اوکراین پس از سر بریدن ویدیو، روسیه را «بدتر از داعش» خواند | اخبار جنگ روسیه و اوکراین

[ad_1]

زلنسکی پس از انتشار ویدئویی که نشان می‌دهد یک سرباز اوکراینی با چاقو سر بریده می‌شود، سربازان روسیه را “جانوران” خواند.

مقامات اوکراینی پس از انتشار ویدئویی در شبکه های اجتماعی که سر بریدن یک زندانی اوکراینی را با چاقو نشان می دهد، نیروهای روسی را محکوم کردند.

الجزیره نتوانست به طور مستقل صحت این ویدئو را تأیید کند که به سرعت در فضای مجازی منتشر شد.

این فیلم نشان می‌دهد که مردی با یونیفورم در حال بریدن سر مردی است که بازوبند زرد رنگ سربازان اوکراینی را بسته است.

این ویدیو به شدت محو است و در ابتدا حاوی صدایی است که نشان می‌دهد ممکن است قربانی در زمان شروع حمله هنوز زنده بوده است.

کرملین این ویدئو را “وحشتناک” توصیف کرد و گفت که صحت آن باید تایید شود. مسکو پیش از این ارتکاب جنایات نیروهایش در جریان درگیری را رد کرده بود.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت: «چیزی وجود دارد که هیچ‌کس در جهان نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد: این جانوران چقدر راحت می‌کشند».

“ما چیزی را فراموش نخواهیم کرد. قاتلان را هم نخواهیم بخشید. مسئولیت قانونی برای همه چیز وجود خواهد داشت. وی افزود: شکست تروریسم ضروری است.

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، این ویدئو را “وحشتناک” توصیف کرد.

وی با اشاره به شورای امنیت سازمان ملل که روسیه در ماه جاری ریاست دوره ای را برعهده گرفت، در توئیتر خود نوشت: «بیهوده است که روسیه، بدتر از داعش، ریاست شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده بگیرد». “تروریست های روسی باید از اوکراین و سازمان ملل اخراج شوند و پاسخگوی جنایات خود باشند.

داعش (داعش) به دلیل انتشار ویدئوهایی از سر بریدن زندانیان در زمانی که بخش‌هایی از عراق و سوریه را از سال 2014 تا 2017 تحت کنترل خود درآوردند، شهرت داشت.

آژانس امنیت داخلی اوکراین (SBU) اعلام کرد که تحقیقاتی را درباره جنایت جنگی ادعایی آغاز کرده است.

آژانس SBU در تلگرام نوشت: «دیروز ویدیویی در اینترنت منتشر شد که نشان می‌داد چگونه اشغالگران روسی ماهیت وحشیانه خود را نشان می‌دهند – آنها به طرز وحشیانه‌ای یک زندانی اوکراینی را شکنجه می‌کنند و سر او را می‌برند».

اتحادیه اروپا همچنین متعهد شده است که جنایتکاران جنگی را مورد بازخواست قرار دهد.

ما اطلاعات بیشتری در مورد صحت این ویدئو نداریم. نبیلا مصرعلی، سخنگوی اتحادیه اروپا، گفت: «اگر تأیید شود، یادآوری وحشیانه دیگری از ماهیت غیرانسانی تجاوز روسیه است.»

وی گفت: «اتحادیه اروپا تعهد قاطع خود را برای پاسخگویی به همه عاملان و همدستان جنایات جنگی که در رابطه با جنگ روسیه مرتکب شده اند، تکرار می کند.

این فیلم چند روز پس از آن منتشر شد که ویدیویی جداگانه در کانال های رسانه های اجتماعی طرفدار روسیه منتشر شد که به نظر می رسید اجساد دو سرباز اوکراینی سر بریده را نشان می دهد که در کنار یک خودروی نظامی منهدم شده افتاده بودند.

گفته می شود که توسط اعضای گروه واگنر، یک سازمان مزدور روسی، فیلمبرداری شده است. به نظر می رسد که دست سربازان کشته شده اوکراینی قطع شده است. الجزیره نتوانست صحت این ویدئو را تایید کند.

[ad_2]