افسر پلیس سابق آمریکا که به دانته رایت شلیک کرد آزاد شد | اخبار پلیس

[ad_1]

کیم پاتر، افسر مینه سوتا که تفنگ خود را با یک تیزر اشتباه گرفت و رایت را در سال 2021 کشت، پس از 16 ماه زندان آزاد شد.

کیم پاتر، افسر پلیس ایالات متحده که تفنگ خود را با یک تیزر اشتباه گرفت و داونته رایت را در سال 2021 کشت، از زندان آزاد شد.

اداره اصلاحات مینه سوتا گفت که پاتر حوالی ساعت 4 صبح روز دوشنبه به وقت محلی (0900 GMT) آزاد شد، زمانی نامعلوم که “از روی احتیاط فراوان” انتخاب شد.

این وزارتخانه روز جمعه تایید کرد که او روز دوشنبه آزاد خواهد شد، اما به دلیل نگرانی های امنیتی از بیان مدت زمان خودداری کرد.

پاتر، یک افسر پلیس سفیدپوست در اداره پلیس مرکز بروکلین در حومه شهر مینیاپولیس، در آوریل 2021 در حین توقف ترافیک، رایت را که سیاه‌پوست بود به ضرب گلوله کشت.

این تیراندازی در جریان محاکمه درک شووین، افسر پلیس مینیاپولیس که جورج فلوید را کشت، رخ داد و مرگ رایت باعث اعتراض چند روزه شد.

پاتر از کانون اصلاح و تربیت مینه سوتا-شکوپی آزاد شد و تا 21 دسامبر، زمانی که حکم دو ساله قتل غیرعمد او به پایان می رسد، تحت نظارت آزاد خواهد بود.

اندی اسکوگمن، سخنگوی اصلاحات، در یک بیانیه خبری گفت که پاتر در حالی که تحت نظارت است، در ویسکانسین زندگی خواهد کرد.

اسکوگمن گفت، قانون مینه‌سوتا از افرادی که به زندان فرستاده می‌شوند می‌خواهد دو سوم دوران محکومیت خود را پشت میله‌های زندان بگذرانند و مدت باقی‌مانده را پس از آزادی تحت نظارت بگذرانند. در مورد پاتر، او 16 ماه از دوران محکومیت دو ساله خود را سپری کرد.

«مدت حبس را قانون معین می کند. اسکوگمن گفت: هیچ هیئت آزادی مشروط و مرخصی رفتار خوب وجود ندارد.

حکم قاضی رجینا چو با انتقاد شدید خانواده رایت و وکیل آنها، بن کرامپ، وکیل حقوق مدنی مواجه شد. دفتر دادستانی کل ایالت درخواست حکمی را که طبق دستورالعمل های ایالتی توصیه شده بود به بیش از هفت سال زندان ارائه کرد.

مادر رایت، کیتی رایت، پس از صدور حکم گفت که پاتر “پسرم را کشت” و افزود: “امروز سیستم قضایی دوباره او را کشت.”

وکلای مدافع در طول جلسه صدور حکم استدلال کردند که پاتر مستحق ملایمت است زیرا رایت در تلاش بود رانندگی کند و پاتر حق داشت از خود دفاع کند.

قاضی چو در آن زمان گفت که این پرونده مانند دیگر قتل‌های پرمخاطب، از جمله مرگ فلوید، که منجر به محکومیت 22 سال و نیم برای شووین شد، نیست.

او گفت: «این پلیسی است که یک اشتباه غم انگیز مرتکب شد.

رایت، پدری 20 ساله، در 11 آوریل 2021، پس از اینکه افسران پلیس مرکز بروکلین او را به خاطر برچسب های گواهینامه منقضی شده و خوشبو کننده هوا که از آینه عقب او آویزان بود، کشیدند، کشته شد.

افسران دریافتند که او حکمی مبنی بر داشتن سلاح مجرمانه دارد و در جریان درگیری به ضرب گلوله ماموران برای دستگیری وی مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

مدافعان حقوق مدنی می گویند قوانینی که در مورد آویزان کردن اشیاء از آینه های عقب به عنوان بهانه ای برای جلوگیری از رانندگان سیاه پوست استفاده شده است.

پاتر در ویدیو شنیده می شود که چند بار درست قبل از شلیک اسلحه خود “Taser” فریاد می زند و رایت سعی می کند از ایستگاه دور شود.

پاتر، کهنه سرباز 26 ساله پلیس، در هنگام صدور حکم از خانواده رایت عذرخواهی کرد و مستقیماً مادرش را خطاب کرد: «کتی، من عشق یک مادر را درک می کنم. متاسفم که قلب شما را شکستم… قلب من برای همه شما شکسته و ویران شده است.’

[ad_2]