اوگاندا: Bobi Wine به دلیل خشونت تبلیغات انتخاباتی را به حالت تعلیق درآورد اوگاندا

[ad_1]

خواننده و سیاستمدار اوگاندائی که دهه ها در تلاش برای پایان دادن به حاکمیت رئیس جمهور 76 ساله موزونی در انتخابات 14 ژانویه بود.

بابی وین ، خواننده و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اوگاندا ، روز سه شنبه پس از زخمی شدن اعضای تیم مبارزات انتخاباتی و اخراج ماشین وی در درگیری بین مقامات امنیتی و طرفدارانش ، فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورد.

این واقعه آخرین حادثه خشونت در اوگاندا در حالی بود که مقامات علیه هواداران بابی واین 38 ساله ، که نام اصلی او رابرت کاگولانی است ، سرکوب می کنند.

Bobi Wine به دنبال خاتمه دهه های حاکمیت رئیس جمهور 76 ساله یوری موسونی در انتخابات 14 ژانویه است.

به گفته سخنگوی حزب وی ، اوایل روز سه شنبه ، Daniel Oyervot ، تهیه کننده موسیقی Bobi Wine ، در هنگام درگیری توسط گلوله لاستیکی از ناحیه دهان زخمی شد.

این خواننده در توییتر خود گفت که چندین نفر از کارکنان وی زخمی شده و حال برخی از آنها وخیم است.

وی افزود كه او و هوادارانش تلاش كرده بودند به یك سایت مبارزاتی دیگر در جینجا ، شرق اوگاندا منتقل شوند ، اما مأموران امنیتی او را مسدود كردند و لاستیك ماشین وی را تیراندازی و منفجر كردند.

انتظار می رفت بابی وین روز چهارشنبه برای ابراز نارضایتی از کمیسیون انتخابات دیدار کند.

درگیری روز سه شنبه بین مقامات امنیتی و طرفداران شراب بوبی گزارش شده است [File: Abubaker Lubowa/Reuters]

رئیس جمهور موسونی روز یکشنبه گفت 54 نفر در ماه گذشته کشته شدند در حالی که پلیس و ارتش برای سرکوب شورش ها در بسیاری از شهرها که پس از دستگیری بابی وین به اتهام نقض قوانین ویروس کرونا آغاز شد ، جنگیدند.

موسونی ، که از سال 1986 به قدرت رسیده و دو بار قانون اساسی را اصلاح کرده است تا به او اجازه دهد برای ششمین دوره در سال 2021 نامزد شود ، به دنبال یک دوره پنج ساله جدید در انتخابات ژانویه است.

بابی وین از زمان ابراز قصد خود برای شرکت در انتخابات چندین بار دستگیر شده است.

پیروان بیشمار وی جنبش مقاومت ملی حاکم را لرزاندند و به گفته شاهدان ، نیروهای امنیتی اغلب با اشک آور به تظاهرات وی می پرداختند و طرفداران وی را بازداشت و ضرب و شتم می کردند.

بسیاری از طرفداران جوان می گویند که با انتقاد از دولت موزونی در نوشته های خود ، بابی وین را به خود جلب کرده است. برخی دیگر می گویند که او به عنوان یک رهبر جوان در وضعیت بهتری برای مقابله با چالش های پیش روی آنها قرار دارد.



[ad_2]