بایدن می گوید امتناع ترامپ از کمک به انتقال به برنامه های COVID-19 آسیب می رساند | آمریکا و کانادا

[ad_1]

جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب گفت که انتقال وی “باید ادامه یابد” و امتناع رئیس جمهور دونالد ترامپ از به رسمیت شناختن نتیجه انتخابات 2020 مشکلاتی را در واکنش کشور به بیماری همه گیر ویروس کرونا ایجاد کرد.

رئیس جمهور منتخب بایدن در یک جلسه مجازی با کارکنان خط مقدم بهداشت گفت: “چیزهای زیادی وجود دارد که ساده است – ما فقط ما را نداریم که اگر به زودی ارائه نشود ، هفته ها یا ماه ها عقب خواهیم ماند.”

بایدن ، که برنده آشکار انتخابات است ، دولت ترامپ را به دلیل عدم رعایت قوانین ایالات متحده برای انتقال به همکاری بین روسای جمهور مقصر دانسته است.

بایدن گفت: “آنچه در حال حاضر داریم ناتوانی دولت در تشخیص آنچه قانون گفته است است.”

در نتیجه ، “ما نتوانستیم به انواع مواردی که باید بدانیم دسترسی پیدا کنیم”.

وی گفت ، دولت ترامپ مانع از آموختن تیم ورودی بایدن در مورد ذخیره تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) می شود. “ما می دانیم که تعداد آنها اصلاً زیاد نیست.”

نکته مهم ، بایدن گفت که تیم انتقال وی از آموختن برنامه توزیع واکسن در هنگام دسترسی جلوگیری شد.

دو تولید کننده واکسن نتایج مثبت آزمایش های بالینی در مقیاس بزرگ را گزارش کرده اند. دولت ترامپ طرحی را آماده کرده است به نام Operation Warp Speed ​​که در آن دوز واکسن از قبل تولید می شود و توسط ارتش آمریکا توزیع می شود.

سخنرانی بایدن در یک کنفرانس مجازی با نمایندگان پزشکان ، پرستاران و پاسخ دهندگان ، که توسط تیم انتقال او برگزار شده بود ، ارائه شد.

بایدن پس از یک ملاقات مجازی با کارمندان بهداشت و درمان در ویلمینگتون ، دلاور ، تئاتر ملکه را ترک می کند. او به دلیل اجازه ندادن یک انتقال سازمان یافته با ترامپ اشتباه گرفته شد [Tom Brenner/Reuters]

بایدن اظهار امیدواری کرد که جمهوریخواهان در کنگره ، جایی که مذاکرات مربوط به ویروس کرونا متوقف شده است ، پس از ترک ترامپ از سمت خود ، تمایل بیشتری برای ارسال پول به دولت های ایالتی و محلی داشته باشند.

بایدن متعهد شد که هنگام آغاز به کار خود در ژانویه بودجه ایالتی و اجتماعی را در اولویت قرار دهد و به جمهوری خواهان پیشنهاد کرد “از ترس مجازات رئیس جمهور” با بودجه محلی در بسته امداد همه گیر مخالفت کنند.

بایدن گفت: “ما امیدواریم كه وقتی او آنجا را ترك كند ، آنها تمایل بیشتری به انجام آنچه می دانند برای نجات جوامعی كه در آن زندگی می كنند ، انجام دهند.”

کشورها در نتیجه از دست دادن درآمد مالیاتی مربوط به همه گیری ، که می تواند سیستم های بهداشتی محلی ، اجرای قانون و آموزش را تهدید کند با کسری مالی زیادی روبرو هستند.

در همین حال ، قانونگذاران دو طرف راهرو مورد انتقاد یک تیتان وال استریت قرار گرفته اند که از جمهوری خواهان و دموکرات ها خواسته است اختلافات خود را شکافته و معامله کنند.

جیمی دیمون ، مدیرعامل JPMorgan Chase & Co ، در کنفرانسی در نیویورک تایمز گفت: “این رفتار کودکانه از طرف سیاستمداران ما است.”

دیمون گفت: “فقط آن را تمام کن.”

جیمی دیمون ، مدیرعامل JPMorgan Chase ، نمایندگان ایالات متحده را به دلیل عدم توافق در مورد بسته محرک اقتصادی ، سرزنش کرد [File: Jeenah Moon/Reuters]

دموکرات ها یک بسته مصالحه 2.2 تریلیون دلاری را پیشنهاد کردند ، در حالی که جمهوری خواهان سنا خواستار لایحه 500 میلیارد دلاری محدودتر شدند که به گفته دموکرات ها ناکافی است.

“همکاران ما با یک انتخاب ساده روبرو هستند. آنها انتخابات را پشت سر می گذارند و در مسیر انجام کاری کار می کنند ، وگرنه می توانند در گوشه چریک های خود بمانند. “

پیش از انتخابات 3 نوامبر ، نانسی پلوسی ، رئیس پارلمان و استفان منوچین ، وزیر دارایی تلاش کردند اما در مورد یک بسته تخفیف حدوداً 2 تریلیونی دلاری توافق نکردند.

میچ مک کانل رهبر جمهوری خواهان که از یک بسته 500 میلیارد دلاری حمایت می کند ، گفت که کنگره باید به دنبال توافق در مورد موضوعاتی باشد که قبلاً مصالحه وجود داشته است.

“جمهوری خواهان آماده ارائه این کمک های اضطراری هستند. بیایید بودجه همه برنامه ها را تأمین کنیم ، جایی که حتی اختلاف نظر واقعی وجود ندارد. فقط این بار که اختلاف وجود ندارد. و بگذارید اکنون این کار را انجام دهیم. ما فقط به دموکرات ها نیاز داریم تا سرانجام به آن برسیم. “



[ad_2]