر روبرو هستند. دارایی های 81 نهاد دیگر مسدود شده است. شورا گفت که اشخاص حقیقی و حقوقی اتحادیه اروپا همچنین از ارائه کمک مالی به کسانی که به دلیل سرکوب وحشیانه رژیم اسد علیه جمعیت سوریه تحریم شده اند، منع شده اند.

دولت اسد اتهام دست داشتن در مواد مخدر را رد کرده و گفته است که با گسترش کاپتاگون مبارزه می کند.

تحریم های ایالات متحده و اکنون اتحادیه اروپا در حالی صورت می گیرد که اسد به آرامی روابط خود را با رهبران منطقه پس از یک دوره انزوا پس از سرکوب وحشیانه قیامی که در سال 2011 آغاز شد و به جنگ داخلی کشیده شد توسط دولتش بازسازی می کند.

جنگ داخلی سوریه پس از سرکوب وحشیانه تظاهرات صلح آمیز ضد دولتی توسط رژیم اسد در سال 2011 آغاز شد که سپس به یک درگیری داخلی مرگبار تبدیل شد که نیروهای خارجی و گروه های مسلح جهانی را به خود جلب کرد.

بر اساس گزارش برنامه جهانی غذا، بیش از نیم میلیون نفر کشته شده اند، حدود 6.7 میلیون نفر از کشور فرار کرده اند و 14 میلیون نفر در سوریه به کمک های بشردوستانه نیاز دارند زیرا نزدیک به 60 درصد جمعیت با ناامنی غذایی مواجه هستند. .



[ad_2]