انتخابات محلی برای کشمیر به چه معناست؟ | هند

[ad_1]

سریناگر ، تحت حاکمیت هند کشمیر – کشمیری در نخستین انتخابات محلی روز شنبه پس از لغو ناآرام استقلال محدود منطقه توسط اکثریت مسلمانان در ماه اوت گذشته رأی داد و این امر از سرگیری روند متوقف سیاسی بود.

نزدیک به شش میلیون رأی دهنده در 20 منطقه از منطقه مورد اختلاف حق انتخاب 280 عضو شورای توسعه منطقه (DDC) را دارند که قدرت تصویب قوانین یا اصلاح قوانینی را در منطقه ندارند که اکنون مستقیماً توسط دهلی نو اداره می شود. . همچنین انتخابات برای پرکردن جای خالی پانچایات (شورای روستا) و ارگان های شهرداری در حال برگزاری است.

حدود 1000 نامزد از احزاب سیاسی مختلف ، از جمله حزب ملی گرای هندو Bharatiya Janata نخست وزیر نارندرا مودی (BJP) ، در انتخابات هشت مرحله ای DDC شرکت می کنند ، که به گفته برخی تحلیلگران کشمیری ، این یک تمرین نمادین در منطقه ای است که عمیقا به هند بی اعتمادی دارد.

روز جمعه رای گیری برای مرحله سوم در حال انجام است. تقریباً 52 درصد مردم روز شنبه رأی دادند ، در حالی که در دور دوم روز سه شنبه ، 49 درصد با تدابیر شدید امنیتی رأی دادند ، در حالی که منطقه Pulwama در جنوب کشمیر کمتر از هفت درصد از نظر سنجی ها را ثبت کرده است – فقدان آشکار علاقه به روند دموکراتیک

دو رقیب سرسخت در منطقه ، کنفرانس ملی (NC) و حزب دموکراتیک خلق ها (PDP) ، برای اولین بار به عنوان بخشی از اعلامیه اتحاد خلق در مورد گوپکار (PAGD) گرد هم آمدند تا انتخابات را به چالش بکشند.

“جنگ و مقاومت”

NC ، که در بیش از هفت دهه گذشته کشمیر را اداره می کند ، سه وزیر ارشد را فراهم کرده است ، در حالی که نخست وزیر سابق Mehbooba مفتی متعلق به PDP است. پدر فقید وی ، مفتی محمد سید ، نیز دو بار به عنوان وزیر ارشد منطقه خدمت کرده است ، آخرین بار در اتحاد با BJP.

شبه نظامیان هندی در مرحله دوم نظرسنجی ها در منطقه چارانگام در منطقه بودگام در نزدیکی یک مرکز رأی گیری نگهبانی می کنند [Tauseef Mustafa/AFP]

PAGD موسوم به PAGD انتخاب سکویی برای بازیابی وضعیت خاص و کشمیر کشمیر را به چالش می کشد.

دولت ملی گرای هندو هند کشمیر را پس از سلب وضعیت ویژه در 5 آگوست و زندانی کردن هزاران نفر ، از جمله اکثر سیاستمداران هند ، از ترس اعتراضات به دنبال تصمیم بی سابقه ، درجه پایین آورد.

مفتی ، رئیس وزیر پیشین منطقه ، که سال گذشته تحت قانون سختگیرانه امنیت عمومی (PSA) زندانی شد و در اکتبر سال جاری آزاد شد ، به الجزیره گفت که احزاب کشمیری اتحادی تشکیل داده اند که دیگر جایی برای به BJP باز است “.

وی گفت: “اگر از این (انتخابات) دوری کنیم ، این عناصر این فضا را اشغال خواهند کرد که به منافع جامو و کشمیر آسیب می رساند.”

“برای ما ، این یک مبارزه سیاسی است. این طور نیست که BJP برای همیشه به قدرت ادامه دهد و ما در برابر آن مقاومت نخواهیم کرد. ما باید بجنگیم و مقاومت کنیم ، نمی توانیم مقاومت کنیم. “مفتی ، که آخرین رئیس وزیر در ائتلاف با BDP بود.

احزاب طرفدار هند

اما BJP احزاب طرفدار هند را که از زمان جنجالی پیوستن منطقه به هند در سال 1947 ، تحت برخی شرایط آن ، بر سیاست تسلط داشته اند ، هدف قرار داده است. دهلی نو ماده 370 را لغو کرد ، که به کاشمر میزان استقلال ، از جمله پرچم ، قانون اساسی و حق تصویب قوانین را می دهد.

آنیسا گل ، 32 ساله ، که برای بلیط BJP در روستای چادورا در مرکز کشمیر می جنگد ، به الجزیره گفت که “انگیزه حزب او فقط توسعه است و [to] پاک کردن بیکاری و بودجه زنان “.

رأی دهندگان در صف دوم برای رأی دادن در مرحله دوم DDC و انتخابات پنچم پنچای ایستاده اند [Tauseef Mustafa/AFP]

گل که از سال 2014 با BJP در ارتباط است گفت: “BJP کشمیر را بهتر از گجرات توسعه خواهد داد.” باند 70 سال دیگر توسط سایر سیاستمداران کشمیر (کلاهبرداری) تشکیل شد. آنها دیگر نمی توانند مردم را فریب دهند. ما باید کشمیر را توسعه دهیم. “

ظهور احمد از روستای تید در حومه سریناگر به الجزیره گفت که “او می خواهد برای به دست آوردن قدرت بجنگد و برای بهبود جوانان کار کند” در شهر خود.

وی ادامه داد: سیاست و قدرت همیشه در اختیار افراد مسن بوده و آنها به هیچ وجه منفعتی نداشته اند. ما جوان هستیم و امیدواریم که به جوانان کمک کنیم “. احمد 32 ساله که به عنوان یک استقلال کاندید می شود گفت.

سهیل بخاری ، روزنامه نگار سابق با ائتلاف PAGD ، دولت دهلی نو را در منطقه متهم کرد که مانع فعالیت های اتحادیه خود می شود.

بخاری که در حال به چالش کشیدن سایتی در روستای سنگراما ، منطقه بارامولا است ، گفت: “موارد بسیاری وجود دارد که نامزدهای اتحاد با مانع و محدودیت روبرو شده اند ، در حالی که دیگران تسهیل شده اند.”

وی گفت: “این انتخابات به دلیل تغییرات 5 اوت ، که خلاف قانون اساسی و غیر دموکراتیک بود ، مسئله سیاسی گسترده تری را برای جامو و کشمیر به وجود آورد.”

“بدون اعتماد”

نوراحمد بابا ، تحلیلگر سیاسی مستقر در منطقه ، به الجزیره گفت که BJP می خواهد “ماهیت سیاست در کشمیر را تغییر دهد”.

“آن زمان ما مورد توجه قرار گرفتیم. دهلی اداره می شود و امور منطقه را تنظیم و مدیریت می کند. به نظر می رسد BJP برنامه بلند مدت خود را برای تغییر ماهیت سیاست در کشمیر دارد. وی گفت: “پس از حذف ماده 370 در سال گذشته ، این بار هیچ مقام محلی وجود ندارد.”

بابا گفت که ساختار سیاسی به دلیل حوادث سال گذشته “کاملاً مختل” شده است.

“افرادی که سیاست اصلی را در کشمیر نشان می دهند ، خوشحال نیستند و سوار نمی شوند. برای بیشتر اوقات ، آنها تحت محدودیت ها باقی ماندند ، آنها موضع دیگری گرفتند ، قطب زیادی وجود دارد “.

انتخابات هم برای دهلی نو و هم سیاستمداران منطقه مهم است. در حالی که انتخابات به دهلی نو کمک می کند تا روند سیاسی در کشمیر را دوباره آغاز کند ، رهبران سیاسی منطقه از انتخابات برای بازگشت استفاده می کنند.

صدیک وحید ، تحلیلگر سیاسی و دانشگاهی ، به الجزیره گفت که برنامه حاکم BJP “نشان دادن طبیعی بودن اوضاع در کشمیر” از طریق انتخابات است.

وحید گفت: انتخابات بی اعتمادی است زیرا وقتی شما یک دولت منتخب دموکراتیک ندارید نهادها را دور می زنند و نهادهای جدیدی ایجاد می کنند. من فکر نمی کنم این انتخابات بسیار چشمگیر باشد ، اگرچه BJP در تلاش است تا آن را برگزار کند. “

در حالی که شورشیان به حملات خود ادامه می دهند ، هزاران نیرو علاوه بر بیش از نیم میلیون نیرو که قبلاً در کشمیر مستقر شده اند ، برای اطمینان از رفتار روان در طول انتخابات مستقر شده اند.

K.K. شارما ، کمیسار انتخابات که نظارت بر نظرسنجی ها را انجام می دهد ، در مصاحبه با الجزیره ، از ادعای مخالفان دفاع کرد و گفت اقدامات دولت باید امنیت نامزدها را تضمین کند.

شارما از توصیف این انتخابات به عنوان “قابل توجه و تاریخی برای کشمیر” گفت که این “یک انتخابات کاملاً مورد رقابت دموکراتیک” است.



[ad_2]