بایدن پس از تیراندازی دسته جمعی در مرکز خرید تگزاس بار دیگر خواستار اقدام شد | اخبار خشونت با اسلحه

[ad_1]

رهبر ایالات متحده پس از آخرین تیراندازی دسته جمعی که 9 کشته برجای گذاشت، از کنگره خواست تا سلاح های تهاجمی را ممنوع کند.

پس از تیراندازی دسته جمعی دیگری که روز شنبه در یک مرکز خرید در تگزاس منجر به کشته شدن 9 نفر از جمله مرد مسلح شد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از کنگره خواست تا لایحه های کنترل سلاح را تصویب کند.

رئیس‌جمهور دموکرات روز یکشنبه مجدداً از کنگره خواست تا سلاح‌های تهاجمی و مجلات با ظرفیت بالا را ممنوع کند، همچنین بررسی‌های پیشینه جهانی و پایان دادن به مصونیت برای تولیدکنندگان اسلحه را معرفی کند. با وجود اینکه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثر مردم ایالات متحده از بررسی پیشینه حمایت می‌کنند، احتمال کمی وجود دارد که مجلس نمایندگان و سنا به تصویب چنین قانونی برسند.

من دوباره از کنگره می‌خواهم که لایحه‌ای برای ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی و مجلات با ظرفیت بالا برای من بفرستد. معرفی چک‌های پس‌زمینه جهانی. به ذخیره سازی ایمن نیاز دارد. بایدن در بیانیه ای گفت: پایان دادن به مصونیت تولیدکنندگان اسلحه.

من فوراً آن را امضا خواهم کرد. ما برای ایمن نگه داشتن خیابان هایمان به چیزی کمتر نیاز نداریم.”

بایدن که قبلاً درخواست های مشابهی را مطرح کرده بود، گفت که فرد مسلح در آلن پریمیوم اوتلت در آلن، حومه شمالی دالاس، تجهیزات تاکتیکی به تن داشت و به یک سلاح تهاجمی به سبک AR-15 مسلح بود.

او ادامه داد: «بسیاری از خانواده‌ها صندلی‌های خالی روی میزهای شام دارند. اعضای جمهوری‌خواه کنگره نمی‌توانند به مقابله با این همه‌گیری با بالا انداختن شانه ادامه دهند. افکار و دعاهای توییت شده کافی نیست.»

پلیس روز شنبه گفت مرد مسلح هشت نفر از جمله کودکان را کشت و حداقل هفت نفر را زخمی کرد قبل از اینکه یک افسر پلیس او را بکشد.

تیراندازی های دسته جمعی در ایالات متحده امری عادی شده است، با حداقل 199 مورد تا کنون در سال 2023، که بیشترین تیراندازی در این مقطع در سال از حداقل سال 2016 است. این گروه غیرانتفاعی تیراندازی دسته جمعی را به عنوان تیراندازی دسته جمعی تعریف می کند که در آن چهار یا چند نفر مجروح یا کشته شوند، بدون احتساب تیرانداز.

تا صبح یکشنبه، نیروی انتظامی جزئیاتی در مورد هویت مظنون یا انگیزه احتمالی منتشر نکرده است. هویت قربانیان نیز اعلام نشده است.

گروهبان جاناتان مانس از اداره پلیس آلن به رویترز گفت: “ما چیزی نداریم که در حال حاضر آماده انتشار آن باشیم.” “در اینجا قطعات متحرک زیادی وجود دارد.”

مقامات گفتند که وضعیت سه نفری که به بیمارستان‌های منطقه منتقل شده‌اند تا روز شنبه وخیم است، در حالی که وضعیت چهار نفر پایدار است.

تراژدی آلن که تنها یک هفته پس از تیراندازی مرگبار دیگری در شهر کلیولند تگزاس رخ داد، بحث های داغ در مورد کنترل اسلحه در ایالات متحده را دوباره برانگیخت.

متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده از حق حمل اسلحه محافظت می کند و این موضوع برای بسیاری از جمهوری خواهان که توسط میلیون ها کمک مالی از سوی گروه ها و سازندگان اسلحه حمایت می شوند، یک دکمه داغ است.

فرماندار تگزاس، گرگ ابوت، یک جمهوری خواه، تیراندازی را “ویرانگر” در مصاحبه صبح یکشنبه با فاکس نیوز خواند، اما گفت که راه مقابله موثر با خشونت با سلاح، رسیدگی به سلامت روان است.

او گفت: «میزان خشم و خشونت در آمریکا افزایش چشمگیری داشته است. ما برای مقابله با این خشم و خشونت تلاش می کنیم تا به علت اصلی آن که به مسائل ذهنی پشت آن می پردازد، بپردازیم.»

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا و دیگر دموکرات‌ها بر لزوم تصویب قوانین سخت‌گیرانه‌تر در مورد ایمنی اسلحه برای مهار خشونت با اسلحه تاکید کرده‌اند.

[ad_2]