انتقاد روسیه از سازمان ملل برای کشته شدن غیرنظامیان بیشتر در مناطق جنگی | اخبار درگیری

[ad_1]

سازمان ملل تخمین می زند که نزدیک به 17000 غیرنظامی در سال گذشته در درگیری ها کشته شدند که افزایش 53 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

تعداد غیرنظامیان کشته شده در درگیری های مسلحانه و پس لرزه های انسانی آن به شدت افزایش یافته است، به طوری که سازمان ملل تخمین زده است که در سال گذشته نزدیک به 17000 کشته در مناطق جنگی ثبت شده است – از جمله تقریباً 8000 نفر تنها در اوکراین کشته شده اند – که نشان دهنده افزایش شدید 53 درصدی کشتار غیرنظامیان در مقایسه با این کشور است. تا سال 2021

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه با اشاره به تعداد کشته‌شدگان جنگ در اوکراین و سودان، تخریب مدارس در اتیوپی و آسیب به زیرساخت‌های آبی در سوریه گفت که جهان در حفاظت از غیرنظامیان شکست می‌خورد.

گوترش گفت: «غیرنظامیان برای مدت طولانی متحمل عواقب مرگبار درگیری های مسلحانه شده اند. وقت آن است که به قول خود برای محافظت از آنها عمل کنیم.»

وی افزود: «صلح بهترین شکل محافظت است.

گزارش سازمان ملل در مورد حفاظت از غیرنظامیان در درگیری در سال 2022 با افزایش 53 درصدی مرگ و میر غیرنظامیان ثبت شده توسط سازمان ملل و افزایش تعداد افرادی که به اجبار به دلیل درگیری آواره شده اند، اوج های جدیدی را ایجاد می کند.

دبیرکل سازمان ملل افزود: در سطح جهان، تعداد پناهندگانی که “به دلیل درگیری، خشونت، نقض حقوق بشر و آزار و اذیت” مجبور به ترک خانه های خود شده اند به 100 میلیون نفر رسیده است.

گوترش که در کنار واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل متحد نشسته است، گفت: تحقیقات سازمان جهانی در مورد رفتار با غیرنظامیان در مناطق جنگی نشان داد که بیش از 117 میلیون نفر با گرسنگی شدید، عمدتاً به دلیل جنگ و ناامنی، مواجه هستند.

تنها در اوکراین، که بیش از یک سال است با تهاجم روسیه می‌جنگد، سازمان ملل نزدیک به 8000 غیرنظامی کشته و بیش از 12500 زخمی را ثبت کرده است، اگرچه تعداد واقعی احتمالاً بسیار بیشتر است.

نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد شاهد محکومیت های مبادله ای بین حامیان غربی اوکراین و روسیه بود، پویایی که از زمانی که مسکو در سال گذشته به همسایه اش حمله کرد، به طور منظم در جلسات شورا اجرا شد.

نیکلاس دی ریویر، سفیر فرانسه در سازمان ملل، نقض حقوق بشر توسط روسیه در اوکراین و مزدوران روسی واگنر در جمهوری آفریقای مرکزی و مالی را برجسته کرد.

لیندا توماس-گرینفیلد سفیر ایالات متحده گفت که افزایش تلفات غیرنظامیان نشان دهنده تلفات انسانی جنگ در اوکراین است.

سفیر روسیه همچنین روسیه را متهم کرد که میلیون ها نفر را در آفریقا و خاورمیانه با استفاده از “غذا به عنوان سلاح جنگی در اوکراین” به سمت ناامنی غذایی سوق داده است، از جمله مسدود کردن عرضه غلات اوکراین برای ماه ها.

او گفت که توافقنامه اجازه حمل غلات اوکراینی از بنادر دریای سیاه، که در 17 می به مدت دو ماه تمدید شد، “چشمه امید برای جهان” بود.

نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل، مدعی شد که مقدار بسیار کمی از بیش از 30 میلیون تن غلات ارسال شده بر اساس توافق دریای سیاه به کشورهای در حال توسعه رفته و تامین آمونیاک روسیه – یکی از عناصر اصلی کود – که قرار بود بخشی از ژوئیه 2022 باشد. معامله “عملا حتی شروع نشده است”.

همچنین میرجانا اسپولاریچ، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، روز سه‌شنبه در شورای امنیت صحبت کرد و به اعضا گفت که “هنگام ملاقات ما، غیرنظامیان بی‌شماری در درگیری‌ها در سراسر جهان از جهنم مطلق عبور می‌کنند.”

او گفت: «در هر لحظه، موشک بعدی می‌تواند خانه، مدرسه، درمانگاه آنها و همه افرادی را که در آنها هستند، نابود کند. هر هفته ممکن است غذا یا دارو تمام شود.»

آلن برست، رئیس جمهور سوئیس که در ماه مه ریاست دوره ای شورا را بر عهده گرفت، گفت که همه طرف های درگیر باید به قوانین بشردوستانه بین المللی احترام بگذارند.

او گفت: «درگیری ها محرک های اصلی گرسنگی هستند.

مردم بیشتر و بیشتری با ناامنی غذایی حاد مواجه هستند، که بیشتر آنها در مناطق درگیری مانند جمهوری دموکراتیک کنگو، سودان و ساحل متمرکز شده‌اند، «یا در سایر زمینه‌هایی که خشونت بومی است، مانند هائیتی».



[ad_2]