بایدن و مودی قول تقویت روابط ایالات متحده و هند را در مکالمات تلفنی می دهند هند

[ad_1]

وزارت امور خارجه هند گفت ، نخست وزیر هند مودی و رئیس جمهور تازه انتخاب شده ایالات متحده توافق می کنند که برای تقویت مشارکت استراتژیک هندو آمریکایی همکاری نزدیک داشته باشند.

وزارت امور خارجه هند روز چهارشنبه گفت ، نارندرا مودی نخست وزیر هند اولین مکالمه تلفنی خود را با جو بایدن رئیس جمهور منتخب ایالات متحده انجام داد و آنها توافق کردند که برای توسعه بیشتر مشارکت استراتژیک هند و آمریکا از نزدیک همکاری کنند.

وزارت امور خارجه در بیانیه ای گفت ، مودی روز سه شنبه بایدن را در جریان گفتگو مورد استقبال قرار داد و آنها در مورد اولویت های خود ، از جمله محدود کردن بیماری همه گیر ویروس کرونا ، ارتقا access دسترسی به واکسن های مقرون به صرفه ، مقابله با تغییرات آب و هوا و همکاری در منطقه هند و اقیانوس آرام ، گفتگو کردند.

پیش از این ، مودی با انتشار توییتی تبریک خود را به بایدن و معاون تازه انتخاب شده کامالا هریس در تاریخ 8 نوامبر اعلام کرد.

نخست وزیر هند تعاملات قبلی خود با بایدن را یادآوری کرد ، از جمله در سفرهای رسمی خود به ایالات متحده در سال های 2014 و 2016. بایدن در سال 2013 به هند سفر کرده بود.

بایدن ریاست جلسه مشترک کنگره آمریکا را بر عهده داشت ، که توسط مودی در سفر خود به واشنگتن در سال 2016 ارائه شد.

بایدن ریاست جلسه مشترک کنگره آمریکا را بر عهده داشت ، که توسط مودی در سفر خود به واشنگتن در سال 2016 ارائه شد. [File: EPA]

مودی به خاطر حضورهای عمومی در Bonhomes با رئیس جمهور دونالد ترامپ که در ماه فوریه از هند بازدید کرد ، مشهور است.

وزیر امور خارجه آمریکا ، مایك پمپئو و رئیس دفاع پیشین مارك اسپر ، با تقویت پیام ضد چینی دولت ترامپ در هند ، یك هفته قبل از انتخابات ریاست جمهوری در 3 نوامبر در آمریكا از هند دیدار كردند.

پمپئو و اسپر توافق نامه ای را برای گسترش تبادل اطلاعات ماهواره ای نظامی امضا کردند و بر همکاری استراتژیک واشنگتن و دهلی نو تأکید کردند.

در جریان انتخابات ایالات متحده ، بایدن قانون شهروندی دولت ملی هندو را محكوم كرد ، بر اساس این قانون منتقدان تقریباً 200 میلیون مسلمان را در هند تبعیض می كنند.

بایدن در بیانیه ای گفت: “این اقدامات مغایر با سنت دیرینه کشور در سکولاریسم و ​​حفظ دموکراسی چند قومی و چند مذهبی است.”

با این حال ، تحلیلگران می گویند روابط هند و آمریکا از حمایت دو جانبه دو جانبه برخوردار است و ایالات متحده خواهان هند به عنوان شریک اصلی در مقابله با چین است.

مودی به دلیل خانه های عمومی خود در کنار رئیس جمهور دونالد ترامپ ، که در ماه فوریه از هند بازدید کرد ، شناخته شده است. [File: Kevin Lamarque/Reuters]

هند از روابط قوی و رو به رشد با ایالات متحده برخوردار بوده است ، در طول 10 سال گذشته 5 رئیس جمهور جمهوری خواه و دموکرات آمریکا به آسیای جنوبی سفر کرده اند.

وزیر امور خارجه هند Subrahnyanam Jaishankar روز سه شنبه گفت که روابط بین دهلی نو و واشنگتن تحت دولت بایدن بیشتر گسترش می یابد.

“به عنوان معاون رئیس جمهور ، ما با او کار کردیم. به طور هم زمان ، من در آخرین مرحله دولت اوباما سفیر بودم. ما پیش از آن وقتی او در کمیته روابط خارجی سنا به عنوان عضو ارشد حزب دموکرات و سپس به عنوان رئیس بود ، او را می شناختیم. “



[ad_2]