فرناندز، رئیس جمهور آرژانتین، برای انتخابات مجدد نامزد نخواهد شد اخبار انتخابات

[ad_1]

آلبرتو فرناندز می گوید که او “ریاست جمهوری را تسلیم خواهد کرد” و برای دور دوم در انتخابات اکتبر نامزد نخواهد شد.

رئیس‌جمهور آرژانتین گفته است که وقتی این کشور آمریکای جنوبی در اواخر سال جاری به پای صندوق‌های رای برود، برای انتخابات مجدد نامزد نخواهد شد و رقابت برای رهبری ائتلاف پرونیست حاکم را در بحبوحه بحران اقتصادی عمیق‌تر آغاز می‌کند.

آلبرتو فرناندز در یک سخنرانی ویدئویی در روز جمعه گفت که در ماه اکتبر “ریاست جمهوری را به هرکسی که به طور قانونی در رای گیری انتخاب شود واگذار خواهد کرد” و به دنبال یک دوره دوم ریاست جمهوری نخواهد بود.

پرونیست‌ها، بزرگترین نیروی سیاسی آرژانتین، در نظرسنجی‌ها با تورم بالای 100 درصد و کاهش ذخایر دلار، با دعوای جناحی بر سر اینکه چه کسی باید نامزد ریاست‌جمهوری این کشور باشد، دست و پنجه نرم می‌کنند.

فرناندز چپ میانه، که در پایان سال 2019 به قدرت رسید، در این ویدئوی هفت و نیم دقیقه ای اعتراف کرد که “روشن است که ما به هر آنچه در نظر داشتیم” در دوران حکومت او نرسیده ایم.

او گفت که اکنون می‌خواهد تلاش‌ها، تعهد و قلبم را روی حل مشکلات آرژانتینی‌ها متمرکز کند.

اختلافات داخلی در ائتلاف حاکم شروع شده است و ماه هاست که متحدان کریستینا فرناندز دی کرشنر، معاون رئیس جمهور، فرناندز را ترغیب می کنند که برای انتخابات مجدد شرکت نکند تا بتوانند پیش از انتخابات مقدماتی اوت، استراتژی بهتری داشته باشند.

فرناندز با کاهش رتبه‌بندی افکار عمومی روبه‌رو شد، زیرا آرژانتین سال‌ها در رکود اقتصادی بوده است، بیش از 50 درصد از کودکان در فقر زندگی می‌کنند و تورم سالانه بیش از 100 درصد افزایش می‌یابد.

بر اساس نظرسنجی ماه مارس توسط Giacobbe & Asociados، یک مشاور محلی، حدود هفت نفر از هر 10 آرژانتینی، فرناندز را منفی می بینند.

این نظرسنجی نشان داد که تنها 10 درصد تصویر مثبتی از رئیس جمهور دارند.

تصمیم فرناندز برای عدم نامزدی مجدد در انتخابات در پایان هفته ای اتخاذ شد که در آن واحد پول محلی در بازارهای مالی دچار افت شدید شد و قیمت اوراق قرضه دولتی سقوط کرد.

[ad_2]