توقف در کشمیر به دنبال قوانین جدید هند در هند هند

[ad_1]

ساکنان و سیاستمداران قوانین جدید زمین هند را “پروژه استعماری برای شهرک نشینان” که به دنبال تغییر جمعیتی هستند ، محکوم کردند.

به عنوان اعتصاب عمومی که در اعتراض به قوانین جدیدی که به سرخپوستان اجازه می دهد زمین در منطقه مورد مناقشه خریداری کنند ، مغازه ها و مشاغل در چندین قسمت کشمیر هند بسته شده اند.

سیاستمداران طرفدار هند در کشمیر همچنین قوانینی را که از روز سه شنبه به اجرا درآمده و به برخی از شهروندان این کشور اجازه خرید زمین در منطقه را داده است ، مورد انتقاد قرار داده و هند را به فروش زمین برای فروش به کشمیر متهم کردند.

خواستار توقف توسط یک گروه جدایی طلب به رهبری میروئیز عمر فاروک انجام شد که قوانین جدید را به عنوان بخشی از “سیاست تغییر دائمی جمعیتی” دهلی نو محکوم کرد.

نیروهای دولتی با تجهیزات ضد شورش در خیابان های پایتخت هند ، کشمیر ، پایتخت هند ، گشت زنی کردند.

تا سال گذشته هندی ها اجازه خرید ملک در منطقه را نداشتند.

اما در آگوست 2019 ، دولت نخست وزیر نارندرا مودی وضعیت ویژه کشمیر را لغو کرد ، قانون اساسی جداگانه آن را لغو کرد ، منطقه را به دو منطقه فدرال – جامو و کشمیر و لاداخ تقسیم کرد و متعاقباً حمایت های ارثی در زمین ها و مشاغل را لغو کرد.

این اقدام باعث خشم گسترده و نابودی اقتصادی در میان محدودیت های شدید امنیتی و اختلال در ارتباطات شد.

https://www.youtube.com/watch؟v=CDpEmvjx12I

ساکنان کشمیر از قوانین جدید ابراز نارضایتی کرده و آن را به عنوان یک پروژه استعماری برای شهرک نشینان در هند توصیف کرده اند.

مشتک وانی ، تاجر 50 ساله در سریناگر به الجزیره گفت: “آرا from ما از سال گذشته کاملاً خفه شد.”

“این اعتراض خاموش ما برای به چالش کشیدن قوانین جدید است. سرنوشت ما اکنون مانند فلسطین است – آنها ما را برده خواهند کرد ، بدون فرصت و بدون حق در خانه های خود. ما نمی دانیم چه موقع از خانه های خود بیرون می شویم و نمی توانیم حتی یک کلمه بگوییم. “

یکی دیگر از ساکنان ، محمد 35 ساله ، که نمی خواست نام کامل خود را اعلام کند ، گفت که از آینده خانواده اش می ترسد.

“هرچه در سه دهه گذشته اتفاق افتاده است ، ما هنوز محافظت کمی داریم [in] ما صاحب زمین و خانه هستیم و افراد خارجی مجاز به اسکان در اینجا نیستند. “

“آن زمان ما مورد توجه قرار گرفتیم. به نظر می رسد که این امر باعث می شود زندگی فرزندان و نسل های آینده در سرزمین خود مانند غریبه های بی پناهی به نظر برسند. “

تحمیل فرهنگ ، زبان آنها

محمد افزود هند هند فرهنگ و زبان خود را به کشمیری تحمیل می کند.

وی گفت: “آنها به زبان هندی سفارش می دهند ، علائم هندی را تغییر می دهند و ما این را نمی فهمیم”. “ما نمی دانیم آنها چیستند [they] این به زمین ، مال و زندگی ما مربوط خواهد شد. “

اقدام هند در آگوست 2019 در میان محدودیت های شدید امنیتی و اخلال در ارتباطات ، خشم گسترده و نابودی اقتصادی را در پی داشت.

از آن زمان ، هند با قوانین جدید تغییرات زیادی ایجاد کرده است.

کشمیر بین هند و پاکستان تقسیم شده است ، هر دو ادعای منطقه را به طور کامل انجام می دهند اما تا حدی حاکم هستند.

قوانین جدید همچنین به ارتش هند اجازه می دهد هر منطقه را “استراتژیک” برای اهداف عملیاتی ، مسکونی و آموزشی علیه شورشیان کشمیری اعلام کند.

گزارش اضافی توسط Rifat Fareed در Srinagar.



[ad_2]