در تصاویر: بوسه، دست دادن برای اسد سوریه در اتحادیه عرب | گالری اخبار

[ad_1]

هر دست دادن به حساب می آمد، و بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، تعداد زیادی از آنها را در نشست اتحادیه عرب در روز جمعه – همراه با آغوش و بوسه – از دشمنان منطقه ای خود داشت.

هنگام ورود وی به محل اجلاس در شهر جده عربستان سعودی بعدازظهر روز جمعه، اسد درخشنده دستان خود را به سمت ولیعهد سعودی محمد بن سلمان دراز کرد و او هر دوی آنها را گرفت و هر گونه اسد را یک بار بوسید.

اسد پس از بیش از یک دهه انزوا از بازگشت به اتحادیه عرب استقبال کرد. جمعه بود او اولین بار پس از اینکه کشورش پس از شروع جنگ در سوریه در سال 2011 از وبلاگ حذف شد، به این جلسه دعوت شد.

با ورود رهبران به سالن اصلی، اسد از جمله با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، احوالپرسی کرد.

اسد در جریان سخنرانی خود گفت که این نشست “فرصتی تاریخی” برای رسیدگی به بحران های منطقه است.

اسد به شرکت کنندگان در این نشست گفت: “امیدوارم این آغاز مرحله جدیدی از اقدام اعراب برای همبستگی میان ما، برای صلح در منطقه ما، توسعه و رفاه به جای جنگ و ویرانی باشد.”

تحلیلگران گفتند که پذیرش مجدد سوریه در اتحادیه عرب 22 عضوی، سیگنالی قوی از پایان انزوای اسد بود که نشان دهنده تغییر مهم در نحوه نگاه بازیگران منطقه ای به واقعیت بقای دولت او به شیوه هایی است که در تضاد با غرب بود.

عضویت سوریه در اتحادیه عرب پس از دستور اسد برای سرکوب معترضان در مارس 2011 لغو شد و این کشور وارد جنگی شد که از آن زمان تاکنون نزدیک به نیم میلیون نفر کشته و 23 میلیون نفر دیگر آواره شده اند.

در اعزاز سوریه، تظاهرکنندگان شعار «مردم سقوط رژیم را می‌خواهند» سر دادند و صدها نفر در اعتراض به خیابان‌ها آمدند.

در این تظاهرات در این شهر که تحت کنترل گروه‌های حامی ترکیه است، روی بنری نوشته شده بود: «سوریه نمی‌تواند توسط اسد جنایتکار نماینده شود». تظاهرات ضد اسد به سایر مناطق تحت کنترل شورشیان، از جمله شهر عفرین در شمال، جایی که جمعیتی پرچم بزرگ مخالفان را برافراشتند، سرایت کرد.

ما از ملت‌های عرب می‌خواهیم که بر دولت‌های خود فشار بیاورند تا از این تصمیم خارج شوند [to re-admit Syria] عصام خطیب، وکیلی که اصالتاً اهل شهر شمالی حلب است، گفت.

[ad_2]