گروه واگنر روسیه می گوید وعده تسلیحات بیشتر برای نبرد باخموت | اخبار جنگ روسیه و اوکراین

[ad_1]

به نظر می رسد که گروه مزدور واگنر روسیه طرح خروج از باخموت در شرق اوکراین را رها کرده و گفته است که مسکو به سربازانش وعده تسلیحات بیشتر داده است و پیشنهاد می کند که ممکن است به حمله خود به آنچه که روسیه به عنوان سکوی پرشی برای سایر شهرهای منطقه دونباس می داند ادامه دهند.

در جای دیگر، رسانه های اوکراین و روسیه از انفجارهایی در کریمه تحت اشغال روسیه خبر دادند و وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور 22 پهپاد اوکراینی را در طول شبانه روز بر فراز دریای سیاه شناسایی و منهدم کرده است.

یوگنی پریگوژین، رئیس واگنر، روز جمعه گفت که جنگنده‌های او که حمله چند ماهه باخموت را رهبری می‌کنند، پس از تمام شدن مهمات و متحمل شدن خسارات “بی فایده و غیرقابل توجیه” در نتیجه، عقب نشینی خواهند کرد.

اما در پیامی صوتی که روز یکشنبه در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، گفت: «به ما وعده مهمات و اسلحه برای ادامه عملیات بیشتر داده شده است. به ما وعده داده شده است که هر آنچه لازم است برای جلوگیری از قطع ارتباط دشمن با ما است [from supplies] مستقر خواهد شد.»

سخنگوی وزارت دفاع روسیه به درخواست رویترز برای اظهار نظر پس از آخرین اظهارات پریگوژین پاسخی نداد.

مقامات روسی بارها به دنبال رفع نگرانی از عدم دریافت تدارکات کافی به نیروهای خط مقدم آنها بوده اند. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز سه شنبه با اشاره به ارتش روسیه به عنوان یک کل گفت که آنها “مهمات کافی” دریافت کرده اند تا به طور موثر به نیروهای دشمن آسیب وارد کنند.

مهمات “بیش از اندازه کافی”.

از طرف اوکراینی، سرگئی چرواتی، سخنگوی فرماندهی شرق اوکراین، در پاسخ به سؤالات درباره اظهارات پریگوژین گفت که نیروهای روسی «بیش از اندازه کافی» مهمات دارند.

او گفت که نظرات پریگوژین به منظور منحرف کردن تمرکز از خسارات سنگینی بود که واگنر متحمل شد و سربازان زیادی را به نبرد انداخت.

“چهارصد و هشتاد و نه حمله توپخانه در 24 ساعت گذشته در منطقه اطراف باخموت – آیا این مهمات گرسنگی است؟”

تهدید پریگوژین مبنی بر عقب نشینی از باخموت تاکیدی بر فشاری است که نیروهای روسی تحت آن قرار دارند، زیرا اوکراین آخرین آمادگی خود را برای یک ضد حمله با پشتیبانی هزاران خودروی زرهی اهدایی غرب و سربازان تازه آموزش دیده انجام می دهد.

نبرد باخموت شدیدترین درگیری بود که طی ماه‌ها جنگ وحشیانه جان هزاران نفر را از هر دو طرف گرفت.

نیروهای اوکراینی در هفته‌های اخیر عقب رانده شده‌اند، اما به شهر چسبیده‌اند تا قبل از حمله بزرگ برنامه‌ریزی شده کی‌یف علیه نیروهای متجاوز در امتداد یک خط مقدم 1000 کیلومتری (620 مایلی) تلفات بیشتری را به روسیه وارد کنند.

پیامی به شیاطین

زاخار پری‌لپین، نویسنده روس، پس از مجروح شدن شدید در یک خودروی بمب‌گذاری شده که روسیه اوکراین را مقصر آن می‌داند، از کما خارج شده است.

پری‌پین روز یکشنبه، یک روز پس از مجروح شدن در انفجاری که دوست و دستیارش را کشته بود، اصرار داشت که نترسد.

پریلپین در اولین پیام خود پس از حادثه گفت: “من به شیاطین می گویم “شما کسی را مرعوب نخواهید کرد.” “خدا وجود دارد. ما پیروز خواهیم شد.”

روسیه اوکراین و ایالات متحده را مسئول انفجار این نویسنده 47 ساله دانسته است. پریلپین از حامیان سرسخت حمله در اوکراین است.

سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) نیز روز یکشنبه اعلام کرد که تلاش اطلاعات اوکراین برای حمله به فرودگاه نظامی در مرکز روسیه با هواپیماهای بدون سرنشین مملو از مواد منفجره را خنثی کرده است.

در بیانیه ای آمده است که خلبان یک هواپیمای سبک و سایر اعضای آن چه FSB آن را “گروه خرابکاران” می نامد پس از پرواز از اوکراین در منطقه تولا روسیه بازداشت شدند.

روسیه همچنین به حملات موشکی خود به اوکراین در پیش بینی حمله متقابلی که یک سایت صنعتی در منطقه میکولایف جنوبی را هدف قرار می دهد، ادامه داد.

گزارش‌ها از یک حمله هوایی در ساعات اولیه یکشنبه شب بر روی تقریباً دو سوم اوکراین منتشر شد و مقامات گفتند که سامانه‌های پدافند هوایی تعدادی پهپاد از جمله یکی از آنها را بر فراز حریم هوایی کی‌یف سرنگون کردند.

دادستان کل اوکراین گفت که شش عضو سرویس اضطراری دولتی اوکراین نیز در جریان گلوله باران روسیه در منطقه جنوبی خرسون کشته شدند.

انتظار می رود اوکراین به زودی یک ضد حمله مورد انتظار را برای بازپس گیری مناطق تحت کنترل مسکو، از جمله منطقه زاپوریژیا، محل استقرار بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا، آغاز کند.

ناظر هسته ای سازمان ملل متحد نسبت به تشدید احتمالی درگیری ها ابراز نگرانی کرده است.

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز شنبه در بیانیه‌ای با استفاده از املای متفاوت زاپوریژیا گفت: «وضعیت عمومی در منطقه نزدیک نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا به طور فزاینده‌ای غیرقابل پیش‌بینی و بالقوه خطرناک می‌شود».

من به شدت نگران خطرات واقعی ایمنی و امنیت هسته ای هستم که نیروگاه با آن مواجه است.»

[ad_2]