بایکار ترکیه پهپاد جنگی جدید «بسیار خودمختار» می‌سازد | اخبار نظامی

[ad_1]

Baykar در سال های اخیر به لطف پهپاد سبک TB-2 این شرکت که در اوکراین استفاده می شود، در سطح بین المللی شناخته شده است.

سلجوک بایراکتار، رئیس شرکت دفاعی ترکیه، گفت که قصد دارد تولید هواپیمای جنگی بدون سرنشین جدید خود را در سال آینده آغاز کند، که در حال حاضر مورد توجه بین‌المللی قرار گرفته است.

این پهپاد که “Kizilelma” نام دارد، خط تولید این شرکت را از پهپادهای حمله زمینی کند به پهپادهای خودران سریع و چابک که در کنار جت های جنگنده کار می کنند، گسترش می دهد.

بایراکتار، که رهبری طراحی این سلاح 15 متری با موتور جت را بر عهده داشت، گفت: «این یک وسیله نقلیه جنگی بسیار خودمختار، البته با کنترل انسان، طراحی شده است.

به نوعی، Kizilelma نمایانگر آینده ای کاملاً جدید برای هوانوردی جنگی است.

بایکار در سال‌های اخیر به لطف پهپاد سبک TB-2 این شرکت که در اوکراین، آذربایجان و شمال آفریقا مورد استفاده قرار گرفته و موفقیت‌های صادراتی زیادی داشته است، به شهرت بین‌المللی رسیده است و این شرکت را به یکی از بزرگترین صادرکنندگان دفاعی ترکیه تبدیل کرده است.

بایکار قصد دارد سال آینده تولید را در مقادیر کم آغاز کند. Kizilelma اولین پرواز خود را در ماه دسامبر انجام داد و آزمایشات پروازی خود را با سایر پهپادهای بایکار در این ماه آغاز کرد.

این کشتی آماده آغاز پروازهای آزمایشی در کنار جت های سرنشین دار است. استقرار کشتی آبی خاکی ترکیه برای سال آینده برنامه ریزی شده است.

در حال حاضر تقاضای خارج از کشور برای پهپاد جدید وجود دارد، اگرچه قابلیت های تخصصی آن به این معنی است که می توان آن را به بازارهای صادراتی کمتری ارسال کرد.

بایراکتار که با دختر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ازدواج کرده است، در حاشیه جشنواره هوافضا و فناوری که توسط بنیاد او برگزار شده بود، صحبت می کرد.

پروژه‌های نظامی برجسته در مبارزات انتخاباتی اردوغان نقش برجسته‌ای دارند و بایراکتار گفت که او پهپاد را نقطه اوج یک آرزوی ملی و محصولی می‌داند که با آن به دنیا می‌گوییم که کشور ما نه تنها یک بازیکن، بلکه سازنده بازی است. “

[ad_2]