اظهارات جدید محمود احمدی نژاد در مورد کوروش / نمی گویم او ذوالقرنین است ، پیامبر نیست ، اما …

[ad_1]

5f99cfdce0cac_5f99cfdce0cb3

رئیس جمهور پیشین محمود احمدی نژاد ویدیویی را در فضای مجازی منتشر کرده است که زندگی کوروش بزرگ را مطالعه می کند.

رئیس جمهور سابق محمود احمدی نژاد در هفتمین روز آبان ، سالروز تولد کوروش هخامنشی ، ویدیویی را در فضای مجازی (کانال تلگرامی دولت بهار) منتشر کرد – گفت: من معتقدم که در هر شرایطی ، در هر حالت و هر موقعیتی ، ایران باید باشد و بیایید در مورد ملت ایران صحبت کنیم. یک ملت بزرگ ، متمدن و فرهنگ آفرین است. ملتی که در طول تاریخ هزاره خود همیشه متحد ، کمال طلب ، خواهان عدالت ، آزادی و صلح بوده است. ملتی با جهان بینی همیشه چیز خوبی برای کسی نمی خواست ، اما همه چیز بد. او در غم ملت ها عزادار شد و در شادی ملت ها شریک شد. او همیشه به دنبال سعادت و کمال جامعه بشری بود.

او اضافه کرد: انسانهای بزرگ و بزرگان روی زانوی ملت ما رشد کرده اند. دانشمندان ، هنرمندان ، فناوران ، سیاستمداران ، اندیشمندان ، عرفا و شعرا. تاریخ ایران پر از رویدادهای بسیاری است که در خدمت کمال ، فرهنگ ، تمدن و ایجاد رفاه برای جامعه بشری هستند.

رئیس دولت های نهم و دهم گفت: “دشمنان ملت ما همیشه در طول تاریخ به دنبال تسلط بر ملت بوده اند و قطعاً همیشه موفق نبوده اند.” ایران صدها بار اسیر شده است ، اما به لطف ریشه های مذهبی و فرهنگی قوی این ملت در طول تاریخ ، مردم ما باقی مانده اند و دشمنان به خاک سپرده شده اند و هیچ اثری از آنها باقی نمانده است.

وی تأکید کرد: فرهنگ ما در طول تاریخ یک فرهنگ توحیدی ، انسانی و جهانی بوده است. مردم ایران همیشه با آغوش باز به استقبال پیامبران الهی رفته اند و هر اندیشه عادلانه ، لیبرال و متعالی در جهان برای جذب ، آموزش و محافظت از آن ، ایران و ایرانیان ، از بهترین مناطق به وجود آمده و برخاسته است.

احمدی نژاد گفت: فرهنگ ما یک فرهنگ جهانی ، فرهنگ دوستی و مهربانی و فرهنگ کرامت انسانی است. از این در هر جای دنیا استقبال می شود. این فرهنگ یک ارزش بزرگ جامعه بشری است. بدون فرهنگ متعالی نمی توان به درستی جهان را اداره کرد ، این ضرورت و بنیاد بشریت و حکومت جهانی است.

وی تأکید کرد: ما تنها کشوری هستیم که سابقه طولانی در حکمرانی جهان داریم. ما 8000-7000 سال تمدن داریم. ما شخصیت های فوق العاده ای داریم. یکی از بزرگانی که روی زانوی ملت ایران بزرگ شده ، کوروش بزرگ است. هنگامی که مادها به انحراف و فساد روی آوردند ، یک جوان پاک برای اصلاح امور برخاست. او برخاست و بر ملت حاکم شد و به دنبال عدالت ، آزادی ، صلح و امنیت برای همه بود. در آن زمان ده ها کشور زیر پرچم ایران – در صلح و برادری – زندگی می کردند.

احمدی نژاد یادآور شد: 2500 سال پیش ، یک حاکم بزرگی که بیشتر اوقات دنیا را کنترل می کرد ، در اوج قدرت خود حکمی صادر کرد. این افتخار بشریت است. او می گوید آزادی برای همه ، آزادی اندیشه برای همه ، برده داری ممنوع است ، در سرزمین بزرگ ایران هیچ کس حق بهره برداری ندارد ، حق کار ندارد ، هیچ کس حق ندارد بدون اجازه به خانه شخصی وارد شود ، هیچ کس حق خونریزی ندارد ، نه حق سلطه دارد.

وی گفت: “او قصد دارد تنها مردم متحد و نجات یافته ای را نجات دهد كه در آن زمان پیرو پیامبر اول بودند و بدون خونریزی و با تدبیر ، اندیشه و كنترل و تحت تدابیر حاكمی فاسد ، همه را آزاد می كردند.” این به همه آزادی بیان و اندیشه ، آزادی کار می دهد ، و این افتخار همه بشریت است.

احمدی نژاد با تمجید از موقعیت تاریخی هخامنشیان کوروش گفت: “البته ملت ایران از این قبیل گوهرهای خالص بسیاری برخوردار است اما کوروش یک چهره جهانی است. بسیاری از دانشمندان ما معتقدند که این ذوالقرین است. بسیاری معتقدند که وی پیامبر است. من این را نمی گویم. می گویم او مرد شگفت انگیزی بود که از انسانیت خودش به خوبی استفاده کرد. او بشریت را به خوبی می شناخت و از آن انسانیت و قدرتی که خداوند به او داده بود تا به جامعه بشری خدمت کند لذت برد. این بدان معنا نیست که او ضعیف نبود ، او نمونه ای از حکومت متعالی را نشان داد و من اطمینان دارم که ملت ایران به خدمت به آزادی ، عدالت ، عزت ، توحید ، صلح و امنیت و شکوفایی جامعه بشری ادامه خواهد داد و بدرخشد.

وی تأکید کرد: ما یاد کوروش و همه کسانی را که برای سعادت انسان تلاش کردند گرامی می داریم. درست است که او ایرانی بود اما چهره ای جهانی است. همه شخصیت های بزرگ در یک مکان متولد می شوند ، اما هر ملت و گروهی در جهان ، وقتی به آنها نگاه می کند ، خود و آرزوهای خود را در آن می بیند ، با آن احساس اتحاد و آشنایی می کند. به همین دلیل است که یک شخصیت جهانی و تاریخی پیدا می کند. به همین دلیل است که به ویژه ، ما ایرانی ها افراد فوق العاده ای داریم که ماهیت جهانی دارند.

در پایان ، احمدی نژاد ریاست جمهوری خود را به یاد آورد: دولت های نهم و دهم فرهنگ و شخصیت ایران را ستودند. تقریباً تا آنجا که توانستیم شخصیت های تاریخی را مورد تکریم و تجلیل قرار دادیم. یکی از آنها آوردن اساسنامه کوروش به ایران بود. این یک بنای تاریخی است که متأسفانه در اختیار دیگران است. ما آن را با مشاوره و تلاش فراوان آوردیم و مردم آن را خوب دیدند.

رئیس جمهور سابق محمود احمدی نژاد ویدیویی را در فضای مجازی منتشر کرده است که زندگی کوروش بزرگ را بررسی می کند.

آخرین اخبار (khabarfoori.com)

5f99cfdce0cac_5f99cfdce0cb3

رئیس جمهور پیشین محمود احمدی نژاد در هفتمین روز آبان ، سالروز تولد کوروش هخامنشی ، ویدئویی را در فضای مجازی (کانال تلگرامی دولت بهار) منتشر کرد – گفت: من معتقدم که در هر شرایطی ، در هر حالت و هر موقعیتی باید ترک کنیم ایران و بیایید در مورد ملت ایران صحبت کنیم. یک ملت بزرگ ، متمدن و فرهنگ آفرین است. ملتی که در طول تاریخ هزاره خود همیشه متحد ، کمال طلب ، خواهان عدالت ، آزادی و صلح بوده است. ملتی با جهان بینی همیشه چیز خوبی برای کسی نمی خواست ، اما همه چیز بد. او در غم ملت ها عزادار شد و در شادی ملت ها شریک شد. او همیشه به دنبال سعادت و کمال جامعه بشری بود.

او اضافه کرد: انسانهای بزرگ و بزرگان روی زانوی ملت ما رشد کرده اند. دانشمندان ، هنرمندان ، فناوران ، سیاستمداران ، اندیشمندان ، عرفا و شعرا. تاریخ ایران پر از رویدادهای بسیاری است که در خدمت تعالی ، فرهنگ ، تمدن و ایجاد رفاه جامعه بشری هستند.

رئیس دولت های نهم و دهم گفت: “دشمنان ملت ما همیشه در طول تاریخ به دنبال تسلط بر ملت بوده اند و البته همیشه شکست خورده اند.” ایران صدها بار اسیر شده است ، اما به لطف ریشه های مذهبی و فرهنگی قوی این ملت در طول تاریخ ، مردم ما باقی مانده اند و دشمنان به خاک سپرده شده اند و هیچ اثری از آنها باقی نمانده است.

وی تأکید کرد: فرهنگ ما در طول تاریخ فرهنگی توحیدی ، انسانی و جهانی بوده است. مردم ایران همیشه با آغوش باز به استقبال پیامبران الهی رفته اند و هر اندیشه عادلانه ، لیبرال و متعالی در جهان برای جذب ، آموزش و محافظت از آن ، ایران و ایرانیان ، از بهترین مناطق به وجود آمده و برخاسته است.

احمدی نژاد گفت: فرهنگ ما یک فرهنگ جهانی ، فرهنگ دوستی و مهربانی و فرهنگ کرامت انسانی است. از این در هر جای دنیا استقبال می شود. این فرهنگ یک ارزش بزرگ جامعه بشری است. بدون فرهنگ متعالی نمی توان به درستی جهان را اداره کرد ، این ضرورت و بنیاد بشریت و حکومت جهانی است.

وی تأکید کرد: ما تنها کشوری هستیم که سابقه طولانی در حکمرانی جهان داریم. ما 8000-7000 سال تمدن داریم. ما شخصیت های فوق العاده ای داریم. یکی از بزرگانی که روی زانوی ملت ایران بزرگ شده ، کوروش بزرگ است. هنگامی که مادها به انحراف و فساد روی آوردند ، جوان پاک برای اصلاح امور برخاست. او برخاست و بر ملت حاکم شد و به دنبال عدالت ، آزادی ، صلح و امنیت برای همه بود. در آن زمان ده ها کشور زیر پرچم ایران – در صلح و برادری – زندگی می کردند.

احمدی نژاد یادآور شد: 2500 سال پیش ، یک حاکم بزرگی که کنترل بسیاری از جهان را در اوج قدرت خود صادر کرد ، حکمی صادر کرد. این افتخار بشریت است. او می گوید آزادی برای همه ، آزادی اندیشه برای همه ، برده داری ممنوع است ، در سرزمین بزرگ ایران هیچ کس حق بهره برداری ندارد ، حق کار ندارد ، هیچ کس حق ندارد بدون اجازه به خانه شخصی وارد شود ، هیچ کس حق خونریزی ندارد ، نه حق سلطه دارد.

وی گفت: “وی قصد دارد تنها مردم متحد و نجات یافته ای را نجات دهد كه در آن زمان پیرو پیامبر اول بودند و بدون خونریزی و با تدبیر ، اندیشه و كنترل و تحت تدابیر حاكمی فاسد ، همه را آزاد می كردند.” این به همه آزادی بیان و اندیشه ، آزادی کار می دهد ، و این افتخار همه بشریت است.

احمدی نژاد با تمجید از موقعیت تاریخی هخامنشیان کوروش گفت: البته ملت ایران از چنین گوهرهای ناب بسیاری برخوردار است اما کوروش یک چهره جهانی است. بسیاری از دانشمندان ما معتقدند که این ذوالقرین است. بسیاری معتقدند که او پیامبر است. من این را نمی گویم می گویم او مرد شگفت انگیزی بود که از انسانیت خودش به خوبی استفاده کرد. او بشریت را به خوبی می شناخت و از آن انسانیت و قدرتی که خداوند به او داده بود تا به جامعه بشری خدمت کند لذت می برد. این بدان معنا نیست که او ضعیف نبود ، او نمونه ای از حکومت متعالی را نشان داد ، و من اطمینان دارم که ملت ایران به خدمت به آزادی ، عدالت ، عزت ، توحید ، صلح و امنیت و شکوفایی جامعه بشری ادامه خواهد داد و بدرخشد.

وی تأکید کرد: ما یاد کوروش و همه کسانی را که برای سعادت انسان تلاش کردند گرامی می داریم. درست است که او ایرانی بود اما چهره ای جهانی است. همه شخصیت های بزرگ در یک مکان متولد می شوند ، اما هر ملت و گروهی در جهان ، وقتی به آنها نگاه می کند ، خود و آرزوهای خود را در آن می بیند ، با آن احساس اتحاد و آشنایی می کند. به همین دلیل است که یک شخصیت جهانی و تاریخی پیدا می کند. به همین دلیل است که ما ایرانی ها خصوصاً از شخصیت های جهانی برخوردار هستیم.

در پایان ، احمدی نژاد ریاست جمهوری خود را به یاد آورد: دولت های نهم و دهم فرهنگ و شخصیت ایران را ستودند. تقریباً تا آنجا که توانستیم شخصیت های تاریخی را مورد تکریم و تجلیل قرار دادیم. یکی از آنها آوردن اساسنامه کوروش به ایران بود. این یک بنای تاریخی است که متأسفانه در اختیار دیگران است. ما آن را با مشاوره و تلاش فراوان آوردیم و مردم آن را خوب دیدند.

[ad_2]