باغبان، پدربزرگ، پادشاه: چارلز سوم کیست؟ | اخبار

[ad_1]

چارلز فیلیپ آرتور جورج که رسماً به عنوان پادشاه چارلز سوم شناخته می شود، در 14 نوامبر 1948 به دنیا آمد و اولین پسر ملکه فقید الیزابت دوم و شاهزاده فیلیپ بود.

به عنوان پادشاه، پدربزرگ 73 ساله پنج فرزند به عنوان پادشاه بریتانیا و 14 کشور مستقل مشترک المنافع خدمت می کند.

او از زمانی که مادرش، طولانی‌ترین پادشاه بریتانیا، در 8 سپتامبر 2022 درگذشت، رسماً پادشاه شده است.

او که توسط زندگی نامه نویسان به عنوان “مردی حساس” توصیف می شود، باغبانی مشتاق بود و از مراقبت از یک باغ ارگانیک در املاک روستایی خود لذت می برد.

همچنین اعتقاد بر این است که او یک هنرمند آبرنگ ماهر است و به شیوه های سنتی روستایی مانند پرچین کردن علاقه مند بود.

آمادگی برای تاجگذاری
شاهزاده چارلز 18 ساله به همراه مادرش، ملکه الیزابت دوم، کاخ باکینگهام را در کالسکه ایالتی در سال 1967 برای گشایش ساختمان پارلمان ترک می کنند. [File: AP]

مادرش در سال 1958 در سن 9 سالگی او را به عنوان شاهزاده ولز انتخاب کرد، اما سرمایه گذاری او تا 11 سال بعد انجام نشد.

مفسران می گویند که به عنوان یک مرد جوان، او با پدر و مادرش اشتراک چندانی نداشت، اما با افزایش سن روابط بهتر می شد.

او در بریتانیا و استرالیا تحصیل کرد و در اواخر دهه 1960 در کالج ترینیتی کمبریج باستان شناسی، مردم شناسی و تاریخ خواند و سپس در نیروی هوایی سلطنتی (RAF) خلبان شد. او از اواخر دهه 1970 در خدمت سلطنتی بوده است.

چارلز 30 ساله بود که در سال 1981 با معلم خجالتی مهدکودک لیدی دایانا اسپنسر 19 ساله ازدواج کرد. عروسی آنها را نزدیک به 800 میلیون نفر در سراسر جهان تماشا کردند.

دو پسر – پرنس ویلیام که در 21 ژوئن 1982 به دنیا آمد و شاهزاده هری متولد 15 سپتامبر 1984 – قبل از طلاق این زوج در سال 1992 به دنبال آنها آمدند.

گمانه زنی ها در مورد رابطه چارلز با دوست دختر سابقش به نام کامیلا پارکر بولز پس از طلاق ادامه یافت، اما تا سال 2005 بود که این زوج سرانجام ازدواج کردند.

شاهزاده رسوایی های زیادی را متحمل شد، از جمله متهم شدن به شکست ازدواجش با دیانا. او نیز مانند پدر فقیدش، شاهزاده فیلیپ، مستعد اظهار نظرها و گاف های جنجالی بود.

شاهزاده هری در مراسم تشییع جنازه ملکه الیزابت دوم در بریتانیا شرکت کرد.
شاهزاده هری در مراسم تشییع جنازه مادربزرگش، ملکه الیزابت دوم، در لندن در 19 سپتامبر 2022. [Toby Melville/Reuters]

رابطه او با هری در سال های اخیر به دلیل جدا شدن پسر کوچکش از خانواده سلطنتی و توصیف یک “شکاف تمام عیار” دچار مشکل شده است.

در خاطرات اخیر هری اسپیر، چارلز به عنوان پدری دوست داشتنی اما از نظر احساسی دور به تصویر کشیده شده است.

هری در مصاحبه ای با اندرسون کوپر در CBS گفت که چارلز دیگر با او صحبت نمی کند.

تحلیلگران می گویند که خانواده سلطنتی در سال های اخیر تلاش کرده اند تا تصویری خاص برای پادشاه آینده ایجاد کنند.

لورا کلنسی، مدرس رسانه در دانشگاه لنکستر و نویسنده کتاب “اجرای تجارت خانوادگی: چگونه سلطنت تصویر و پول ما را مدیریت می کند” به الجزیره گفت: “تلاش های هماهنگی برای بازسازی تصویر چارلز از دهه 80 و 90 صورت گرفته است. سال‌هایی که اخبار پیرامون دیانا او را کاملاً منفور کرد.

اخیراً به نظر می رسد که آنها او را به عنوان یک پدربزرگ به تصویر می کشند. به عنوان مثال، عکس های تولد 70 سالگی او شامل نشستن با نوه هایش در باغش و غذا دادن به جوجه ها است. این بازتاب تصاویری است که ما از ملکه به عنوان مادربزرگ کشور دیده‌ایم.”

چارلز سوم پادشاه بریتانیا (سمت چپ) پس از مراسم استقبال در دروازه براندنبورگ به خیرخواهان سلام می کند.
چارلز از زمان مرگ مادرش وظایف سلطنتی را به عنوان پادشاه انجام می دهد. در اینجا او دیده می شود که پس از مراسم استقبال در دروازه براندنبورگ در برلین به خیرخواهان سلام می کند. [AFP/Wolfgang Rattay]

چارلز بنیانگذار و حامی تعدادی از خیریه ها است که بر زمینه هایی مانند حمایت از کارآفرینان جوان، محیط طبیعی و ساخته شده و آموزش تمرکز دارند، اما این همیشه به محبوبیت تبدیل نمی شود. نظرسنجی ها اغلب نشان می دهد که حمایت عمومی او در مقایسه با ملکه و پسرش شاهزاده ویلیام، نسبتاً کم است.

آنا پاسترناک، مفسر معمولی خانواده سلطنتی در رسانه های بریتانیا و نویسنده کتاب پرفروش دوشس آمریکایی، واقعی والیس سیمپسون، به الجزیره گفت که از نظر دفاع از اهداف سیاسی، غرایز خوبی از خود نشان داده است.

او گفت: “مشکل آن، از نظر پادشاهی کشور، این است که شما باید کمی ثبات، بی طرفی و بی طرفی خیرخواهانه داشته باشید، و ما هنوز هیچ یک از این ویژگی ها را در چارلز ندیده ایم.”

زمانی که گفته بود مهم‌ترین چیز در مورد پادشاه بودن مراقبت از مردم و ارائه نوعی رهبری است، نشانه‌هایی از ویژگی‌های رهبری که او برای این نقش به ارمغان خواهد آورد، وجود دارد.

پاسترناک گفت: “ما می دانیم که او نسبت به ملکه کمتر طرفدار بود و نسبت به دیدگاه های سیاسی خود بازتر بود.” پس او پادشاه فعال خواهد شد؟ یا دوباره به قالب سلطنتی مادرش خواهد رفت؟ من فکر نمی کنم که او این کار را انجام دهد زیرا او یک مدرنیست و می خواهد مترقی باشد.

[ad_2]