ارتش اسرائیل یک فلسطینی را کشت و شهرک نشینان به پست غیرقانونی منتقل شدند | اخبار مربوط به درگیری اسرائیل و فلسطین

[ad_1]

یک کودک فلسطینی توسط نیروهای اسرائیلی در اردوگاه آوارگان عقبه جابر در اریحا کشته شد، در حالی که راهپیمایی شهرک نشینان به سمت یک پاسگاه غیرقانونی در نزدیکی شهر اشغالی نابلس منجر به خشونت بیشتر در کرانه باختری شد.

محمد فایز بلهان 15 ساله روز دوشنبه از ناحیه سر، سینه و شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

خاله میسون این نوجوان گفت: «آنها به سر او شلیک کردند. «چه بر سر مردم ما خواهد آمد؟ سرنوشت ما چه خواهد شد؟

ارتش اسرائیل گفت که در اردوگاه آوارگان عقبات جبر در اریحا در تلاش برای دستگیری فلسطینیان مظنون به حمله به اسرائیلی ها عمل کرده است و نیروهایش به تیراندازی مظنونان پاسخ داده اند.

راهپیمایی شهرک نشینان

این حادثه در حالی رخ می دهد که ارتش اسرائیل از هزاران شهرک نشین اسرائیلی محافظت می کند که به سمت پاسگاه غیرقانونی رها شده اویاتار راهپیمایی می کنند تا از دولت اسرائیل بخواهند که این پاسگاه را قانونی کند و “حملات افزایش یافته به شهرک ها در هفته های اخیر را محکوم کند.”

مقامات بیمارستان روز دوشنبه گفتند که مادر دو خواهر اسرائیلی که هفته گذشته در حمله ای مشابه کشته شدند، بر اثر جراحات جان باخته است.

هزاران شهرک نشین به رهبری وزرای دولت راست افراطی اسرائیل در این راهپیمایی شرکت کردند که به شدت توسط نیروهای اسرائیلی که مسیر راهپیمایی را به روی فلسطینی ها بسته بودند محافظت می کردند، اگرچه درگیری ها همچنان گزارش شده بود و حداقل دو فلسطینی با گلوله های پلاستیکی زخمی شدند. و ده ها نفر دیگر به دلیل استنشاق گاز اشک آور تحت درمان قرار گرفتند.

سمیر ابوشماله از شبکه الجزیره گفت که فلسطینی ها تلاش کردند با راهپیمایی مخالفت کنند که در زیر پرچمی مبنی بر اینکه “تمام سرزمین اسرائیل” متعلق به یهودیان اسرائیلی است برگزار شد و شهرک نشینان تلویحاً اشاره کردند که این شامل سواحل غربی اشغالی نیز می شود.

ابوشمله افزود که فلسطینی ها کراوات ها را آتش زدند و سنگ پرتاب کردند و گروه هایی از شهرک نشینان شروع به ترک محل راهپیمایی کردند و خواستار قانونی شدن این پاسگاه سه ساعته شدند.

ابوشمله گفت: «هنوز استقرار سنگین سربازان اسرائیلی وجود دارد، زیرا تخمین زده می‌شود که حدود 1000 سرباز اسرائیلی برای تامین امنیت راهپیمایی شهرک‌نشینان مستقر شده‌اند.»

وزارت امور خارجه فلسطین اعلام کرد که این راهپیمایی را تشدید و تحریک خطرناک مردم فلسطین و گسترش فراخوان‌های آتش‌زای راست اسرائیل و راست فاشیستی برای تعمیق شهرک‌سازی‌ها به ضرر سرزمین‌های فلسطینی می‌داند و تأثیر خطرناکی دارد. در مورد وضعیت در عرصه درگیری.”

این وزارتخانه افزود که با کارشناسان حقوقی در حال بررسی بهترین راه ها برای به چالش کشیدن روند حل و فصل است، از جمله طرح شکایت به شورای امنیت سازمان ملل، شورای حقوق بشر و کمیسیون دائمی تحقیق و همچنین دادگاه های بین المللی مربوطه.

راهپیمایی از ایست بازرسی نظامی زعتارا به سمت پاسگاه تخلیه شده اویاتار جبل صبیح در شهر بیتا در جنوب نابلس در شمال کرانه باختری آغاز شد.

شهرک نشینان اسرائیلی سال گذشته پایگاه غیرقانونی شهرک اویاتار را در زمین های خصوصی فلسطینی در جبل صبیح ایجاد کردند. مقامات اسرائیلی پس از ماه ها اعتراض فلسطینیان تصمیم به تخلیه آن گرفتند.

در همین حال، پس از آنکه گروهی از شهرک نشینان بامداد روز دوشنبه تحت حمایت نیروهای اسرائیلی به حیاط این مجتمع یورش بردند، تنش ها در مسجد الاقصی برای پنجمین روز متوالی ادامه یافت. پیش از این نیز نیروهای رژیم صهیونیستی از ورود نمازگزاران زیر 50 سال فلسطینی برای اقامه نماز صبح به مسجد الاقصی جلوگیری کردند.

نیروها حضور خود را در خارج از دروازه های الاقصی قبل از بازکردن آنها پس از شروع نماز افزایش دادند.

با توجه به این رویدادها، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل تصمیم گرفت از روز دوشنبه پس از ارزیابی وضعیت امنیتی ارتش اسرائیل در منطقه تل آویو، نیروهای کمکی امنیتی را در منطقه مستقر کند.

[ad_2]