ارمنستان و آذربایجان در پی حملات جدید مجدداً اتهامات تجاری خود را مطرح کردند آسیا

[ad_1]

تیراندازی طی دو ساعت پس از آخرین توافق برای پایان دادن به درگیری قره باغ توسط هر دو طرف گزارش شده است.

ارمنستان و آذربایجان بار دیگر یکدیگر را به بمب گذاری در مناطق مسکونی متهم کرده اند که سرپیچی از یک پیمان است تا از هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان در محاصره کوه قره باغ قره باغ جلوگیری کند.

این گلوله بارانی توسط هر دو طرف روز شنبه اعلام شد ، ساعاتی پس از آخرین توافق برای پایان دادن به درگیری ، که پس از مذاکرات در ژنو بین وزرای خارجه دو کشور و نمایندگان فرانسه ، روسیه و ایالات متحده به دست آمد.

توافق نامه با روسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا از زمان آغاز جنگ در 27 سپتامبر نتوانست به چهارمین آتش بس دست یابد.

شمار کشته شدگان در بدترین نبردها در قفقاز جنوبی بیش از 25 سال گذشته از 1000 نفر گذشته است.

قره باغ کوهستانی بین المللی به عنوان بخشی از آذربایجان شناخته شده است ، اما توسط ارامنه قومی ساکن و کنترل می شود.

حدود 30،000 نفر در جنگ 1991-1994 در منطقه کشته شدند.

آذربایجان هر تصمیمی را که به ارمنیان اجازه دهد این محاصره را که به گفته وی غیرقانونی اشغال شده است ، کنترل کند ، رد می کند. ارمنستان این سرزمین را بخشی از وطن تاریخی خود می داند و می گوید جمعیت آن به حفاظت از آن احتیاج دارد.

سرویس نجات اضطراری قره باغ اعلام کرد که بازار مرکزی استپاناکرت ، بزرگترین شهر این محاصره به آتش کشیده شده و قسمتهای زیادی از آن سوخته است.

شوشان استپانیان ، سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان نیز گفت که در حمله به شهر استراتژیک شوشی ، 15 کیلومتری جنوب استپاناکرت ، چندین غیرنظامی زخمی شدند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان هر دو ادعا را رد کرد و افزود که مناطق ترتر ، آغدم و آگابدی مورد حملات توپخانه ای قرار گرفتند ، همانطور که گوبادلی ، شهری بین این محاصره و مرزهای ایران در این هفته توسط نیروهای آذربایجان تصرف شد.

روری شالاندز از الجزیره در سخنانی از ایروان گفت که فیلم های منتشر شده توسط مقامات قره باغ و وزارت امور خارجه ارمنستان نشان دهنده انفجارهای ستاره ای بر فراز تپه ها است که “به ما گفته می شود ارتش آذربایجان از فسفر سفید استفاده می کند.”

“طبق قوانین بین الملل ، استفاده از فسفر سفید در جایی كه غیرنظامیان حضور دارند ممنوع است و برای پرسنل نظامی محدود است. مقامات در ارمنستان می گویند این استفاده غیرقانونی است “.

هدی عبدالحمید ، الجزیره ، از باکو صحبت کرد و گفت آذربایجان “این ادعاها را به عنوان بی اساس رد کرد”.

وی گفت: “وزارت دفاع در توئیتی گفت كه ارتش فاقد هرگونه سلاح یا مهمات است كه توسط قوانین بین المللی ممنوع باشد.”

عبدالحمید افزود: وزارت گفت ارمنستان فسفر سفید را به منطقه منتقل می کند.

وزارت امور خارجه روز شنبه گفت ، نخست وزیر ارمنستان نیکول پاشینیان رسما از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خواسته است تا در میان درگیری با آذربایجان مشاوره های امنیتی “فوری” را آغاز کند.

بیش از 1000 سرباز قره باغ کوهستانی کشته شده اند. آذربایجان تلفات نظامی خود را اعلام نمی کند.

روسیه 5000 مرگ و میر را از هر دو طرف درگیری تخمین زده است.

سه روش موفق به متوقف کردن جنگ نشده اند ، آخرین میانجیگری در واشنگتن كه یكشنبه گذشته توسط مایك پمپئو وزیر خارجه آمریكا انجام شد.

گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ، که برای میانجیگری درگیری ایجاد شده بود ، گفت که ارمنستان و آذربایجان همچنین توافق کرده اند که اجساد مبارزان را رد و بدل کنند و لیست اسرای جنگی بازداشت شده را ظرف یک هفته برای تبادل احتمالی ارائه دهند.



[ad_2]