رئیس جمهور کنیا تحقیقاتی را در مورد مرگ فرقه های مذهبی آغاز کرد | اخبار دین

[ad_1]

کمیسیون تحقیق روز جمعه توسط حسین محمد سخنگوی ریاست جمهوری اعلام شد، اگرچه رهبر فرقه پل مک کنزی همچنان در بازداشت است.

ویلیام روتو، رئیس جمهور کنیا، روز جمعه کمیسیونی را برای بررسی مرگ بیش از 100 نفر که گمان می رود از گرسنگی مرده اند، منصوب کرد، در حالی که دادگاه دستور داد رهبر فرقه در زندان بماند.

کمیسیون تحقیق که روز جمعه توسط حسین محمد سخنگوی ریاست جمهوری اعلام شد، بررسی خواهد کرد که آیا نقص اداری یا اطلاعاتی در مرگ این افراد نقش داشته است.

مقامات کنیا گفتند که کشته شدگان اعضای کلیسای بین المللی Good News به رهبری پل مک کنزی بودند که به گفته آنها پایان جهان را در 15 آوریل پیش بینی کرد و به پیروانش دستور داد که خود را بکشند تا اولین کسانی باشند که به بهشت ​​می روند.

تعداد کشته شدگان 111 نفر است، اما ممکن است در یکی از بدترین فاجعه های مربوط به فرقه در تاریخ اخیر بیشتر شود.

محمد گفت که روتو همچنین یک کارگروه را برای بررسی مقررات حاکم بر سازمان های مذهبی منصوب کرده است.

مک کنزی علناً در مورد اتهامات علیه خود اظهار نظر نکرده است و همچنین مجبور به اعتراف به اتهامات جنایی نشده است. وکیل او، جورج کاریوکی، روز سه شنبه به مطبوعات گفت که موکلش ممکن است با “اتهامات احتمالی تروریسم” روبرو شود.

مک‌کنزی روز جمعه در دادگاه شهر بندری مومباسا حاضر شد، جایی که دادستان از قاضی خواست تا او را به مدت 90 روز دیگر در حالی که تحقیقات ادامه دارد، بازداشت کند.

قاضی گفت که چهارشنبه آینده در مورد درخواست دادستان تصمیم خواهد گرفت و به مک کنزی دستور داد تا آن زمان در بازداشت بماند.

مک کنزی که یک ژاکت سیاه و صورتی پوشیده بود و دختر دو ساله خود را در حین جلسه در آغوش گرفته بود، در دادگاه به خبرنگاران گفت که او و برخی از حامیانش در زندان از خوردن غذا محروم شده اند. دادستان ها این موضوع را رد کردند و وکیل او روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که موکلش در حال غذا خوردن است.

کاریوکی گفت: «او می خورد و می نوشد. «او سالم است. من شخصا با او آشنا شده ام. شایعاتی مبنی بر امتناع او از خوردن غذا وجود دارد و این درست نیست.

در ماه مارس، مک کنزی در اوایل سال جاری به ظن قتل دو کودک بر اثر گرسنگی و خفگی دستگیر شد، اما بعداً با قرار وثیقه آزاد شد.

بستگان هواداران او می گویند که پس از آزادی او، او به جنگلی که در آن زندگی می کردند بازگشت و تاریخ پایان جهان را که پیش از این در ماه اوت اتفاق می افتاد، به 15 آوریل منتقل کرد.

این منجر به انتقاد برخی از قانونگذاران کنیایی شد مبنی بر اینکه سرویس های امنیتی فرصت ها را برای جلوگیری از مرگ های دسته جمعی از دست داده اند.

[ad_2]