اردن می گوید یک قانونگذار به اتهام قاچاق اسلحه و طلا در بازداشت اسراییل است | اخبار مربوط به درگیری اسرائیل و فلسطین

[ad_1]

عماد العدوان عضو کمیته فلسطین در پارلمان اردن است.

وزارت خارجه اردن اعلام کرد رژیم صهیونیستی یک نماینده اردنی پارلمان را به اتهام قاچاق اسلحه و طلا در کرانه باختری اشغالی بازداشت کرده است.

سینان مجالی، سخنگوی وزارت خارجه اردن در بیانیه ای گفت: عماد العدوان، نماینده پارلمان اردن که اوایل یکشنبه با یک خودرو از گذرگاه اصلی مرزی در امتداد رودخانه اردن عبور کرد، توسط مقامات اسرائیلی بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفت. به رسانه های دولتی در روز یکشنبه

مجالی گفت: «وزارت و همه دستگاه‌های ذیربط در پادشاهی تلاش می‌کنند تا جزئیات این موضوع را مشخص کرده و آن را در سریع‌ترین زمان ممکن حل کنند».

او گفت که العدوان “به دلیل بازجویی در مورد اتهام قاچاق مقادیری سلاح و طلا” دستگیر شد.

سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل از اظهار نظر درباره این بازداشت خودداری کرد.

العدوان، 35 ساله، عضو کمیته فلسطینی پارلمان اردن است.

رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که وی در گذرگاه مرزی ملک حسین (النبی) در کرانه باختری اشغالی دستگیر شده است. هیچ اظهارنظر رسمی از سوی مقامات اسرائیلی در مورد دستگیری العدوان وجود ندارد.

خلیل عطیه، قانونگذار برجسته اردن، که به مخالفت صریح خود با اسرائیل معروف است و برای لغو معاهده صلح این کشور با اسرائیل مبارزه کرده است، گفت که اگر دولت به سرعت عمل نکند، پاسخگو خواهد بود.

عطیه گفت: «نباید جایی برای دشمن باقی بماند که با بازداشت و زندانی کردن یکی از نمایندگان مجلس به حیثیت اردنی‌ها توهین کند».

اسرائیل از روابط امنیتی نزدیک با اردن، همسایه عربی که طولانی ترین مرز مشترک با آن دارد، برخوردار است، اما روابط سیاسی در سال های اخیر به دلیل موضع اسرائیل در مورد حق فلسطینی ها برای داشتن کشوری تیره شده است.

بسیاری از شهروندان این پادشاهی اصالتا فلسطینی هستند.

[ad_2]