افریقای جنوبی پناهجویانی را که در خارج از دفتر سازمان ملل اردو زده بودند اخراج کرد | اخبار مهاجرت

[ad_1]

صنعتی ترین کشور آفریقا یک آهنربا برای مهاجران اقتصادی و پناهندگان است، اما شاهد موارد پراکنده خشونت بیگانه هراسی بوده است.

پلیس آفریقای جنوبی بیش از 100 پناهجو را که برای بیش از سه سال در خارج از دفاتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) در پرتوریا اردو زده بودند، بیرون کرد.

پناهجویان پس از موج خشونت بیگانه هراسانه در سال 2019، زندگی در چادرهای موقتی را که در خارج از دفاتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل برپا شده بود، آغاز کردند.

شهرداری پرتوریا هفته گذشته حکم دادگاه عالی را برای حذف آنها صادر کرد و پلیس این کار را روز جمعه انجام داد.

اسناد دادگاه می گوید که پناهندگان اخراج شده و به مرکز بازگرداندن لیندلا، یک مرکز بازداشت موقت برای مهاجران غیرقانونی که برای اخراج به کشورهای مبدأ خود قرار دارند، منتقل خواهند شد.

ده ها افسر پلیس به رهبری کلانتری با کمک اداره مهاجرت و دیگر مقامات این اخراج را انجام دادند.

کوبوس مایر، دادستان ایالتی با استفاده از یک مگافون، به مردم ساکن در کمپ هشدار داد که در صورت مقاومت در برابر حذف، دستگیر و بازداشت خواهند شد.

برخی خانواده ها داوطلبانه ترک کردند و برخی دیگر اعتراض کردند.

زنی از جمهوری دموکراتیک کنگو فریاد زد: «بهتر است اینجا بمیرم» زیرا «من به لیندلا نمی روم».

لورا پادوان، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به خبرگزاری فرانسه گفت که “آنها از ما می خواهند که آنها را به یک اردوگاه پناهندگان در کشور دیگری منتقل کنیم، اما این خارج از وظایف ما است.”

پادوان گفت که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از مقاماتی که این اخراج ها را انجام می دهند خواسته است تا این کار را به شیوه ای مسالمت آمیز انجام دهند و با خانواده ها رفتاری انسانی، با عزت و احترام داشته باشند.

آفریقای جنوبی برخی از مترقی ترین سیاست های پناهندگی را در جهان دارد که به خارجی ها اجازه می دهد برای وضعیت پناهندگی و کار درخواست دهند. با این حال، گروه های حقوق بشر می گویند که سیستم درخواست ناکافی و عقب مانده است و بسیاری از پناهجویان را برای سال ها در بلاتکلیفی قرار داده است.

آفریقای جنوبی به عنوان صنعتی ترین اقتصاد قاره، مغناطیسی برای مهاجران اقتصادی است.

این وضعیت باعث نارضایتی مردم بیکار آفریقای جنوبی شد و به شیوع پراکنده خشونت بیگانه هراسی دامن زد. این خشونت ها توسط احزاب راست و شبه نظامیان ضد مهاجرت مانند عملیات دودولا رهبری می شود.

[ad_2]