بایدن با رشد COVID خواستار “تسکین فوری” اقتصاد است آمریکا و کانادا

[ad_1]

جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده هشدار جدی به دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا داده و گفته است “با گسترش بیماری همه گیر ویروس کرونا ، ماه ها قبل از مراسم تحریک بایدن ،” در صورت عدم هماهنگی ، افراد بیشتری ممکن است بمیرند “.

بایدن همچنین از سناتورهای جمهوری خواه خواست تا لایحه ای مانند قانون قهرمانان 3 هزار میلیارد دلاری را برای ارائه کمک های اقتصادی مورد نیاز به خانواده ها و مشاغل آشفته در کشور تقویت و تصویب کنند.

بایدن با تکرار مضمون مبارزات خود گفت: “هنگامی که ویروس را متوقف کنیم و به کارگران و مشاغل اقتصادی کمک اقتصادی کنیم ، پس می توانیم ساختار را بهتر از گذشته شروع کنیم.”

بایدن در اولین خطاب به اقتصاد از زمان انتخابات ریاست جمهوری به خبرنگاران گفت كه به وی و كاملا هریس معاون رئیس جمهور تازه انتخاب شده “یك مأموریت از جانب مردم آمریكا” برای تقویت همکاری بین دموكراتها و جمهوری خواهان داده شد و رأی دهندگان “نتیجه می خواستند. “

دور جدید کمک برای تسکین اقتصادی ویروس کرونا به بن بست رسیده است ، به نظر می رسد دموکراتهای کنگره به رهبری نانسی پلوسی سخنگوی مجلس و کاخ سفید ترامپ قادر به رسیدن به توافق نیستند.

بایدن از قانونگذاران جمهوری خواه خواست تا هر چه زودتر در تصویب لایحه تسویه حساب دو جانبه با دموکرات ها همراه شوند.

“باید حداقل دوازده نفر وجود داشته باشد [Republican senators] که اکنون شهامت ایستادن و نجات جان و مشاغل را دارند. “بایدن به خبرنگاران گفت که در مقر تیم انتقالی خود در ویلمینگتون ، دلاور جمع شده اند.

نظرسنجی های انتخاباتی نشان داده است که COVID-19 و اقتصاد مهمترین موضوعی است که در ذهن رای دهندگان آمریکایی وجود دارد.

شاخص صنعتی داو جونز و شاخص S&P 500 روز دوشنبه پس از انتشار اخبار مثبت مقدماتی از Moderna برای واکسن COVID-19 جمع شدند. هفته گذشته با اخبار امیدوار کننده تولیدکنندگان واکسن Pfizer و BioNTech بازارها تحریک شدند.

در همین زمان ، میلیون ها آمریکایی همچنان از رشد اقتصادی کند و بیکاری مستحکم رنج می برند.

بایدن روز دوشنبه هشدار داد که حدود 20 میلیون آمریکایی با انقضا در مهلت پایان مهلت قانونی مهلت تعلیق وامها و خلع ید ، روبرو هستند.

به گزارش آسوشیتدپرس ، بایدن در اوایل روز ارزیابی خوش بینانه ای از دیدار با رهبران تجارت و کار در مقر تیم انتقالی خود در دلاور ارائه داد.

رئیس جمهور منتخب جو بایدن از جمهوری خواهان در کنگره می خواهد که اکنون تسکین اقتصادی ویروس کرونا را بپذیرند [Andrew Harnik/AP Photo]

بایدن به این گروه گفت: “به بیان صریح ، به نظر می رسد که اکنون در گوشه ای تاریک واقع شده ایم.”

بایدن گفت: “ما توافق داریم که نمی توانیم فقط به اقتصاد برگردیم.”

وی افزود: “من نمی خواهم به دروغ خوش بین باشم.” من فکر می کنم ما می توانیم چنین کاری کنیم.

بایدن روز دوشنبه گفت که وی قصد دارد با صدور دستورالعمل ، ماسک های صورت را هنگام استفاده از مقام خود در 20 ژانویه در تمام دارایی های فدرال استفاده کنند و فرمانداران را برای اعمال چنین دستوراتی تحت فشار قرار خواهد داد.

چشم انداز واکسن مناسب این امید را به وجود آورده است که انتظار می رود همه گیری پایان یابد ، حتی اگر ماه ها قبل از تحویل میلیون ها دوز واکسن باقی مانده باشد.

اما اعضای گروه ویژه ویروس کرونا بایدن در تلاشند تا بحران را حل کنند بدون اینکه با متوقف شدن آسیب اقتصادی بیشتری وارد کنند.

جهش جدید در موارد COVID-19 رهبران ایالتی و محلی را مجبور به ایجاد دور جدیدی از محدودیت های تجاری می کند.

فرمانداران و شهرداران در سراسر کشور ، از پنسیلوانیا تا کالیفرنیا ، محدودیت های جدیدی را اعمال می کنند تا سعی کنند جلوی تعداد قابل توجهی از عفونت ها را در مواقعی که آمریکایی ها به طور سنتی برای شکرگذاری و کریسمس در کنار خانواده خود هستند ، متوقف کنند.

برنامه های سفر لغو شده و شرکت های بسته البته تأثیر اقتصادی دارند.

بایدن متعهد شده است که از جمله اولویت های دیگر تریلیون دلار در هزینه های دولت برای احیای تولید ایالات متحده ، گسترش مراقبت های بهداشتی و مبارزه با تغییر اقلیم هزینه کند.

اینکه آیا رئیس جمهور منتخب می تواند این ایده های جسورانه را عملی کند یا خیر ، به این بستگی دارد که چه کسی سنای آمریکا را کنترل می کند. جمهوریخواهانی که قبل از انتخابات توافق نامه محرک را مسدود کردند هنوز در کنترل هستند – اما دو کرسی برای پیروزی در دور دوم انتخابات ایالت جورجیا در 5 ژانویه به دست آمد.

جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب و کمال هریس ، معاون رئیس جمهور تازه انتخاب شده ، به عنوان بخشی از انتقال خود به کاخ سفید ، با رهبران تجارت و کار با دولت توجیهی مجازی در مورد اقتصاد برگزار کردند [Andrew Harnik/AP Photo]

در همین حال ، بایدن در مرحله انتخاب نامزد سرپرستی وزارت دارایی است که یک موقعیت کلیدی در مدیریت اقتصاد کشور است.

رویترز گزارش داد ، رئیس دولت فدرال رزرو ، لئل برینارد ، رئیس سابق بانک فدرال ، جانت یلن ، معاون سابق وزیر دارایی سارا بلوم راسکین و رئیس بانک ذخیره فدرال آتلانتا ، رافائل بوستیک از جمله افرادی هستند که گفته می شود مورد بررسی قرار می گیرند.

هر کس بایدن را انتخاب کند ، در میان یک بیماری همه گیر رو به بهبود اقتصادی بزرگ و نابرابر است.

Moderna روز دوشنبه اعلام کرد که داده های اولیه یک مطالعه در حال انجام مرحله III نشان می دهد که واکسن COVID-19 94.5٪ موثر است.

بلومبرگ گزارش داد ، آنتونی فاوچی ، مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی ، در طی یک کنفرانس تلفنی با خبرنگاران گفت: “نتایج این آزمایش واقعاً حیرت انگیز است.”

اما انتظار می رود توزیع گسترده واکسن های COVID-19 در ایالات متحده در اوایل اواسط سال 2021 انجام شود ، که ادامه تسکین اقتصادی را احتمالاً در آینده ای قابل پیش بینی ضروری می کند.



[ad_2]