بالی با COVID ضعیف مبارزه می کند ، در حالی که رکوردها در اندونزی به بالاترین رکورد | اندونزی

[ad_1]

بالی ، اندونزی – سو malتغذیه مزمن ، که مدتهاست جوامع منزوی در شنل شرقی بالی را تحت تأثیر قرار داده است ، در نتیجه بیماری همه گیر COVID-19 و با موج جدید “COVID فقیر” در مناطق شهری ، سازمان های غیردولتی می گویند هزاران نفر در این جزیره گرسنه هستند .

با توجه به اینکه 60 درصد از تولید ناخالص داخلی بالی قبل از ویروس کرونا به گردشگری نسبت داده شده بود ، اقتصاد این جزیره در اندونزی بیشترین آسیب را از این بیماری همه گیر دیده بود – بانک مرکزی گزارش داد که رشد منفی این استان در سپتامبر کمی کمتر از 11 درصد است.

طبق آژانس آمار مرکزی ، در ماه آگوست ، نرخ بیکاری به 5.6٪ افزایش یافت – با از دست رفتن 105000 شغل – به گفته سازمان بین المللی کار ، با حدود شش نفر از 10 اندونزیایی که در بخش غیررسمی کار می کنند ، تعداد واقعی افراد بدون کار خیلی بالاتر است

سارا چاپمن از موسسه خیریه Yayasan Solemen Indonesia که در سراسر بالی فعالیت می کند و به تغذیه سالمندان کمک می کند ، گفت: “ما افراد زیادی را می بینیم که گرسنه هستند و طی چند روز بدون پول برای خرید غذا غذا نخورده اند – هزاران نفر.” دارای معلولیت و خانواده های افراد دارای معلولیت که قبلاً توسط بستگان شاغل در گردشگری حمایت شده اند.

همکار وی رابرت اپستین افزود: “سو mal تغذیه مزمن و حاد ، منجر به بسیاری از مشکلات دیگر ، یک مشکل است. ما قبل از همه گیری از 2،400 نفر مراقبت کردیم. اما این وضعیت بسیار بدتر شد ، به وضوح در اطراف بالی قابل مشاهده است. “

سو Malتغذیه و گرسنگی مدتهاست که در مناطق شرقی کمتر توسعه یافته بالی مشکل ایجاد می کنند [Al Jazeera]

Karangasem ، در قسمت شرقی جزیره ، فقیرترین دوره اقتدار ، یک منطقه اداری در کل بالی است. نیمه شمالی آن سالها از خشکسالی رنج می برد و این منطقه هرگز بخشی از رونق گردشگری نبوده است که باعث جذب میلیون ها گردشگر در جنوب جزیره شده است.

بسیاری از روستاها فاقد راه ، برق ، تلفن و اینترنت هستند. روستاییان با هر محصولی که بتوانند از طریق خاک خشک شده و پول ارسال شده توسط اعضای خانواده ای که به مناطق شهری نقل مکان کرده اند برای کار در زمینه گردشگری و بخشش ، کار می کنند.

دی جی دونتون ، مدیر پروژه بنیاد دانشمندان بنیاد پشتیبانی بالی ، یک موسسه خیریه که از ماه مه سال 2019 توزیع غذا در روستاهای مشکل دار در کارنگاسم را آغاز کرده است ، گفت قحطی پیش از همه گیری در حال حاضر یک مشکل مهم در شرق است.

دونتون گفت: “ما قبلاً با شیوع سو mal تغذیه در مناطق جدا شده در شرق روبرو شده ایم: روستاهایی با 15000 روستا که از هر سه نفر یک نفر دچار سوourتغذیه است تا جایی که باعث ایجاد ناهنجاری های جسمی می شود.”

“COVID-فقیر”

اما همه گیری به این معنی است که قحطی در بالی دیگر محدود به شرق نیست.

دنتون گفت ویروس کرونا ویروس جدیدی را در افراد با نیاز به مراقبت از غذا در بالی ایجاد کرده است.

ما با یک مشکل جدید پیچیده در مورد “فقرای جدید” یا “COVID فقیر” روبرو هستیم – افراد طبقه متوسط ​​که قبلاً شغل حداقل دستمزدی داشته اند که ممکن است به دلیل داشتن کفش یا موتور جدید خوب به نظر برسد ، اما چنین نیست. گفت: باشه.

یک تیم غیر دولتی لوازم مورد نیاز خانواده های نیازمند در بالی را تأمین می کند [Al Jazeera]

“ما سعی می کنیم نیازهای آنها را با اعزام داوطلبان به محلات شهری و پروژه های مسکن شهرداری ارزیابی کنیم. در شرایط شدید ، آنها افرادی را پیدا می کنند که به مدت دو روز بدون غذا مانده اند. فقرای جدید مانند فقیر پیر در شرق که سالهاست با سو mal تغذیه دست و پنجه نرم می کنند ، مهارت لازم برای مقابله با فقر را ندارند. برخی به کمک غذایی رسیده بودند و آن را دریافت نکردند و سپس فکر کردند که لیاقت ندارند ، که به نوعی مستحق آن هستند. این وضعیت سلامت روانی خطرناکی را ایجاد می کند. “

سخنگوی دولت استانی بالی پیشنهادات افزایش گرسنگی را رد کرد و گفت که جوامع منسجم روستایی بالی مراقبت از همه را فراهم کرده اند.

بر اساس شاخص شکوفایی Legatum 2019 ، اندونزی بالاترین سطح مشارکت مدنی و اجتماعی در جهان را دارد.

در بالی ، بسیاری از آشپزخانه ها و مراکز توزیع در ابتدای همه گیری توسط رستوران ها و موسسات خیریه ایجاد شد ، در حالی که مقامات دهکده ، معروف به بنجار ، بسته های غذایی از در به خانه در جوامع خود توزیع می کردند.

اما با ضعیف شدن بیماری همه گیر و ایجاد خستگی ، آشپزخانه های آشپزخانه در سراسر جزیره بسیار کمتر دیده می شوند. و بسیاری از بالی ها در طول تاریخ به دلیل انزوای جغرافیایی یا بیماری جسمی و روانی از خدمات تأمین اجتماعی مستقر در جامعه حذف شده اند.

در این هفته الجزیره هنگام بازدید از بالی شرقی ، بیش از دوازده نفر دچار سو mal تغذیه شدید ، از جمله یک زوج مسن در جنوب شرقی منطقه مانگگیس با دنده های بیرون زده و بیماری های مختلف از نابینایی تا آتروفی عضلات دیده شد. در روستای آمد در ساحل شمال شرقی ، خانواده ای در یک مزرعه منزوی به الجزیره گفتند که آنها هفته ها چیزی جز برنج با نمک نخورده بودند.

سو Mal تغذیه سایر بیماری های مزمن در شرق بالی را تشدید می کند ، از جمله آتروفی عضلات ، اختلالات روانی و نابینایی [Al Jazeera]

از سال 2017 ، این موسسه خیریه 50 مورد از این موارد به اصطلاح “موارد” را در خود جای داده است: پاراپلژی ها ، دیابتی ها و افراد مسن و بدون خانواده. امسال پنج نفر فوت کرده اند.

سخنگوی میشل یوگا گفت: “مرگ آنها احتمالاً به دلیل کمبود غذا تشدید شده است.”

“آیا مردم در بالی گرسنه هستند؟ اگر با شخصی که کاملاً تشنه پوست و استخوان است تماس بگیرید ، بله ، ما این افراد را مدام می بینیم. اما اکنون این مسئله بسیار بسیار بدتر است ، زیرا هر کسی که به شخصی که در جهانگردی شغل دارد وابسته باشد ، ناگهان خود را بی هیچ چیز می یابد. “

گردشگری بسیار مهم است

بسیاری از کارگران گردشگری بیکار در بالی به بخش کشاورزی روی آوردند تا در این بیماری همه گیر خود را تغذیه کنند. اما از آنجا که دستمزد فقط 4 دلار در روز است و برخی از کارگران فقط در یک روز کاری فقط پرداخت یک سطل برنج شالی را می پذیرند ، پول بدست آمده برای تأمین مخارج زندگی کافی نیست.

در جزیره ماهواره ای Nusa Lembongan که کارگران مهمانداری به جلبک های در حال رشد بازگشته اند ، کشاورزان ماهیانه بین 35 تا 50 دلار درآمد دارند. “اکنون در اینجا مشاغل دیگری وجود ندارد. بدون آن ، ممکن است پولی برای غذا خوردن نداشته باشم ، “کسومبا ، کارمند سابق هتل به الجزیره گفت. “امیدوارم هر چه زودتر به کار قدیمی خود برگردم.”

اما با وجود ابتلا به COVID-19 در اندونزی و ثبت روزانه 8369 مورد جدید که در 3 دسامبر ثبت شده است ، بعید است که گردشگری در بالی به زودی بازگشت کند.

گفتگو در راهروهای سفر به کشورهای آسیایی مانند سنگاپور و کره جنوبی با شکست روبرو شده است ، در حالی که استرالیا ، بزرگترین منبع گردشگران خارجی بالی ، سفرهای اوقات فراغت به خارج از کشور را ممنوع کرده است.

توریست هایی که روزگاری سواحل بالی را لگدمال می کردند مدتهاست ناپدید شده اند و کسانی که قبلاً در این صنعت کار می کردند در تلاش هستند. [File: Sonny Tumbelaka/AFP]

کتوت ، ماساژور بیکار در منطقه توریستی سمینیاک که مانند بسیاری از اندونزیایی ها فقط یک نام دارد ، گفت: “هرچه گردشگر نداشته باشیم ، اوضاع بدتر خواهد شد.”

تحولات در بالی منعکس کننده بحران بزرگ جهانی است که میلیون ها نفر را در فقر فرو برد و سازمان های امدادی را تحت فشار قرار داد.

روز سه شنبه ، مارک لوکاک ، رئیس اورژانس سازمان ملل گفت که سال آینده به 235 میلیون نفر رکورد نیاز دارد – تقریبا 40 درصد افزایش نسبت به سال 2020. توصیف مشکلات بشردوستانه ناشی از همه گیری “به عنوان” تاریک ترین و بیشترین لوکاک ، تاریکترین “ساعت در تاریخ سازمان ملل” ، از کشورهای ثروتمندتر خواست که 35 میلیارد دلار کمک اضافی برای “جلوگیری از گرسنگی ، مبارزه با فقر و نگهداری کودکان در مدرسه واکسینه کنند”.



[ad_2]