“بحران”: درخواست ها برای پایان دادن به خشونت علیه زنان بومی افزایش می یابد | اخبار حقوق بومی

[ad_1]

در کانادا و ایالات متحده، مجدداً درخواست‌هایی برای اقدام برای پایان دادن به خشونت علیه زنان و دختران بومی وجود دارد، مشکلی که چندین دهه است جوامع را در سراسر آمریکای شمالی ویران کرده است.

روز جمعه در ایالات متحده روز آگاهی از افراد بومی ناپدید شده یا کشته شده است، در حالی که در کانادا روز ملی آگاهی از زنان و دختران بومی مفقود و کشته شده (MMIWG) است که به عنوان روز لباس قرمز نیز شناخته می شود.

رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای درباره جو بایدن در بیانیه ای گفت: «در روز آگاهی مردم بومی مفقود شده یا کشته شده، ما زندگی های بسیاری را که ویران یا از دست داده اند به یاد می آوریم و متعهد می شویم که با جوامع بومی برای یافتن عدالت، ایمن نگه داشتن خانواده ها و کمک به بهبود آنها کار کنیم. .

او گفت: “کشور هند گرفتار اپیدمی افراد بومی مفقود یا کشته شده است که پرونده آنها اغلب حل نشده باقی می ماند.” و این مشکل را به عنوان یک “بحران” توصیف کرد.

ما باید با فوریت و با منابع لازم برای توقف خشونت و معکوس کردن میراث نابرابری و بی توجهی که اغلب باعث آن می شود، واکنش نشان دهیم.»

زنان در جریان تظاهرات لباس های قرمز به دست می گیرند
زنان در مونترال، کانادا، 3 اکتبر 2020، برای افزایش آگاهی در مورد موضوع زنان بومی گم شده و کشته شده، لباس های قرمز به دست می گیرند. [File: Christinne Muschi/Reuters]

مردم بومی سال ها زنگ خطر را در مورد تعداد نامتناسب زنان، دختران و افراد دو روحی که در ایالات متحده و کانادا کشته یا ناپدید شده اند به صدا در آورده اند. Two Spirit اصطلاحی است که توسط برخی افراد بومی برای توصیف جنسیت و هویت معنوی خود استفاده می شود.

مدافعان همچنین انفعال سیستمی دولت و سازمان های مجری قانون برای رسیدگی به این مشکل را محکوم کردند.

در کانادا، پلیس فدرال در سال 2014 گزارش داد که نزدیک به 1200 زن بومی بین سال های 1980 تا 2012 در کانادا کشته یا ناپدید شده اند – اما اعضای جامعه گفتند که تعداد واقعی احتمالاً بسیار بیشتر است.

یک تحقیق ملی درباره زنان و دختران بومی ناپدید و کشته شده در سال 2019 به این نتیجه رسید که این خشونت “به منزله نسل کشی نژادی مردم بومی است” که به طور خاص زنان، دختران و اعضای جامعه LGBTQ2S+ را هدف قرار می دهد.

روز جمعه، گروهی از وزرای کانادایی از همه کسانی که تحت تأثیر خشونت قرار گرفته اند ابراز حمایت کردند.

آنها در بیانیه‌ای مشترک گفتند: «ما متعهد هستیم که با خانواده‌های بومی، بازماندگان، رهبران و شرکا، و همچنین استان‌ها و مناطق، برای ایجاد تغییرات تحول‌آفرینی که به این بحران ملی پایان می‌دهد، کار کنیم.»

اما در آستانه روز یادبود، رهبران بومی گفتند که کانادا به اندازه کافی برای رسیدگی به این بحران چند دهه تلاش نکرده است.

قانونگذاران کانادایی روز سه شنبه به اتفاق آرا در مجلس عوام طرحی را تصویب کردند که در آن از دولت جاستین ترودو نخست وزیر خواستند تا وضعیت اضطراری ملی اعلام کند. این پیشنهاد همچنین از اتاوا می‌خواهد تا یک سیستم هشدار لباس قرمز ایجاد کند تا در صورت مفقود شدن یک زن، دختر یا یک فرد دو روح، مردم را مطلع کند.

«این یک بحران است. مردم هر روز کشته و ناپدید می شوند.

غازان گفت: ما ارزشمندیم، ما ارزشمندیم، دوست داریم و زباله نیستیم.

هیلدا اندرسون-پیرس، یکی از اعضای Nisichawayasihk Cree Nation و رئیس حلقه ملی خانواده و بازماندگان، افزود که “هر روز یک نبرد برای بقا” برای زنان، دختران بومی و مردم دو روح در کانادا است.

اندرسون-پیرتز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ما از مبارزه با نژادپرستی سیستمی و ساختاری که ما را می کشد خسته شده ایم.

“کانادا مسئولیت حمایت از اقدامات فوری، پایدار و تاثیرگذار را دارد. در سال 2019، نخست وزیر ترودو اظهار داشت که دولت می پذیرد که قتل و ناپدید شدن زنان و دختران بومی در کانادا در دهه های اخیر یک عمل نسل کشی است.

اکنون چهار سال از آن زمان می گذرد و بحران بدون نیاز به فوریت، تعهد و اولویت بندی لازم ادامه دارد.»



[ad_2]