استرالیا نشست چهارگانه در سیدنی را پس از خروج بایدن لغو کرد | اخبار

[ad_1]

نخست وزیر آنتونی آلبانیز گفت که رهبران استرالیا، ایالات متحده، هند و ژاپن در اجلاس سران گروه هفت در ژاپن در آخر هفته جاری با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا گفت: نشست سران کشورهای چهارجانبه که قرار بود هفته آینده در سیدنی برگزار شود، پس از خروج جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بر سر مذاکرات سقف بدهی در واشنگتن، به تعویق خواهد افتاد.

آلبانیز روز چهارشنبه گفت، رهبران استرالیا، هند، ژاپن و ایالات متحده در عوض در نشست گروه هفت (G7) آخر هفته در ژاپن با یکدیگر دیدار خواهند کرد. بایدن در دومین مرحله از سفر آتی آسیا-اقیانوسیه خود که قرار بود از پاپوآ گینه نو نیز بازدید کند، سفر به سیدنی را لغو کرد.

آلبانیز گفت که «ناامیدکننده» بود که بایدن تصمیم گرفت نمی تواند برای اجلاس 24 ماه مه که نخست وزیر هند، نارندرا مودی و فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن نیز در آن شرکت کنند، بیاید.

آلبانیز گفت: «تصمیم پرزیدنت بایدن به این معنی بود که نمی‌توانید با رهبران چهارجانبه دیداری داشته باشید، در حالی که تنها سه نفر از چهار نفر در آنجا حضور دارند.»

او گفت که این چهار رهبر قصد دارند در هیروشیما در جریان نشست G7 با یکدیگر دیدار کنند.

نخست وزیر گفت: “گروه چهارجانبه یک ارگان مهم است و ما می خواهیم مطمئن شویم که این امر در سطح رهبری اتفاق می افتد و در آخر هفته این بحث را خواهیم داشت.”

آلبانیز گفت، بایدن از اینکه نتوانست برای سخنرانی در پارلمان به اجلاس سیدنی و کانبرا، پایتخت استرالیا بیاید، «ناامیدی بزرگ خود را ابراز کرد».

او گفت که مودی هفته آینده از سیدنی بازدید خواهد کرد و خاطرنشان کرد که رهبر هند قرار است روز سه شنبه در یک استادیوم 20000 نفری فروخته شده برای مهاجران هندی سخنرانی کند.

آلبانیز به شبکه رادیو تلویزیون استرالیا گفت: نخست وزیر مودی هفته آینده برای دیدار دوجانبه با من اینجا خواهد بود. او همچنین جلسات کاری خواهد داشت. او یک رویداد بسیار عمومی را در سیدنی برگزار خواهد کرد.

Quad یک گروه غیررسمی است که یک هند و اقیانوس آرام باز را تبلیغ می کند. چین این را تلاشی برای عقب راندن نفوذ فزاینده خود در منطقه می داند.

[ad_2]