برای تشخیص رایگان و محرمانه ایدز به کجا مراجعه کنیم؟

[ad_1]

چه زمانی HIV به ایدز تبدیل می شود؟

او بر این تأکید کرد حدود 10 سال طول می کشد تا علائم قبل از تخریب سلول های ایمنی ایجاد شوندوی افزود: پس از تخریب این سلول ها و تضعیف سیستم ایمنی بدن ، بتدریج سایر عفونت ها نیز به فرد وارد می شود. این عفونت ها در افراد سالم مشکل خاصی ایجاد نمی کنند و با گذشت زمان بهبود می یابند ، اما در افرادی که با اچ آی وی و ضعف سیستم ایمنی بدن زندگی می کنند ، شدیدتر می شوند و می توانند منجر به مشکلات عفونت یا سرطان زیادی شوند. برای بیمار و این مرحله ایجاد شده است ایدز نامیده میشود.

اهمیت درمان زودرس در افراد مشکوک به HIV

وزارت بهداشت ، ایدز و بیماریهای مقاربتی ، وزارت بهداشت ادامه داد: هنگام بحث در مورد پیشگیری از HIV ، اول از همه ، آگاهی از این عفونت بسیار مهم است. اگر ویروس وارد بدن انسان شود و برای تشخیص فوری ارسال شود ، بلافاصله درمان آغاز می شود. داروها به ویروس حمله می کنند ، که سطح ویروس را کاهش و مهار می کند و از پیشرفت ویروس جلوگیری می کند ، که به تدریج سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند و در نهایت فرد کیفیت زندگی طبیعی خواهد داشت. بدین ترتیب؛ دانستن این نکته مهم است که با تشخیص به موقع HIV ، شروع درمان و پیگیری آن و اطلاع از عفونت و نحوه انتقال آن ، می توان آن را کنترل کرد.

افرادی که در معرض خطر ابتلا به HIV هستند باید کجا مراجعه کنند؟

وی راه های انتقال ویروس HIV را توضیح داد: عفونتهای مقاربتی ، انتقال خون و انتقال مادر به کودک در دوران بارداری و شیردهی سه راه انتقال ویروس به دیگران است. با آگاهی از راه های انتقال ویروس ، اگر رفتاری داشته باشند که باعث آلودگی وی شود ، می توانند به یک مرکز مشاوره بیماری های رفتاری مراجعه کنند. در این مراکز ، آموزش ، مشاوره و آزمایش اچ آی وی به صورت کاملاً مخفیانه و رایگان انجام می شود و هنگامی که فرد مبتلا به اچ آی وی را تشخیص می دهند ، درمان و کلیه خدمات آزمایشگاهی ، معاینات بالینی ، تحویل دارو ، مشاوره و مراقبت از خود شروع می شود. … رایگان خواهد بود

نحوه انجام آزمایش اچ آی وی

وی گفت: “آزمایشی که وجود ویروس اچ آی وی را به ما نشان می دهد ، آزمایش خون است ؛ وی گفت ؛ یعنی در آزمایشات اولیه آزمایش های سریعی داریم که از یک قطره خون تهیه شده توسط افراد برای تشخیص اولیه استفاده می شود. این آزمایش اولیه به معنای تشخیص قطعی اچ آی وی نیست. ، و این بدان معنی است که آزمایش اولیه پاسخ داده است و نیاز به آزمایش اضافی دارد. تجزیه و تحلیل اضافی نیز آزمایش خون است و نشان می دهد آیا فرد واقعاً عفونت خاصی دارد یا خیر.

چرا تعداد زنان آلوده را افزایش دهید

وی گفت: در سال های اخیر درصد زنان مبتلا به HIV افزایش یافته است ، اما بیشتر این زنان ازدواج کرده و مرتکب اعمال شده اند و در رفتارهای پرخطر مشارکت نداشته اند ، اما به دلیل اینکه همسران آنها به ویروس HIV آلوده اند و از دانش کافی برخوردار نیستند. کازرونی ، دلیل انتقال ویروس به همسرش. بنابراین ، نباید تصور کرد که فرد آلوده باید دارای اختلال عملکرد جنسی یا تزریق داروهای آلوده به HIV باشد. از این منظر ، ما از ایجاد انگ و برچسب روی بیماران جلوگیری می کنیم ، ایجاد احساس خطر برای فرد مهم است.

مشاوره ، تشخیص و درمان محرمانه و رایگان HIV

وی با تأکید بر محرمانه بودن مشاوره و آزمایش اچ آی وی گفت: افرادی که به مراکز مشاوره رفتاری مراجعه می کنند داوطلب مشاوره و آزمایش هستند و کارکنان مراکز در مورد نحوه برخورد با این افراد آموزش دیده اند. در هیچ موردی نام و نام خانوادگی و شناسنامه ابتدا از مشتری درخواست نمی شود و وی می تواند هر نامی را که انتخاب می کند به کارمندان اطلاع دهد ، این نام به کد تبدیل می شود و از لحظه آزمایش این کد ملاک ما خواهد بود و اگر فرد آلوده باشد به دکتر و معالجه

کازرونی تأکید کرد: “موضوع محرمانه بودن یک اصل قانونی و اخلاقی است. اگر اطلاعات بیمار به شخص دیگری غیر از خود شخص منتقل شود ، تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت و قانون از آن شخص حمایت می کند.” حتی اگر بیمار شناسایی شده متاهل باشد ، حق ندارد بدون رضایت وی اطلاعات خود را به شوهر اعلام کند و فرد باید از اطلاع شوهر از شرایط راضی باشد. بدون شک یکی از م componentsلفه های خدماتی که نیروهای ما در مراکز مشاوره ارائه می دهند مشاوره به شخص است تا بتواند در فرد آلوده احساس مسئولیت ایجاد کند و همسران را برای بررسی و آگاهی برای تعیین وضعیت وی به مراکز ما بیاورد. منتقل شد یا نه؟ اگر شخصی نتواند موضوع را با شوهرش در میان بگذارد ، این کار با کمک مشاوران ما انجام می شود ، اما در نهایت ، اگر چنین موافقی وجود نداشته باشد ، ما بیماری را به زوجین اطلاع نمی دهیم.

اچآیوی؛ بیماری عفونی کنترل شده

کازرونی در پایان گفت: “اگر HIV بیماری مسری است که قابل کنترل است.” در صورت تشخیص زود هنگام و معالجه ، فرد نه تنها زندگی عادی خواهد داشت بلکه توانایی انتقال بیماری به دیگران نزدیک به صفر است. به همین دلیل ماموریت مهم ما آگاهی دادن به مردم در مورد پیشگیری ، از بین بردن باورهای غلط ، امکان تشخیص به موقع بیماری و ارائه درمان به موقع است. مردم باید تشویق شوند تا بیماری را سریعتر تشخیص داده و درمان کنند.

وی همچنین گفت: افراد می توانند برای کسب اطلاعات در مورد HIV و بیماریهای مقاربتی و همچنین آدرس و شماره تلفن همه مراکزی که آموزش ، مشاوره ، تشخیص و تشخیص را ارائه می دهند به وب سایت وزارت بهداشت به آدرس WWW.HIV-STI.IR مراجعه کنند. مراقبت در سراسر کشور.

[ad_2]