یکی از پخش‌کننده‌های کانادایی اخیراً توییتر را به دلیل برچسب بودجه متوقف کرده است اخبار رسانه ها

[ad_1]

شبکه تلویزیونی عمومی کانادا CBC اعلام کرد که عملاً توییتر را ترک می کند و به آخرین سازمان خبری تبدیل می شود که برچسب های جدیدی را که تحت مالکیت ایلان ماسک میلیاردر به این سایت اختصاص داده شده است، به چالش می کشد.

در بیانیه روز دوشنبه، شرکت پخش کانادایی (CBC) و وابسته به زبان فرانسوی آن رادیو-کانادا گفتند توییتر یک برچسب “رسانه با بودجه دولت” را به حساب خود اضافه کرده است.

در نتیجه، اپراتور توضیح داد که در حال “مکث” فعالیت های خود در این پلت فرم است. او این برچسب را به عنوان “جعلی و فریبنده” محکوم کرد.

سی‌بی‌سی می‌گوید: «توئیتر می‌تواند ابزار قدرتمندی برای خبرنگاران ما برای برقراری ارتباط با کانادایی‌ها باشد، اما دقت و حرفه‌ای بودن کاری که آنها انجام می‌دهند را تضعیف می‌کند تا اجازه می‌دهد استقلال ما به این شکل نادرست به تصویر کشیده شود».

CBC به عنوان یک “Crown Corporation” از طریق رای گیری در پارلمان بودجه دریافت می کند. اما سخنگوی این خبرگزاری خاطرنشان کرد که استقلال تحریریه آن توسط قانون رادیو و تلویزیون کانادا محافظت می شود.

توییتر «رسانه‌های با بودجه دولت» را به‌عنوان «نشریاتی که دولت بخشی یا تمام بودجه نشریه را تأمین می‌کند و ممکن است درجات مختلفی از دخالت دولت در محتوای سرمقاله داشته باشند» تعریف کرد.

پاسخ CBC به دنبال خشم مشابه رادیو نیوزلند (RNZ) که یک پخش کننده عمومی نیز هست، تهدید کرد که سایت را روز دوشنبه ترک خواهد کرد.

مگان والن، مدیر ارشد محتوا در بیانیه‌ای در توییتر گفت: «نه تنها استقلال تحریریه ما توسط قانون محافظت می‌شود، بلکه به شدت از آن محافظت می‌کنیم».

در ایالات متحده، رادیو عمومی ملی (NPR) و پخش عمومی (PBS) نیز هفته گذشته اعلام کردند که پس از هدف قرار گرفتن توسط برچسب هایی که معتقدند مدل های بودجه و استقلال سرمقاله آنها را نادرست معرفی می کنند، از توییتر خارج می شوند.

چندین رسانه دولتی دولتی در روزهای اخیر از این موضوع پیروی کرده اند.

در کانادا، تصمیم توییتر برای الصاق برچسب “تأمین شده توسط دولت” به CBC با حمایت برخی از سیاستمداران محافظه کار مواجه شد.

پیر پولیور، رهبر حزب محافظه کار کانادا، این اقدام را در حساب توییتر خود تحسین کرد و CBC را “تبلیغات” نخست وزیر جاستین ترودو خواند و آن را “خبر” خواند.

این رهبر محافظه‌کار قبلاً گفته بود که شخصاً به ماسک نامه نوشت تا از CBC بخواهد برچسب “تأمین شده توسط دولت” را دریافت کند. پویلیور همچنین خواستار کاهش بودجه این سازمان خبری شد.

در پاسخ، ترودو روز دوشنبه پویلیور را به “حمله به این موسسه کانادایی، حمله به فرهنگ و محتوای بومی که برای بسیاری از کانادایی ها بسیار مهم است” متهم کرد.

ماسک در ماه اکتبر کنترل توییتر را در قراردادی 44 میلیارد دلاری به دست گرفت. او که خود را “مطلق خواه آزادی بیان” توصیف می کند، مدت هاست که از سیاست های تعدیل محتوای توییتر انتقاد می کند که از آن زمان به بعد آن را کاهش داده است.

اما از زمان تصاحب ماسک، منتقدان این میلیاردر را به بی توجهی به آزادی مطبوعات در این پلتفرم متهم کردند.

ماسک برای مدت کوتاهی حساب‌های برخی از روزنامه‌نگاران را پس از به اشتراک گذاشتن اطلاعات عمومی در مورد مکان هواپیمای وی، به حالت تعلیق درآورد. و ماه گذشته، ماسک اعلام کرد که تمام سوالات مطبوعاتی در توییتر به صورت خودکار پاسخی در قالب ایموجی دریافت خواهند کرد.

از روز دوشنبه، توییتر سه دسته را برای توصیف روابط با سازمان‌های خبری فهرست کرد: «وابسته به دولت»، «با بودجه دولت» و «با بودجه عمومی».

NPR در ابتدا به عنوان “وابسته به دولت” فهرست شده بود، که توییتر آن را به عنوان “محصولاتی که دولت از طریق منابع مالی، فشار سیاسی مستقیم یا غیرمستقیم، و/یا کنترل بر تولید و توزیع، کنترل محتوای سرمقاله را اعمال می کند” تعریف می کند.

توییتر بعداً برچسب NPR را به “تأمین مالی دولت” تغییر داد و این در میان انتقاداتی بود که برچسب اصلی رسانه را در رده تبلیغاتی درباره روسیه و چین قرار داده بود.

در همین حال، شرکت پخش بریتانیا (بی‌بی‌سی) در ابتدا به‌عنوان «تأمین‌شده توسط دولت» فهرست شده بود، اما از آن زمان به آن برچسب «با بودجه عمومی» داده شد، که توییتر آن را به‌عنوان «سازمان‌های رسانه‌ای که از هزینه‌های مجوز، مشارکت‌های فردی، بودجه عمومی و تجاری بودجه دریافت می‌کنند» تعریف می‌کند. تامین مالی.”

ماسک هفته گذشته در مصاحبه با بی‌بی‌سی درباره تصمیم برچسب‌گذاری گفت: «من فکر می‌کردم این راهی برای واقعی و دقیق بودن تا حد امکان است».

کورتنی رادش، یکی از همکاران موسسه فناوری، قانون و سیاست UCLA، در نوشتن برای گروه تحقیقاتی موسسه بروکینگز، استدلال کرد که این برچسب گمراه‌کننده است زیرا سایر اشکال حمایت دولتی را که بسیاری از رسانه‌ها در سراسر جهان دریافت می‌کنند نادیده می‌گیرد.

او نوشت: «اصطلاحات تحت کنترل دولت و بودجه دولت سؤالاتی را در مورد سودمندی استفاده از چنین اصطلاحات خام و عدم درج اطلاعات در مورد نحوه تأمین مالی و عملکرد سایر رسانه های خبری ایجاد می کند.

استفاده انتخابی از برچسب‌ها برای برخی رسانه‌های خبری و نه برخی دیگر، نگرانی‌هایی را در مورد ادراک و سازگاری ایجاد می‌کند.»



[ad_2]