بانک جهانی 150 میلیون دلار به موزامبیک برای نجات از طوفان فردی | اخبار مربوط به بحران های انسانی

[ad_1]

بخشی از کمک مالی، بخشی وام، پول از پروژه های موجود بانک برای موزامبیک گرفته می شود.

بانک جهانی 150 میلیون دلار از بودجه ای را که برای پروژه هایی در موزامبیک در نظر گرفته است برای کمک به تأمین مالی تلاش های این کشور آفریقای جنوبی برای بهبودی از طوفان فردی، انتقال داده است.

فردی یکی از مرگبارترین طوفان هایی بود که در دو دهه اخیر قاره را درنوردید. این شهر ابتدا در اواخر فوریه از مالاوی، موزامبیک و ماداگاسکار گذشت، سپس به عقب برگشت و در ماه مارس دوباره به خشکی رسید. بیش از 1000 کشته در این منطقه گزارش شده است.

خاویر شاوانا، متخصص مدیریت ریسک در بلایا در موزامبیک، “اولویت ما حمایت از دولت برای واکنش سریع به این وضعیت اضطراری و اطمینان از این است که افراد آسیب دیده از طوفان دیگر می توانند در اسرع وقت بهبود یابند.” .

بانک جهانی گفت این پول به دولت موزامبیک کمک می کند تا زیرساخت های حمل و نقل را بازسازی کند و خدماتی از جمله آب، بهداشت، بهداشت و آموزش را ارائه دهد.

این وجوه از پروژه های موجود بانک جهانی در موزامبیک و جدا از کمک مالی 300 میلیون دلاری تصویب شده در ژوئیه است. این پول شامل 100 میلیون دلار کمک بلاعوض و 50 میلیون دلار وام از بانک است.

در ماه مارس، توفان مرکز موزامبیک را درنوردید، سقف‌های ساختمان‌ها را پاره کرد و باعث سیل گسترده در اطراف بندر کلیمانه شد، قبل از حرکت به داخل مالاوی، جایی که باران‌های سیل آسا را ​​به راه انداخت که باعث رانش زمین شد.

INTERACTIVE_MOZAMBIQUE_CYCLONE_FREDDY_MAR12_2023

[ad_2]