انتخابات شهرداری در برزیل برای نشان دادن این که کشور در کجاست آمریکای لاتین

[ad_1]

ریودوژانیرو ، برزیل – جوآو سانتانا ستایش رئیس جمهور دونالد ترامپ و رئیس جمهور برزیل ژایر بولسونارو است.

بنابراین هنگامی که وی تصمیم گرفت برای انتخابات شورای شهر برزیل در روز یکشنبه کاندیدای شورای شهر شود ، نام مستعار را به خود اختصاص داد: دونالد ترامپ بولسونارو.

سانتانا به الجزیره گفت: “بولسونارو و ترامپ یکسان فکر می کنند و از همان اصولی که من به آن اعتقاد دارم دفاع می کنند: خانواده ، ایالت و کلیسا.”

معمول است که نامزدهای انتخابات محلی برای مبارزات انتخاباتی خود نام مستعار انتخاب می کنند و سانتانا می خواست اطمینان حاصل کند که رای دهندگان در بروسک ، شهری در جنوب سانتا کاتارینا ، می دانند که وی از ارزش های محافظه کارانه حمایت می کند.

وی افزود که نام مستعار که در تمام بروشورهای تبلیغاتی وی مهر و موم شده و در تبلیغات تبلیغات تلویزیونی و رادیویی به کار رفته است ، به کاندیداتوری وی کمک کرده است تا در بیش از 5570 شهر برزیل از بین 500000 نامزد شورای شهر و 19،000 کاندیدای شهردار برجسته باشد. شهرداریها

“وقتی ترامپ یا بولسونارو دهان خود را باز می کنند ، این خبر در صفحه اول است. چه تبلیغ بهتری می توانم بگیرم؟ “

سانتانا نیز تنها نیست. حداقل 150 نامزد شورای شهرداری روز یکشنبه به نام بولسونارو و رقیب سیاسی وی ، رئیس جمهور سابق جناح چپ ، لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا ، که از سال 2003 تا 2011 برزیل را اداره کرد و به اتهامات یک سال در زندان بود ، نامگذاری شدند. در فساد

این انتخابات اولین باری است که برزیلی ها از زمان روی کار آمدن بولسونارو ، یک پوپولیست راست افراطی در سال 2018 رأی می دهند. تحلیلگران می گویند رای شهرداری را نمی توان همه پرسی سال های نخست ریاست جمهوری در نظر گرفت – اما مطمئنا سیگنالی از کجای برزیل و محل استقرار دولت است.

ملت قطبی

رأی گیری اجباری در پس زمینه بیماری همه گیر COVID-19 برگزار می شود ، که در حال حاضر بیش از 165000 برزیلی را به کام مرگ کشانده است – دومین تعداد کشته شده در جهان پس از ایالات متحده. تقریبا 148000 برزیلی مایل به رای دادن هستند ، اما انتظار می رود امسال مشارکت زیادی به دلیل ویروس انجام شود.

این همچنین اولین بار است که افراد سیاه و قهوه ای در برزیل ، که 56 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند ، بیش از تعداد رای دهندگان سفید پوست است. گرچه رنگین پوست در اکثریت قرار دارند ، از سطح بیکاری و فقر بسیار بالاتری رنج می برند.

همچنین نمایندگی آنها نیز کم است ، بخشی از این امر به دلیل کمبود بودجه کمپین های نامزدهای رنگی است. احزاب سیاسی برزیل برای اجرای مبارزات خود بودجه عمومی و زمان پخش رایگان تلویزیونی و رادیویی دریافت می کنند ، اما رهبران احزاب همیشه به دلخواه خود پول توزیع می کنند.

زنان روز یکشنبه ، 31 مه 2020 ، به جنایات پلیس علیه سیاه پوستان در خارج از دولت ریودوژانیرو اعتراض دارند. [File: Silvia Izquierdo/AP]

“در انتخابات گذشته ، 13 درصد نامزدها زنان سیاه پوست بودند ، اما آنها فقط هشت درصد از بودجه را دریافت کردند. سیاهپوستان بهتر عمل کردند ، اما با این وجود نیمی از میانگین نامزد را از یک مرد سفیدپوست گرفتند. “

حکم دادگاه عالی امسال احزاب را مجبور به تقسیم عادلانه پول کرد.

اما برابری نژادی فقط یکی از موضوعات است.

خورخه پریرا ، حسابدار 44 ساله گفت: “این کشور هنوز به شدت بین بولسونارو ، نماینده راست و لولا ، نماینده چپ ، دو قطبی است ، اما من فکر می کنم هر دو در حال از دست دادن هستند.”

پریرا گفت که او در سال 2018 به بولسونارو رأی داد زیرا از رسوایی های فساد خسته شده بود اما ناامید شده بود. وی گفت: “بولسونارو قول داد كه در كنگره با سیاستمداران سنتی متوقف شود ، اما سرانجام با آنها اتحاد كرد.”

انتخابات شهرداری اولین باری است که برزیلی ها از زمان روی کار آمدن رئیس جمهور ژائر بولسونارو ، یک پوپولیست راست افراطی ، در سال 2018 رای گیری می کنند. [File: Eraldo Peres/AP]

به نظر می رسد نامزدهای شهردار ، همسو با رئیس جمهور راست افراطی ، در رای گیری روز یکشنبه در ریودوژانیرو ، سائوپائولو و بلو هوریزونته پیروز نشوند.

اگرچه او به بسیاری از وعده های مبارزاتی خود عمل نکرد و شیوع ویروس کرونا را کم اهمیت جلوه داد ، اما محبوبیت بولسونارو از ماه مارس افزایش یافته است ، دلیل اصلی این امر کمک مالی اضطراری به نصف مردم است.

نظرسنجی های اخیر پس از نصف شدن توزیع ماهانه 120 دلار و افزایش نرخ بیکاری این کشور به رکورد 14 درصد ، کاهش کمی برای بولسونارو نشان می دهد.

مائوریسیو کاروالیو ، تحلیلگر سیاسی ، به الجزیره گفت: “برزیلی ها تأثیر واقعی رکود اقتصادی ویروس کرونا را در سال آینده شروع می کنند ، زمانی که پول تمام می شود و دولت قادر به ادامه هزینه نیست.”

هنوز نامزد زنان هستند

در همین حال ، در فاولهای کشور ، جنبش برای جذب نامزدهای بیشتر از این جوامع محروم و حاشیه نشین به دفاتر محلی رشد کرده است.

بئاتریس پریرا سانتوس به تاسیس جبهه فاولا کمک کرد ، جنبشی که در فاولاهای ریودوژانیرو متولد شد و در شرف تبدیل شدن به یک حزب سیاسی است.

اعضای گروه از نامزدهایی حمایت می كنند كه به اعتقاد آنها مسایل مهم برای آنها از جمله مسكن و آموزش بهتر ، حقوق برابر و افزایش حضور دولت در مناطقی كه هم اكنون توسط كارتل های مواد مخدر یا شبه نظامیان مسلح كنترل می شوند ، برای آنها اولویت خواهد بود.

“به عنوان یک جنبش ، ما از یک حزب خاص حمایت نمی کنیم. ما از نامزدهایی حمایت می کنیم که نماینده کسانی باشند که در زاغه نشین زندگی می کنند ، که اکثرا سیاه پوست هستند و مدتهاست که مورد بی توجهی قرار می گیرند. “

ادیمارا چلی یکی از نامزدهای نمایندگی جبهه فاولا است که به ایجاد آن کمک کرد.

“زنان سیاه پوستی مانند من بسیار فعال هستند و در فاولاس سازمانهای اجتماعی ایجاد می کنند – اما برای انجام واقعی کارها ، ما به حمایت قانونی احتیاج داریم. و اگر مستقیماً درگیر سیاست نباشیم به آن دست نخواهیم یافت. “

کاروالیو ، یک تحلیلگر سیاسی ، گفت که برزیل بیشتر و بیشتر اعضای گروه های محروم را وارد سیاست می کند ، شبیه آنچه در ایالات متحده اتفاق می افتد. وی گفت: “هر چه بیشتر زنان وارد سیاست می شوند ، در بسیاری موارد به عنوان واكنشی نسبت به سیاستهای ماكو كه این دولتهای جدید پوپولیست اتخاذ كرده اند ،”

“آیا آنها در انتخابات خوب عمل می کنند و شهردار می شوند باید منتظر ماند. اما دیدن مشارکت بیشتر افراد سیاه پوست ، زنان و اقلیت ها خبر خوبی است. “

تنش اقتصادی

به گفته لیویو ریبیرو ، اقتصاددان ، چالش اصلی ، پس از پایان انتخابات ، تصمیم گیری در مورد مسیری است که برزیل طی خواهد کرد.

ریبیرو گفت ، وزیر اقتصاد این کشور ، پائولو گوئدس ، در مورد خصوصی سازی شرکت های دولتی و کاهش هزینه های عمومی مصمم است ، زیرا پیش بینی می شود بدهی ملی برزیل تا پایان سال به 95 درصد تولید ناخالص داخلی برسد.

ریبیرو به الجزیره گفت: “برزیل قبلاً با رکود اقتصادی روبرو شده بود قبل از اینکه همه گیر همه چیز را بدتر کند.”

“منابع کمیاب هستند ، بنابراین باید تصمیم گیری شود. یا آنچه را که در اختیار داریم ، توزیع مجدد می کنیم که این امر به زمان و مذاکره نیاز دارد. یا هزینه ها را کاهش دهید ، که مطمئناً تأثیر منفی بر فقیرترین افراد برزیل خواهد داشت. “



[ad_2]