اگر موجودات فضایی به زمین برسند، بعد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ | نمایش های تلویزیونی

[ad_1]

پنجشنبه 1 ژوئن ساعت 19:30 به وقت گرینویچ:
با حداقل 100 میلیارد کهکشان در جهان قابل مشاهده ما، اخترشناسان مدت‌هاست که آسمان را برای نشانه‌هایی از حیات فراتر از زمین اسکن کرده‌اند.

اما اگر یک تمدن فرازمینی پیامی را برای ما ارسال کند، بعد چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا انسانها فناوری یا دانش مناسبی برای رمزگشایی آن خواهند داشت؟ اینها برخی از سوالاتی است که به عنوان بخشی از شبیه سازی سازماندهی شده توسط گروه تحقیقاتی SETI یا جستجو برای هوش فرازمینی پرسیده می شود.

این پروژه که با نام “Sign in Space” شناخته می شود، یک کار عملی برای اولین تماس بشر با هوش فرازمینی است. هفته گذشته زمانی که یک سیگنال بین سیاره ای برنامه ریزی شده از یک فضاپیمای آژانس فضایی اروپا در مدار مریخ به تلسکوپ های رادیویی روی زمین ارسال شد، آغاز شد. حالا این به مردم بستگی دارد که کد را بشکنند و به دنیا بیاورند. SETI از مردم دعوت کرد تا از طریق صفحه Discord خود به رویداد حل مشکل بپیوندند.

اگر دانشمندان سیگنالی واقعی از یک تمدن پیشرفته فرازمینی پیدا کنند، چه معنایی برای بشریت خواهد داشت؟ و چه کسی تصمیم می گیرد که آیا ما باید پاسخ دهیم؟

زمانی که منطقه‌ای حاشیه‌ای از تحقیقات علمی در نظر گرفته می‌شد، جستجو برای هوش فرازمینی در سال‌های اخیر به لطف ابزارهای علمی قدرتمند جدید، افزایش اکتشافات سیارات فراخورشیدی و رصدخانه‌های تلسکوپ رادیویی جدید که آسمان را برای یافتن سیگنال‌های غیرعادی جستجو می‌کنند، اهمیت پیدا کرده است.

در این قسمت از The Stream با کسانی که در جستجوی مداوم برای هوش فرازمینی هستند صحبت خواهیم کرد.

در این قسمت از The Stream با:
دانیلا دی پائولیس، @danieladepaulis
بنیانگذار پروژه، “ورود به فضا”

چنوآ ترمبلی، @Chenoahem
محقق موسسه SETI

فرانک مارکیس، @AllPlanets
ستاره شناس ارشد سیاره ای، موسسه SETI



[ad_2]