ایالات متحده طرحی برای مبارزه با یهودستیزی در میان بحث بر سر تعریف | اخبار دولت

[ad_1]

واشنگتن – کاخ سفید طرحی را برای مبارزه با افزایش یهودی ستیزی در بحبوحه بحث های جاری در مورد چگونگی تعریف نفرت ضد یهودی، به ویژه در رابطه با اسرائیل، منتشر کرد.

رئیس جمهور جو بایدن روز پنجشنبه از این استراتژی رونمایی کرد و از همه مردم خواست تا در برابر یهودستیزی بایستند.

«در چند سال گذشته به نفرت اکسیژن زیادی داده شده است، قطعاً در افزایش رکورد یهودی ستیزی. بایدن گفت: این فقط اشتباه است. «این غیراخلاقی است. این غیر قابل قبول است. این به همه ما بستگی دارد که جلوی آن را بگیریم.»

این طرح خواستار بهبود آموزش در مورد یهودستیزی است. تقویت ایمنی و امنیت برای جوامع یهودی؛ معکوس کردن “عادی سازی” تبعیض ضد یهود توسط افراد مشهور و سیاستمداران؛ و ایجاد “همبستگی بین جوامع” برای مقابله با تعصب.

او به آمار FBI اشاره می کند که نشان می دهد یهودی ستیزی 63 درصد از جنایات ناشی از نفرت با انگیزه مذهبی گزارش شده را تشکیل می دهد، حتی اگر یهودیان آمریکایی 2.4 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند.

بحث تعریف

دولت بایدن در طرح خود، تعریف کاری ائتلاف بین المللی یادبود هولوکاست (IHRA) از یهودی ستیزی را به عنوان تنها چارچوب خود برای درک نفرت ضد یهودی – که عملاً تقاضای برخی از گروه های طرفدار اسرائیل را دور می زند، اتخاذ نکرد.

حتی قبل از انتشار این طرح، تعریف یهودستیزی برای کاخ سفید بحث برانگیز بود. گروه های یهودی طرفدار اسرائیل برای تعریف IHRA که به شدت بر اسرائیل تمرکز دارد، فشار آوردند.

تعریف IRHA 11 نمونه از یهودستیزی را ارائه می دهد. شش نفر از آنها به اسراییل، از جمله «به کارگیری استانداردهای دوگانه» در سیاست های دولت اسرائیل اشاره کردند.

اگرچه سند IHRA بیان می‌کرد که «نقد از اسرائیل، مشابه انتقادی که به هر کشور دیگری وارد می‌شود، نمی‌تواند یهودی‌ستیزانه تلقی شود، اما مدافعان حقوق فلسطینی می‌گویند که تعریف آن برای خفه کردن بحث مشروع در مورد نقض حقوق بشر توسط اسرائیل استفاده می‌شود.

تعریف IHRA در یکی از نمونه های خود این ادعاها را محکوم می کند که ” وجود کشور اسرائیل یک اقدام نژادپرستانه است.” اما منتقدان می گویند که این محدودیت توسط مدافعان اسرائیل برای سانسور بحث آوارگی دسته جمعی فلسطینی ها در زمان تأسیس این کشور در سال 1948 استفاده شده است.

در نتیجه، مترقیان – از جمله برخی سازمان‌های یهودی آمریکایی – از دولت بایدن خواسته‌اند که تعریف IHRA را در طرح خود برای مقابله با یهودستیزی اتخاذ نکند.

روز پنجشنبه، کاخ سفید این موضوع را کنار گذاشت. این بیانیه می‌گوید که ایالات متحده سند IHRA را «آغوش می‌کشد»، اما اذعان می‌کند که تعاریف دیگری از یهودستیزی وجود دارد.

او همچنین به سند Nexus که توسط یک کارگروه سابق در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی تهیه شده بود، اشاره کرد و بیان می‌کند که حتی «انتقاد تند از اسرائیل به خاطر سیاست‌ها و اقداماتش» لزوماً یهودستیزانه نیست.

در بیانیه راهبردی دولت بایدن آمده است: «تعریف های متعددی از یهودستیزی وجود دارد که ابزار ارزشمندی برای افزایش آگاهی و درک یهودی ستیزی است.

معروف ترین «تعریف کاری» غیر الزام آور یهودی ستیزی است که در سال 2016 توسط 31 کشور عضو ائتلاف بین المللی یادبود هولوکاست (IHRA) اتخاذ شد، که ایالات متحده آن را پذیرفته است. علاوه بر این، دولت از سند Nexus استقبال و قدردانی می کند و سایر تلاش های مشابه را یادداشت می کند.

به نظر می‌رسید که این زبان برای هر دو طرف بحث جذاب باشد.

Americans for Peace Now، یک سازمان مترقی یهودی در ایالات متحده، این طرح را ستود و از بایدن به خاطر تسلیم نشدن در برابر کسانی که خواستار تدوین تعریف IHRA هستند تشکر کرد تا بتوانند از اتهامات نادرست یهودی ستیزی برای حمله به کسانی که انتقاد می کنند استفاده کنند. سیاست های غیرقابل دفاع اسرائیل

در همین حال، اتحادیه ضد افترا (ADL) که یک گروه شدیداً طرفدار اسرائیل است، “از پذیرش تعریف ائتلاف بین المللی یادبود هولوکاست (IHRA) از یهودی ستیزی به عنوان بخشی از این طرح استقبال کرد.

جی استریت، یک گروه لیبرال یهودی-آمریکایی که خود را طرفدار اسرائیل و طرفدار صلح توصیف می کند، نیز این طرح را تحسین کرد و آن را “جامع، فراگیر و متمرکز بر اقدام برای از بین بردن ماشین تفرقه و نفرت” خواند.

جی استریت در یک مقاله گفت: «نکته مهم این است که این استراتژی از تدوین انحصاری هرگونه تعریف خاص و فراگیر از یهودستیزی به عنوان تنها استاندارد برای استفاده در اجرای قوانین و سیاست داخلی اجتناب می‌کند، با توجه به این که چنین رویکردی می‌تواند آسیب بیشتری به جای منفعت داشته باشد». بیانیه.

به اسرائیل

مدافعان حقوق فلسطینی مدت‌هاست که استدلال می‌کنند که طرفداران اسرائیل اغلب ادعاهای یهودی‌ستیزی را «سلاح» می‌کنند تا اسرائیل را از انتقاد محافظت کنند.

گروه های برجسته حقوق بشر، از جمله عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر، اسرائیل را به تحمیل آپارتاید به فلسطینیان متهم کرده اند.

در طرح روز پنجشنبه چندین اشاره به اسرائیل وجود داشت. زمانی که یهودیان به دلیل عقاید یا هویتشان مورد هدف قرار می گیرند، وقتی اسرائیل به دلیل نفرت ضد یهودی مورد توجه قرار می گیرد، این همان یهودستیزی است. و این غیرقابل قبول است.”

این سند همچنین نشان می دهد که ایالات متحده از اسرائیل در سازمان های بین المللی به عنوان بخشی از مقابله با یهودی ستیزی حمایت خواهد کرد.

واشنگتن ده‌ها بار از حق وتوی خود در شورای امنیت سازمان ملل برای جلوگیری از قطعنامه‌هایی استفاده کرده است که در آن نقض حقوق بین‌الملل و نقض حقوق بین‌الملل توسط اسرائیل مطرح شده است.

دولت بایدن، مانند دولت های قبلی خود، همچنین در برابر تلاش های فلسطینی ها برای پاسخگویی به جنایات جنگی احتمالی اسرائیل در دادگاه کیفری بین المللی (ICC) مقاومت کرده است.

در این طرح آمده است: «دولت ایالات متحده به رهبری وزارت امور خارجه، به مبارزه با یهودی ستیزی در خارج و در مجامع بین المللی – از جمله تلاش برای مشروعیت زدایی از دولت اسرائیل ادامه خواهد داد.

عابد ایوب، مدیر اجرایی کمیته آمریکایی-عربی ضد تبعیض (ADC)، یک گروه مدافع مستقر در ایالات متحده، از تلاش ها برای مبارزه با یهودی ستیزی و تعصب در همه اشکال آن قدردانی کرد. او گفت که گروه او همچنین از بی میلی کاخ سفید برای پذیرش رسمی تعریف IHRA تحسین می کند.

ایوب به الجزیره گفت: «این یک تعریف و رویکردی است که برای هدف قرار دادن و ساکت کردن جامعه ما استفاده می شود. و ما خوشحالیم که آنها به طور رسمی آن را تصویب نکردند یا سعی نکردند آن را از نظر قانونی الزام آور کنند.»

با این حال، او درباره زبان موجود در این طرح ابراز نگرانی کرد که به گفته او انتقاد از اسرائیل را با یهودستیزی ترکیب می کند.

وی گفت: «این یک سابقه خطرناک و یک رویکرد خطرناک برای دولت است. انتقاد از اسرائیل یهودستیزی نیست و این باید در تمام آموزش ها منعکس شود و باید در همه جا منعکس شود.»



[ad_2]