ایالات متحده درباره توافق اجازه می دهد CFO هوآوی به چین بازگردد: WSJ | ایالات متحده

[ad_1]

وزارت دادگستری آمریکا در حال مذاکره در مورد توافق با مدیر مالی Huawei Technologies ، منگ وانگژو است که به وی اجازه می دهد از کانادا به چین برگردد ، جایی که دو سال پیش به دستور استرداد ایالات متحده دستگیر شد ، در ازای اعتراف به تخلف. ، وال استریت ژورنال روز پنجشنبه گزارش داد.

در این پرونده جنایی ادعا شده که منگ از طرف هواوی تحریم های آمریکا علیه ایران را نقض کرده و روابط چین ، کانادا و ایالات متحده را متشنج کرده است.

ژورنال گزارش داد ، وکلای منگ که متهم به کلاهبرداری بانکی و خدمات بانکی هستند ، طی هفته های اخیر با مقامات وزارت دادگستری درباره احتمال دستیابی به “توافق تعقیب تعقیب تعویق” صحبت کرده اند.

بر اساس چنین توافقی ، که دادستان ها معمولاً از آن با شرکت ها استفاده می کنند اما بندرت در اختیار افراد قرار می دهند ، مان ملزم به پذیرفتن برخی اتهامات علیه خود خواهد شد ، اما در صورت همکاری ، دادستان ها موافقت خود را برای به تعویق انداختن و بعداً لغو اتهامات اعلام می کنند. مردم.

در این گزارش آمده است که تاکنون ، مان با این معامله پیشنهادی مخالفت کرده است و معتقد است که این کار هیچ اشتباهی انجام نداده است.

وی از اظهارنظر از طریق سخنگوی هواوی خودداری کرد. سخنگوی وزارت دادگستری از اظهار نظر در این باره خودداری کرد. مقامات کانادایی بلافاصله درخواست اظهار نظر را پس ندادند.

منگ در دسامبر 2018 هنگام انتقال هواپیماها به ونکوور دستگیر شد و این باعث اختلاف دیپلماتیک بین چین و کانادا شد. در حالی که پرونده استرداد از طریق دادگاه ها سپری می شود ، به وی اجازه وثیقه داده و در خانه خود در شهر غربی کانادا زندگی می کند.

چند روز پس از دستگیری من ، دو کانادایی ، تاجر مایکل اسپاور و مایکل کوویگ ، تحلیلگر ارشد گروه بین المللی بحران ، در چین بازداشت شدند. چین که بدون دسترسی به وکلا یا خانواده بازداشت شده بود ، دستگیری آنها را در ماه مه 2019 رسماً تأیید کرد. وی از ماه ژوئن پیگرد قانونی آنها را به اتهام جاسوسی آغاز کرد و گفت که هیچ ارتباطی با دستگیری منگ ندارد.



[ad_2]