اسرائیلی‌های راست افراطی شهر قدیمی اورشلیم را با راهپیمایی با پرچم‌ها تعطیل کردند اخبار مربوط به درگیری اسرائیل و فلسطین

[ad_1]

قدس شرقی اشغالی – ما به یک روز سالانه نیاز داریم تا به اعراب یادآوری کنیم که کنترل خود را در دست داریم [Old City’s Muslim Quarter] … اگر راه دیگری را برویم، آنها فکر می کنند مالک این منطقه هستند.

سخنران، نوجوانی که نام خود را ذکر نکرد، یکی از هزاران راهپیمایی جوانی بود که روز پنجشنبه برای “راهپیمایی پرچم” سالانه راست افراطی به همراه یشیو (دبیرستان مذهبی یهودیان) به شهر قدیمی اورشلیم شرقی اشغالی سفر کرده بودند. ).

این مراسم که در روز اورشلیم برگزار شد، به مناسبت تسخیر و الحاق قدس شرقی در سال 1967، اقدامی که طبق قوانین بین‌المللی غیرقانونی تلقی می‌شود، در سال‌های اخیر به خشونت منجر شده است زیرا راست‌گرایان افراطی اسرائیل نیز شعارهای تحریک آمیز و توهین‌هایی مانند حمله فیزیکی سر می‌دهند. فلسطینی ها و حتی روزنامه نگاران.

در میان حاضران، حسی غیرقابل انکار از برتری یهود و جذابیت مذهبی پرشور زیربنای راهپیمایی وجود دارد.

قبل از اینکه راهپیمایی در دروازه دمشق جمع شود و سپس از شهر قدیمی عبور کند، صدها ملی‌گرای افراطی وارد محوطه مسجد الاقصی شدند، حتی در حالی که یهودیان افراطی ارتدوکس اعلامیه‌هایی را توزیع کردند که توضیح می‌دادند طبق قوانین یهودی صعود ممنوع است.

با این حال، یهودیان مذهبی صهیونیست که برخی پیراهن‌هایی با پیام‌های تحریک‌آمیز به تن دارند، به این ممنوعیت پایبند نبوده‌اند، که منجر به ایجاد موقعیت‌های پرتنش می‌شود که اغلب به استقبال ورود آنها به الاقصی، سومین مکان مقدس اسلام و نماد ملی فلسطین می‌رود.

مسلمانان فلسطینی که در داخل مسجد کیبلی مجتمع نشسته بودند، علیه اسرائیلی‌های راست افراطی شعار می‌دادند در حالی که دیگران آرام و بی‌صدا در حال خواندن قرآن بودند.

در زمان شروع رویداد اصلی، حوالی ساعت 16:00 (13:00 به وقت گرینویچ) بعد از ظهر، بسیاری از خیابان‌ها در شهر قدیمی شلوغ و شلوغ خالی بودند، و مغازه‌داران فلسطینی عمدتاً به توصیه‌های پلیس اسرائیل برای تعطیلی کسب‌وکار خود برای یک روز و اجتناب از درگیری توجه می‌کردند. با راهپیمایان

با این حال، با وجود تلاش حدود 2500 افسر پلیس برای جلوگیری از هر گونه حادثه، درگیری ها ناگزیر شروع شد.

یک مرد ایتالیایی از حامیان آرمان فلسطین، با روسری کفی به گردن، توسط تظاهرکنندگان اسرائیلی مورد آزار و اذیت تظاهرکنندگان اسرائیلی قرار گرفت و یکی از آنها او را تهدید به کشتن کرد.

با این حال، پلیس عمدتاً با دور نگه داشتن تظاهرکنندگان راست افراطی از دیگران موفق شد از هرگونه درگیری جدی‌تر جلوگیری کند.

یک پلیس یک اسرائیلی را هل می دهد
در حالی که اسرائیلی‌ها به مناسبت روز اورشلیم در اورشلیم، 18 مه 2023، در بیرون دروازه دمشق شهر قدیمی اورشلیم جمع می‌شوند، یک پلیس مردی اسرائیلی را هل می‌دهد. [Ammar Awad/Reuters]

قدرت یهود

به نظر می رسید که مردم شرکت کننده در راهپیمایی مشتاق به نمایش گذاشتن مدارا و حتی ارتقای فعال موقعیت خود توسط دولت اسرائیل بودند، به ویژه با حضور وزیران و سیاستمداران دولت اسرائیل در طول روز، از جمله ایتامار بن گویر راست افراطی، که اولین نفر شد. وزیر کابینه یک بار در راهپیمایی شرکت کرد. بعداً وزیر دارایی راست افراطی بتزلل اسموتریچ نیز حضور داشت.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل این راهپیمایی را “روزی فوق العاده برای جشن بازگشت به پایتخت ابدی خود” خواند.

اما الیاهو، یک راهپیمایی از گوش اتزیون که به عنوان بخشی از گروهی به نام حقیقت یهودی – که توسط گروهی که حتی از بن گویر راست افراطی‌تر به حساب می‌آیند تشکیل شده بود، آمده بود – گفت که وزیر باید استعفا دهد.

الیاهو گفت: «بن گویر حقیقت را ترک کرد. او باید دولت را ترک کند.

برای الیاهو، این رویداد فرصتی بود تا آشکارا موضع راست افراطی خود را در حمایت از اخراج فلسطینیان از سرزمینشان به نمایش بگذارد.

من احساس خوشحالی می کنم زیرا بخش بزرگی از کشورمان را اشغال کرده ایم. [but] خیلی غمگینم [we cannot go to Al-Aqsa]الیاهو، پیش از این که شعار مورد علاقه‌اش را «کاهان راست می‌گفت»، گفت، اشاره‌ای به خاخام افراطی ملی‌گرای فقید مایر کاهانه است، که الهام‌بخش مرد مسلح یهودی بود که در سال 1994 29 فلسطینی را در کشتار مسجد ابراهیمی در الخلیل کشت و کاه را تأسیس کرد. حزبی که بعدها در اسرائیل یک سازمان “تروریستی” اعلام شد.

الیاهو گفت: «ما باید اعراب را منتقل کنیم. ما باید هفته گذشته غزه را با خاک یکسان می کردیم.

«حق با کاهان بود»، همراه با «مرگ بر اعراب»، شعار مشترک بسیاری از تظاهرکنندگان، اما نه همه، بود که هزاران پرچم اسرائیل را برافراشتند و در طول روز از بلندگوها فریاد زدند.

در حالی که ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل، از دروازه دمشق به سمت شهر قدیمی اورشلیم می رود، یک افسر امنیتی یک مرد اسرائیلی را هل می دهد، به مناسبت روز اورشلیم در اورشلیم، 18 مه 2023.
افسران امنیتی یک مرد اسرائیلی را هل می دهند در حالی که ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل از دروازه دمشق به شهر قدیمی اورشلیم می رود، به مناسبت روز اورشلیم در اورشلیم، 18 مه 2023. [Ronen Zvulun/Reuters]

فلسطینی ها دور ماندند

در سرتاسر خیابان دروازه دمشق، جایی که هزاران یهودی اسرائیلی با شادی سرود می‌خواندند، ده‌ها مغازه، بازار و رستوران فلسطینی به تقلید از وضعیت شهر قدیمی به روی عموم بسته شدند.

یک مغازه دار مسیحی فلسطینی به الجزیره گفت که مغازه ها برای جلوگیری از خرابکاری توسط راهپیمایان بسته شده است.

پیش از این رویداد این نگرانی وجود داشت که ممکن است منجر به خشونت‌های گسترده‌تر شود، زیرا اوضاع در کرانه باختری اشغالی و غزه از قبل متشنج است، پس از بیش از یک سال حملات تقریباً روزانه اسرائیل که صدها فلسطینی را کشته و درگیری چهار روزه را به دنبال داشت. بین اسرائیل و جهاد اسلامی فلسطین در غزه که حداقل 33 فلسطینی و یک اسرائیلی کشته شدند.

برای فلسطینی‌ها، رویدادهایی مانند راهپیمایی پرچم یادآور اشغال مداوم و رفتاری است که بسیاری اکنون آن را «آپارتاید» می‌نامند.

فخری ابودیاب، یکی از رهبران جامعه بیت المقدس شرقی که جامعه البستان با تخریب توسط مقامات اسرائیلی مواجه شد، گفت: «ما فلسطینی ها این پیام را دریافت می کنیم که این روزی است که آنها به هزینه ما جشن می گیرند.

ابو دیاب اوایل پنجشنبه در الاقصی هنگام مصاحبه با رسانه های اسرائیلی بازداشت شد.

او گفت که بعداً آزاد شد، اما قبل از اینکه به او گفته شود تا پایان روز از ورود به شهر قدیمی منع شده است.

ابودیاب گفت: «آنها نمی خواهند من در این روز تعطیلاتشان صحبت کنم – حتی با رسانه های اسرائیلی. آنها ترجیح می‌دهند که ما در خانه‌های خود بمانیم و مانع جشن فتح ما نشویم.»

[ad_2]