افسران آمریکایی در قتل “جدی” جیلند واکر متهم نمی شوند | اخبار پلیس

[ad_1]

دادستان کل می گوید که واکر ابتدا به سمت پلیس شلیک کرد، زیرا هیئت منصفه بزرگ به عدم کیفرخواست افسرانی که 46 بار به او شلیک کرده بودند رای داد.

در حالی که مقامات برای دور جدیدی از تظاهرات علیه سوء رفتار پلیس آماده می شوند، یک هیئت منصفه بزرگ در ایالت اوهایو آمریکا، هشت افسر پلیس را از ارتکاب قتل یک مرد سیاه پوست پس از تعقیب و گریز با ماشین و پای پیاده در سال گذشته تبرئه کرد.

تصمیم روز دوشنبه درخواست پاسخگویی برای جیلند واکر را که قتل او در ژوئن 2022 در شهر آکرون باعث اعتراضات برای عدالت نژادی شد، تجدید شد.

در ایالات متحده، قضات یا هیئت منصفه – گروهی از شهروندان که به طور تصادفی انتخاب شده اند – باید اتهامات جنایی را تأیید کنند تا مظنونان به محاکمه کشیده شوند.

در 27 ژوئن 2022، افسران پلیس آکرون تلاش کردند تا واکر، 25 ساله را به دلیل یک تخلف راهنمایی و رانندگی بکشند. پلیس گفت که واکر با ماشین خود فرار کرد و ماموران او را بیش از هفت دقیقه تعقیب کردند و در این مدت شاهد شلیک گلوله از وسیله نقلیه او بودند.

سپس واکر از وسیله نقلیه در حال حرکت بیرون پرید و فرار کرد. به گفته پلیس، ماموران او را در یک پارکینگ دستگیر کردند و زمانی که متوجه شدند او تهدیدی مرگبار برای آنها به شمار می رود، تیراندازی کردند.

بر اساس کالبد شکافی که توسط لیزا کوهلر، پزشکی قانونی سامیت کانتی انجام شد، هشت افسر 46 بار به واکر شلیک کردند، از جمله پنج بار به پشت.

او گفت که سه هفته پس از حادثه، کالبد شکافی همچنین نشان داد که واکر هیچ مواد مخدر یا الکلی در سیستم خود ندارد. پلیس گفت: یک اسلحه کمری در خودروی واکر پیدا شد.

شعبه اوهایو اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا (ACLU) پس از تصمیم روز دوشنبه خواستار پاسخگویی شد.

این سازمان در مجموعه‌ای از توئیت‌ها اعلام کرد: «تا زمانی که به مسائل سیستماتیک نژادپرستی، تعصب ضمنی، برتری سفیدپوستان و امتیازات سفیدپوستان در نهادهای عدالت کیفری خود – به‌ویژه ادارات پلیس کلان شهرها – نپردازیم، صلح نخواهیم داشت.»

ما از تلاش‌های مردمی برای ایجاد یک ناظر جامعه در پی این فاجعه و فاجعه‌های پیش از آن حمایت می‌کنیم و از شهر می‌خواهیم تا با اقداماتی که مسئولیت‌پذیری اجرای قانون را ارتقا می‌دهد، پیش برود.»

دیو یوست، دادستان کل اوهایو، گفت که دفتر او “بی‌طرفانه” شواهدی را به هیئت منصفه ارائه کرد که او آن را “صدای جامعه” توصیف کرد.

یوست در حالی که فیلم این حادثه – با تیراندازی همزمان تعداد زیادی از افسران به واکر – را “غم انگیز” توصیف کرد، تاکید کرد که این جوان 25 ساله اولین کسی بود که به سمت پلیس تیراندازی کرد.

دادستان کل گفت: «افسران متعدد، که هر یک ارزیابی مستقلی از یک تهدید انجام می‌دهند و به طور مستقل برای خنثی کردن آن تهدید عمل می‌کنند، پویایی ایجاد می‌کنند که به طور تصاعدی استفاده از زور را تقویت می‌کند.»

همانطور که گفته شد، مهم است که به خاطر داشته باشید که آقای واکر به سمت پلیس شلیک کرد و او ابتدا شلیک کرد.

ایالات متحده سال ها با مسائل خشونت پلیس، به ویژه علیه شهروندان سیاه پوست مبارزه کرده است.

سال گذشته، رئیس جمهور جو بایدن وعده داد که مقامات فدرال در مورد قتل واکر تحقیق خواهند کرد.

اگر شواهد نشان دهنده نقض احتمالی قوانین جنایی فدرال باشد، وزارت دادگستری اقدامات لازم را انجام خواهد داد.» و من فقط از شما می خواهم که بدانید قرار است چه اتفاقی بیفتد.”



[ad_2]