از فیزیک گرفته تا خدا؛ شهید ماهاهدین ، ​​برادر حاج محسن فهری زاده (5) | خبر فوری

[ad_1]

5fcb84f81a066_2020-12-05_16-32

یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشت: خداوند تعابیر خاص و حرام از صفات خود دارد ، اما آنها عقلی و شهودی هستند. شجاعت او همه چیز را پر می کند ، دانش او به همه چیز تعلق دارد. مردی نزدیکتر از خودش نسبت به خودش.

در قسمت پنجم خاطرات شهدای ترور هسته ای ، حسن رحیم پور نمونه جدیدی از توجه قابل تأمل و مشکوک شهید فهری زاده در فلسفه فیزیک و ارتباط آن با متافیزیک آورده است:

(اولین یادداشت را اینجا بخوانید)

(یادداشت دوم را اینجا بخوانید)

(یادداشت سوم را اینجا بخوانید)

(یادداشت چهارم را اینجا بخوانید)

9. سردار محسن باعث شد دانش آموزان خود با نگاهی تحلیلی ، مشکوک و غیر تقلیدی به سیر تاریخ فیزیک نگاه کنند و حساس باشند زیرا مثلاً فیزیکدان ها از پنج نیروی “مغناطیسی” ، “الکتریکی” ، “هسته ای” ، “گرانش” و “ضعیف” حرکت می کنند “به سه نیرو رسید؟ او به تلاش افرادی مانند ماکسول ، فارادی و غیره احترام می گذارد ، اما محقق فیزیک را ترغیب می کند که بارها و بارها فکر کند: چه اتفاقی افتاد که دو نیروی الکتریکی و مغناطیس به هم نزدیک شدند و “الکترومغناطیس” بهانه کودک شد؟ چرا انیشتین سعی کرد تمام توان خود را به یک منبع واحد برگرداند و چرا ناکام ماند؟ تا دهه های اخیر ، هنگامی که عبدالسلام و وینبرگ قدرت ضعیف را با الکترومغناطیس مرتبط کردند ، جایزه نوبل به کشف “الکتریکی ضعیف” به عنوان نیروی سوم اعطا می شد.
شهید ، برادر فهریزاده ، در نامه ای به یکی از شاگردان خود می نویسد که این تحلیل بر اساس تمایز بین مفاهیم قدرت و انرژی است. “انرژی” علاوه بر فرض ثابت بودن انرژی کل جهان ، مفهوم واقعی شده “انرژی” است و ماده نیز انرژی در نظر گرفته می شود. از دیدگاه مادی جهان تنها انرژی است و انرژی کاملاً بهم پیوسته است. درست است. در حال حاضر شاید مجبور نبودم این حرف را بزنم ، اما سردرگمی شما را به دردسر انداخت و این در آینده یکی از موضوعات اصلی است که در مورد خدا و قدرت روی آن کار خواهم کرد و در انتظار س .الات قاطع و جدید است.

10. با این حال ، عارف و فیزیکدان حرفه مجاهدین نظریه های مختلفی را در مورد نقطه اتصال یا نقطه اتصال “فیزیک” و “متافیزیک” ممکن می دانست. در دهه 1960 ، کردستان به نبردهایی پرداخت و جلسه حافظ هانی را برای همرزمانش برگزار کرد. انس همزمان با شعر و فیزیک رفتار می کرد. در مورد خدا ، او ضعف خود را نه تنها در زبان فیزیک بلکه به زبان متافیزیک انسانی و نامشخص نیز باور داشت. او گفت که منطقی است که به زبان خود خدا ، پیام آوران و سخنرانان و مفسرانش – امامان جاویدان (OS) – متوسل شویم. خداوند از ذراتی تشکیل نشده است که هر ذره ای از آن در موجودات جهان است. او شیفته مرزبندی امیرالمومنین در انکار “تفاوت” و “هماهنگی” امور با خدا بود و به امکان تأثیرگذاری چنین مفاهیمی نه تنها در “علم متافیزیک” بلکه در مبانی بنیادی فیزیک اشیا believed نیز اعتقاد داشت. با این وجود ، خداوند با تمام وجود در همه جا حضور دارد و ناظر است و او هیچ مکانی ، مکانی و حرکتی برای تبدیل شدن به موضوع فیزیک ندارد. خداوند از صفات خود تعابیر خاص و حرام دارد ، اما آنها عقلی و شهودی هستند. شجاعت او همه چیز را پر می کند ، دانش او به همه چیز تعلق دارد. شخصی که به خودش نزدیکتر از خودش است و از رگ گردن دیده نمی شود اما نزدیک است. اوباما نزدیک است و ما نیز با او فاصله داریم! وین (فاصله در فاصله نزدیک) ، معنای رابطه جهان و ما چیست؟ و فیزیک چه نقشی می تواند در شناخت خدا داشته باشد؟ او که دائماً در گوش ما زمزمه می کند ، وقتی بندگان من ، هر کسی که آنجاست ، می گویند: “من خیلی نزدیک هستم”.
من در كنار آنها نیستم ، اما “با آنها هستم” ، صدای آنها را می شنوم و دعاهای آنها را اجابت می كنم …. و اینگونه شد كه دعای حاج محسن شنیده شد ، پاسخ داده شد ، شكنجه شد و … با ملاقات بدن خونین (خدا متافیزیک و فیزیک جهان) از بین رفته است.

یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشت: خداوند تعابیر خاص و حرام از صفات خود دارد ، اما آنها عقلی و شهودی هستند. شجاعت او همه چیز را پر می کند ، دانش او به همه چیز تعلق دارد. مردی نزدیکتر از خودش نسبت به خودش.

آخرین اخبار (khabarfoori.com)

5fcb84f81a066_2020-12-05_16-32

در بخش پنجم خاطرات شهدای کشتار هسته ای ، حسن رحیم پور نمونه جدیدی از توجه قابل تأمل و مشکوک شهید فهری زاده در فلسفه فیزیک و ارتباط آن با متافیزیک آورده است:

(اولین یادداشت را اینجا بخوانید)

(یادداشت دوم را اینجا بخوانید)

(یادداشت سوم را اینجا بخوانید)

(یادداشت چهارم را اینجا بخوانید)

9. سردار محسن باعث شد دانش آموزان خود با نگاهی تحلیلی ، مشکوک و غیر تقلیدی به سیر تاریخ فیزیک نگاه کنند و حساس باشند زیرا مثلاً فیزیکدان ها از پنج نیروی “مغناطیسی” ، “الکتریکی” ، “هسته ای” ، “گرانش” و “ضعیف” حرکت می کنند “به سه نیرو رسید؟ او به تلاش افرادی مانند ماکسول ، فارادی و غیره احترام می گذارد ، اما محقق فیزیک را ترغیب می کند که بارها و بارها فکر کند: چه اتفاقی افتاد که دو نیروی الکتریکی و مغناطیس به هم نزدیک شدند و “الکترومغناطیس” بهانه کودک شد؟ چرا انیشتین سعی کرد تمام توان خود را به یک منبع واحد برگرداند و چرا ناکام ماند؟ تا دهه های اخیر ، زمانی که عبدالسلام و وینبرگ قدرت ضعیف را با الکترومغناطیس مرتبط کردند ، جایزه نوبل به کشف “الکتریکی ضعیف” به عنوان نیروی سوم اعطا می شد.
شهید ، برادر فهری زاده ، در نامه ای به یکی از شاگردان خود می نویسد که این تحلیل بر اساس تمایز بین مفاهیم قدرت و انرژی است. “انرژی” علاوه بر فرض ثابت بودن انرژی کل جهان ، مفهوم واقعی شده “انرژی” است و ماده نیز انرژی در نظر گرفته می شود. از دیدگاه مادی جهان تنها انرژی است و انرژی کاملاً بهم پیوسته است. درست است. در حال حاضر شاید مجبور نبودم این حرف را بزنم ، اما سردرگمی شما را به دردسر انداخت و این در آینده یکی از موضوعات اصلی است که در مورد خدا و قدرت روی آن کار خواهم کرد و در انتظار س .الات قاطع و جدید است.

10. با این وجود ، عارف و فیزیکدان حرفه مجاهدین نظریه های مختلفی را در مورد نقطه اتصال یا نقطه اتصال “فیزیک” و “متافیزیک” ممکن می دانست. در دهه 1960 ، کردستان به نبردهایی پرداخت و جلسه حافظ هانی را برای همرزمانش برگزار کرد. انس همزمان با شعر و فیزیک یک طرفه بود. در مورد خدا ، او ضعف خود را نه تنها در زبان فیزیک بلکه به زبان متافیزیک انسانی و نامشخص نیز باور داشت. وی گفت که منطقی است که به زبان خود خدا ، پیام آورانش ، سخنرانان و مفسرانش ، Immortals Imams (OS) پرداخته شود. خداوند از ذراتی تشکیل نشده است که هر ذره ای از آن در موجودات جهان است. او شیفته تمایز امیرالمومنین در انکار “تفاوت” و “هماهنگی” امور با خدا بود و به امکان تأثیرگذاری چنین مفاهیمی نه تنها در “علم متافیزیک” بلکه در مبانی بنیادی فیزیک اشیا believed نیز اعتقاد داشت. با این وجود ، خداوند با تمام وجود در همه جا حضور دارد و ناظر است و او هیچ مکانی ، مکانی و حرکتی ندارد تا بتواند به عنوان موضوع فیزیک در آید. خداوند از صفات خود تعابیر خاص و حرام دارد ، اما آنها عقلی و شهودی هستند. شجاعت او همه چیز را پر می کند ، دانش او به همه چیز تعلق دارد. کسی که به خودش نزدیکتر از خودش باشد و از رگ گردن دیده نشود ، اما نزدیک خواهد بود. اوباما نزدیک است و ما نیز با او فاصله داریم! وین (فاصله در فاصله نزدیک) ، معنای رابطه جهان و ما چیست؟ و فیزیک چه نقشی می تواند در شناخت خدا داشته باشد؟ او که دائماً در گوش ما زمزمه می کند ، وقتی بندگان من ، هر کسی که آنجاست ، می گویند: “من خیلی نزدیک هستم”.
من در كنار آنها نیستم ، اما “با آنها هستم” ، صدای آنها را می شنوم و دعاهای آنها را اجابت می كنم …. متافیزیک و فیزیک جهان) از بین رفته است.

[ad_2]