بایدن آنتونی بلینکن را به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا معرفی کرد آمریکا و کانادا

[ad_1]

رسانه ها گزارش دادند ، رئیس جمهور منتخب آمریکا جو بایدن دیپلمات کهنه کار آنتونی بلینکن را به عنوان وزیر امور خارجه خود معرفی خواهد کرد.

بلومبرگ ، نیویورک تایمز و چندین سازمان خبری دیگر روز دوشنبه با استناد به منابع ناشناس نزدیک به رئیس جمهور منتخب ، از طرح نامزدی بلینکن گزارش دادند.

بلینکن 58 ساله معاون وزیر خارجه و معاون مشاور امنیت ملی در دولت باراک اوباما رئیس جمهور بود که بایدن معاون رئیس جمهور بود.

نیویورک تایمز ، بلینکن را “مدافع اتحاد جهانی” خواند و گفت انتظار می رود در صورت معرفی و تأیید این نقش ، تلاش شود تا شرکای بین المللی شکاک را در رقابت جدید با چین متحد کند.

رویترز گزارش داد ، اعلام نامزدی Blinken احتمالاً روز سه شنبه است.

به گفته رسانه های آمریکایی ، انتظار می رود كه بایدن یك نزدیك دیگر ، جیك سالیوان ، را به عنوان مشاور امنیت ملی معرفی كند ، در حالی كه انتظار می رود لیندا توماس-گرینفیلد ، كهنه سرباز 35 ساله خدمات خارجی ، به عنوان سفیر واشنگتن در سازمان ملل منصوب شود.

تیم انتقالی بایدن از اظهار نظر در این مورد خودداری کردند

https://www.youtube.com/watch؟v=0XvjDqFPzbA

بلینکن ، فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد و دانشکده حقوق کلمبیا و حضور طولانی مدت در سیاست خارجی دموکراتیک ، مدت ها استدلال می کرد که واشنگتن باید یک نقش رهبری فعال در جهان داشته باشد یا این نقش را کشورهایی مانند چین با منافع مخالف بازی کنند.

اولویت های اصلی وی ، به گفته نیویورک تایمز ، بازگرداندن ایالات متحده به عنوان یک متحد قابل اعتماد آماده پیوستن به توافق نامه ها و موسسات جهانی است که رئیس جمهور دونالد ترامپ ، از جمله توافق نامه آب و هوای پاریس ، توافق هسته ای ایران و سازمان بهداشت جهانی ، را رد کرد. .

بلینکن: “به بیان ساده ، مشکلات بزرگی که ما به عنوان یک کشور و به عنوان یک سیاره با آن روبرو هستیم ، خواه تغییرات اقلیمی باشد ، خواه همه گیر باشد ، خواه گسترش سلاح های بد باشد – بدیهی است که هیچ یک از آنها راه حل های یک جانبه ندارند. در یک نشست در م forumسسه هادسون در ماه ژوئیه گفت. حتی کشوری به قدرت آمریکا نمی تواند به تنهایی با آنها کنار بیاید. »

وی افزود واشنگتن همچنین برای مقابله با چالش های مطرح شده توسط چین ، كشوری كه وی را به عنوان یك رقیب برای ایالات متحده معرفی كرده ، باید با كشورهای دیگر همكاری كند. وی گفت ، هنوز هم ، دولت بایدن در زمینه های منافع منطبق مانند مبارزه با تغییرات آب و هوا و همه گیرهای جهانی با چین درگیر و همکاری خواهد کرد.

بلینکن همچنین خواستار تغییر رویکرد ایالات متحده در قبال ایران شد.

وی از نزدیک در امضای توافق هسته ای بزرگ با تهران از دولت اوباما در سال 2015 بود و به شدت از خروج ترامپ از این پیمان انتقاد کرد و خاطرنشان کرد که ایران از آن زمان به بعد برنامه هسته ای خود را تقویت کرده و حمایت از پروکسی های منطقه را تقویت کرده است ، حتی به عنوان اقتصاد ضربه ای از تحریم های ایالات متحده می زند.

بلینکن در کنار سایر دستیاران بایدن گفت واشنگتن باید آماده بازگشت به توافق با ایران باشد ، اما در عین حال به دنبال توافق قوی تر و با دوام تر است.

https://www.youtube.com/watch؟v=i1DDRC1GzvA

ریچارد هاس ، رئیس شورای روابط خارجی ، در توییتر خود نوشت که بلینکن وزیر خارجه قدرتمندی خواهد بود.

هاس می نویسد ، بلینکن علاوه بر شناخت کامل سیاست خارجی ، “رابطه ای با رئیس خود دارد که به او اجازه می دهد حقیقت قدرت و قدرت را برای صحبت کردن به جای رئیس خود بیان کند.”

بایدن متعهد به ایجاد متنوع ترین دولت در تاریخ معاصر است ، و او و تیمش اغلب از تمایل دولت خود برای انعکاس تنوع ایالات متحده صحبت می کنند. او را تماشا می کردند که آیا با معرفی اولین زن به ریاست پنتاگون ، خزانه داری یا وزارت جانبازان یا اولین سیاه پوست آمریکایی به ریاست وزارت دفاع ، وزارت کشور یا خزانه داری به تاریخ پیوست.

رون کلاین ، رئیس دفتر جدید بایدن ، روز یکشنبه گفت که امتناع دولت ترامپ از روشن کردن مسیر تیم بایدن برای دستیابی به اطلاعات اصلی آژانس و دلار فدرال در مورد انتقال ، در برنامه ریزی ، از جمله روند انتخاب تأثیر دارد. کابینت

اداره خدمات عمومی ترامپ هنوز برنده شدن بایدن در انتخابات را تصدیق نکرده است – عزمی که این موانع را برطرف خواهد کرد.

“ما نمی توانیم در مورد کاندیداها در کابینه بررسی کنیم. و بنابراین تأثیر مشخصی دارد. کلاین به “این هفته” به ABC گفت: این تأثیرات هر روز در حال افزایش است.



[ad_2]