انفجارها همزمان با پانزدهمین حمله هوایی روسیه بر فراز کیف در ماه مه | اخبار جنگ روسیه و اوکراین

[ad_1]

حمله موشکی شبانه یک روز پس از آن صورت گرفت که روسیه بزرگترین حمله پهپادی خود را علیه پایتخت اوکراین انجام داد.

مقامات گفتند که در پانزدهمین حمله هوایی روسیه به این شهر در ماه جاری و دومین حمله متوالی در شبانه روز، چندین انفجار کیف پایتخت اوکراین را لرزاند.

ویتالی کلیچکو، شهردار شهر کی‌یف در اولین ساعات روز دوشنبه در کانال پیام‌رسان تلگرام گفت: «یک موشک در نزدیکی کیف ساقط شده است. “پدافند هوایی کار می کند!”

وی افزود که صدای انفجار در چندین منطقه شهر شنیده شد، از جمله در منطقه تاریخی پودول کیف، جایی که ریزش آوار به سقف یک خانه آسیب رساند.

بر اساس اطلاعات اولیه شهردار و اداره نظامی این شهر، در این حملات شبانه به کسی آسیب نرسیده است.

حمله روز دوشنبه، که به نظر می‌رسید ترکیبی از موشک و پهپاد باشد، به دنبال بزرگترین رگبار پهپادی که شب گذشته علیه کی‌یف آغاز شد، انجام شد که یک نفر کشته و چندین نفر زخمی شدند.

مقامات گفتند که پدافند هوایی این شهر در ساعات اولیه روز یکشنبه 40 پهپاد را در پایتخت و اطراف آن سرنگون کرد.

وب سایت خبری ایندیپندنت کیف گزارش داد که بیشتر پهپادها از مهمات پرنده شاهد ساخت ایران بودند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از نیروهای دفاع هوایی این کشور برای حفاظت از کشور تشکر کرد و از پارلمان خواست تا تحریم‌هایی را علیه ایران به دلیل تامین تسلیحات روسیه از جمله پهپادهای شاهد اعمال کند.

موج حملات روسیه به اوکراین چند بار در هفته می آید.

گستره کامل حمله روز دوشنبه بلافاصله مشخص نشده است.

خبرگزاری رویترز از وقوع چندین انفجار مهیب در حالی که شهر و بقیه اوکراین در ساعات اولیه روز دوشنبه در حالت آماده باش حملات هوایی قرار داشتند، گزارش داد.

در شرایطی که مدت‌ها وعده داده شده بود ضد حمله اوکراینی برای بازپس‌گیری سرزمین‌های تصرف شده توسط روسیه از زمان آغاز تهاجم گسترده خود در 15 ماه پیش، مسکو حملات خود را با هدف قرار دادن زیرساخت‌های نظامی و تدارکات افزایش داده است.

در حالی که اوکراین تقریباً هرگز به طور علنی مسئولیت حملات در داخل روسیه را بر عهده نمی‌گیرد، مجموعه‌ای از حملات در داخل کشور زیرساخت‌های نظامی، انرژی و حمل‌ونقل را هدف قرار داده‌اند و مسکو کیف را مسئول این حملات می‌داند.

[ad_2]