رئیس جمهور منتخب پاراگوئه می گوید روابط خود را با تایوان تقویت خواهد کرد | اخبار سیاسی

[ad_1]

روابط با این جزیره در جریان انتخابات پس از قطع روابط دیگر کشورهای آمریکای لاتین به اوج خود رسید.

سانتیاگو پنیا، رئیس جمهور تازه منتخب پاراگوئه، گفت که پس از مبارزات انتخاباتی سختی که روابط با این جزیره خودگردان را زیر سوال برد، به تقویت روابط با تایوان ادامه خواهد داد.

این بیانیه و به دنبال آن تماس تبریک تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان، نشان داد که پاراگوئه مسیر سایر کشورهای آمریکای لاتین را در قطع روابط رسمی با تایوان برای ایجاد روابط با چین که ادعا می کند این جزیره به عنوان قلمرو خود است، دنبال نخواهد کرد.

ما به تقویت روابط تاریخی بین پاراگوئه و جمهوری چین ادامه خواهیم داد [Taiwan]و ما مشتاقانه منتظر کار روی پروژه های همکاری سودمند دوجانبه هستیم.

دفتر او در بیانیه ای اعلام کرد در همین حال، تسای به پنیا تبریک گفت و از او به خاطر “بیان موضع قاطع خود برای حفظ و تقویت روابط تایوان و پاراگوئه” تشکر کرد.

دفتر گفت که پنیا به تسای گفت که مشتاقانه منتظر بازدید از جزیره و ملاقات با او “در اسرع وقت” است.

از زمان پایان جنگ داخلی چین در سال 1949، تایوان یک جزیره خودمختار بوده است، اما پکن هرگز حاکمیت آن را به رسمیت نشناخت، در عوض از “چین متحد” حمایت کرد.

در حال حاضر، تنها 13 کشور روابط دیپلماتیک رسمی با این جزیره دارند، اگرچه بسیاری از کشورهای غربی همچنان از طریق تجارت و روابط غیررسمی از تایوان حمایت می کنند.

آمریکای لاتین در سال‌های اخیر شاهد تغییر آشکاری از جزیره بوده است و هندوراس آخرین کشوری است که روابط خود را در ماه مارس قطع کرده و «وجود تنها یک چین در جهان» را به رسمیت می‌شناسد.

هندوراس پس از پاناما، السالوادور، جمهوری دومینیکن و نیکاراگوئه، کشورهایی که در سال های اخیر نیز روابط خود را با این جزیره به نفع چین قطع کرده اند. مقامات تایپه چین را به استفاده از “اجبار و ارعاب” برای ایجاد انگیزه در این تغییرات متهم کرده اند که پکن آن را رد کرده است.

پیش از رای گیری پاراگوئه، نامزد اپوزیسیون افرین آلگره نیز گفت که به دنبال نزدیک کردن کشورش به چین برای تقویت روابط کشاورزی است.

در اوایل آوریل، تسای در یک تور آسایش از گواتمالا و بلیز در آمریکای مرکزی بازدید کرد. در این سفر سران دو کشور بر روابط خود با جزیره تاکید کردند.

در حال حاضر، پاراگوئه تنها کشوری در آمریکای جنوبی است که تایوان را به رسمیت می شناسد.

[ad_2]