با افزایش خوشه های COVID ، امید به راه حل سریع واکسن ، تجمع روغن کم رنگ می شود | اخبار ایران

[ad_1]

قیمت نفت در روز سه شنبه کمی تغییر کرد ، زیرا افزایش عفونت ها و محدودیت های COVID امیدهای واکسنی را که به سرعت تقاضای روغن را احیا می کند کاهش داد.

قیمت های نفت در روز سه شنبه اندکی تغییر کرد زیرا عفونت های مارپیچی COVID-19 و بازگشت محاصره ها و محدودیت ها در اروپا و ایالات متحده ، تجمع روز دوشنبه با سوخت واکسن را بر قیمت کالاها تحت الشعاع قرار داد.

نفت به زیر 44 دلار در هر بشکه رسید و معیار تحویل جهانی برنت در ماه ژانویه هفت سنت از دست داد و به 43.75 دلار در هر بشکه رسید. واسطه تگزاس غربی ایالات متحده برای تحویل در ماه دسامبر با 9 سنت درآمد در هر بشکه 41.43 دلار تسویه کرد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش به رهبری روسیه روز سه شنبه جلسه کمیته وزرا را برگزار کردند ، اما توصیه رسمی برای تغییر سهمیه برای سال آینده ارائه ندادند.

این گروه که به اوپک + معروف است ، در اوایل سال جاری موافقت کرد که کاهش نفت تقاضای جهانی نفت خام را شکسته و منجر به سقوط قیمت ها در مارس و آوریل شود.

عربستان سعودی ، تولید کننده اصلی اوپک و بزرگترین صادرکننده نفت جهان ، از سایر کشورهای تولید کننده نفت خواست که به تعویق انداختن افزایش تولید دو میلیون بشکه در روز (بشکه در روز) یا 2٪ تقاضای جهانی در ژانویه فکر کنند.

در حال حاضر اوپک + موافقت می کند 7.7 میلیون بشکه در روز را تا ژانویه کاهش دهد و سپس میزان آن را به 5.7 میلیون بشکه در روز کاهش دهد. جلسه وزرای آن قرار است در تاریخ 30 نوامبر برگزار شود.

لوئیز دیکسون ، تحلیلگر شرکت Rystad Energy ، به الجزیره گفت: “حفظ وضعیت موجود به معنای شروع بسیار ناخوشایند تا سال 2021 خواهد بود.”

دیکسون افزود که تمدید کاهش های موجود 7.7 میلیون بشکه در روز برای سه ماه دیگر تعادل در بازار را ایجاد می کند ، اما برای افزایش قیمت ها کار بسیار کمی انجام خواهد داد. و گرچه تمدید شش ماهه احتمالاً قیمت ها را پشتیبانی می کند ، یک صف در صف است.

دیکسون گفت: “این یک شمشیر دو لبه است زیرا اگر قیمت ها بهبود یابد ، بازیکنان دیگر زایمان را برمی گردانند.”

کشورهای تولید کننده نفت تحت فشار بودجه قرار گرفته اند ، از جمله عربستان سعودی که صندوق بین المللی پول معتقد است برای تعادل بودجه امسال خود به نفت خام برای رسیدن به شمال بشکه 78 دلار نیاز دارد و هر بشکه 68 دلار در سال آینده.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان ، وزیر انرژی عربستان در آغاز نشست روز سه شنبه اوپک + گفت: “ما به عنوان یک گروه ، نمی خواهیم بهانه ای برای واکنش منفی به بازارها بدهیم.”

روسیه در گفتن اینکه آیا با تمدید کاهش ها موافقت می کند ، کند است. اگرچه مسکو اعلام کرده است که به توافق کنونی اوپک + متعهد خواهد بود ، اما همچنین گفت که بازار به ثبات رسیده است.

روز دوشنبه پس از آنکه Moderna گفت داده های اولیه نمونه های واکسن COVID-19 نشان داد که 94.5٪ موثر است ، قیمت نفت در بالاترین 10 هفته به اوج خود رسید. این بعد از نتایج امیدوارکننده آزمایشات واکسن Pfizer و BioNTech COVID-19 ، این دوز دوم اخبار مثبت در مورد واکسن در طی این چند هفته بود.

اما تحلیلگران هشدار داده اند که خبر خوب برای واکسن ها به معنای از سرگیری تقاضا فردا ، هفته آینده یا حتی ماه آینده نیست.

یک فروشنده خیابانی که ماسک صورت خود را پوشانده است ، از اسباب بازی مقابل CityMD جامائیکا مراقبت فوری در کوئینز ، نیویورک ، ایالات متحده آمریکا بادکنک می زند [File: Shannon Stapleton/Reuters]

سامانتا گروس ، دستیار انرژی و آب و هوا در موسسه بروكینگز ، به الجزیره گفت: “ما هنوز راهی برای انجام این كار داریم و سعودی ها آن را تشخیص می دهند.”

“اخبار مربوط به واکسن خوب است ، اما در ایالات متحده شاهد رشد مجدد آن هستیم [United] کشورها در اروپا و این به ما می گوید که تقاضا به سرعت بر نمی گردد. قیمت ها ممکن است با اخبار واکسن کمی جهش کنند ، اما وقتی مردم متوجه شوند که این مسئله بلافاصله مشکل را حل نمی کند ، دوباره کاهش می یابد. “



[ad_2]