برنامه محافظه کار “آزادی بیان” پارلر شاهد افزایش انتخابات ایالات متحده است آمریکا و کانادا

[ad_1]

مدیران عامل فیس بوک و توییتر قرار است روز سه شنبه در مورد کمیته دادگستری سنا درباره نقش شرکت های خود در انتخابات شهادت دهند ، زیرا یک بستر اجتماعی جدید طرفداران محافظه کار را به خود جلب می کند.

مارک زاکربرگ از فیس بوک و جک دورسی از توئیتر احتمالاً با س questionsالاتی از سناتورهای جمهوری خواه روبرو خواهند شد که آنها را به تعصب ضد محافظه کار متهم می کند ، زیرا تمرکز فزاینده آنها بر اطلاعات غلط باعث شده است که آنها رئیس جمهور دونالد ترامپ و طرفدارانش را هدف قرار دهند. .

در همین حال ، پلت فرم رسانه های اجتماعی که به عنوان جایگزینی برای سایت هایی مانند توییتر و فیس بوک اعلام می شود ، در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شاهد افزایش استفاده از آن بوده است.

پارلر که خود را “شبکه اجتماعی برای آزادی بیان” می نامد و سازنده آن گفت که محتوای سایت مشابه توییتر با واقعیت تأیید نخواهد شد ، بین 3 تا 9 نوامبر 3 میلیون بار بارگیری دستگاه های اپل و اندروید را به Associated مشاهده کرد. مطبوعاتی که به داده های ردیابی شده توسط برج سنسور استناد می کند. این بیش از 31 برابر بارگیری در هفته گذشته است.

پارلر ، که در سال 2018 راه اندازی شد ، در حال حاضر حدود 10 میلیون کاربر دارد و پایگاه آن پس از انتخابات تقریباً دو برابر شد ، زیرا ترامپ همچنان ادعای تقلب گسترده و بی نظمی در رای گیری را مطرح کرد در حالی که به دروغ ادعای پیروزی می کرد. این پست ها بلافاصله توسط Twitter و Facebook به عنوان گمراه کننده شناخته شدند.

تعداد کاربران پارلر در مقایسه با بیش از 150 میلیون کاربر توییتر و بیش از 2.6 میلیارد کاربر فیس بوک هنوز کم است.

هفته گذشته ، محافظه کارترین متخصص ، شان هانیتی ، بینندگان را به انتقال به سکو دعوت کرد ، جایی که گفتگو همچنان با ادعای تقلب ترامپ و اعتقاد بی اساس به سرقت رفتن انتخابات توسط دموکرات ها ادامه دارد.

“آیا اکنون می توانیم همه را از توییتر به پارلر منتقل کنیم؟” آیا می توانیم فقط باهم تغییر ایجاد کنیم ، فقط در توییتر خداحافظی کنیم ، جک را ببینیم ، تجربه خوبی است؟ “هانیتی در برنامه فاکس نیوز لورا اینگراهام با اشاره به جک دورسی مدیر عامل توییتر گفت.

روز یکشنبه ، ربکا مرسر ، یک اهدا کننده برجسته محافظه کار ، فاش کرد که او در زمره حامیان مالی این پلتفرم بوده است.

وی در پستی در سایت خود نوشت: “استبداد و خجالتی بودن روزافزون مقامات فنی ما مستلزم کسی است که با استخراج داده ها مبارزه کند و از آزادی بیان به صورت آنلاین محافظت کند.” “این کسی پارلر است ، چراغی برای همه کسانی که برای آزادی ، آزادی بیان و حریم خصوصی خود ارزش قائل هستند.”

پارلر چیست؟

پارلر از زمان راه اندازی به طور مداوم رشد کرده است ، به خصوص با طرفداران ترامپ و محافظه کاران که معتقدند دیگر سیستم عامل های بزرگ آزادی بیان را خفه می کنند و تعصبات لیبرالی دارند. این شکل مانند توییتر است و به کاربران امکان می دهد پیام های کوتاه ، معروف به “parley” را برای دنبال کنندگان یا “echo” (بازنشر) پست های سایر کاربران ارسال کنند.

برخلاف توییتر و فیس بوک ، این سایت از الگوریتم های توصیه محتوا استفاده نمی کند و “مطابق دستورالعمل های انجمن” “خبرمایه شما را انتخاب نمی کند”.

بنیانگذار جان ماتز در ماه ژوئن به فوربس گفت که “هیچ گونه بررسی واقعی در سیستم عامل انجام نخواهد شد.”

وی گفت: “به شما نخواهند گفت كه چه فكر كنید و چه بگویید.” “اگر یک نظر نادرست بگویید ، یک پلیس شما را دستگیر نمی کند … من فکر می کنم این همه خواسته مردم است. آنها این را دوست دارند “

پارلر ، در دستورالعمل های انجمن برای سایت ها ، می گوید که “ترجیح می دهد حذف اعضای انجمن یا محتوای ارائه شده توسط اعضا به حداقل مطلق نرسد. ما ترجیح می دهیم تصمیمات درباره آنچه دیده می شود و چه کسی شنیده می شود را برای هر شخص بگذاریم.

دستورالعمل ها ادامه می دهند: “پارلر تحت هیچ شرایطی تصمیم نخواهد گرفت که کدام محتوا حذف یا فیلتر شود یا حساب چه کسی بر اساس نظر بیان شده در آن محتوا حذف شود.”

با این حال ، سایت محتوای غیرقانونی یا محتوایی را که به ظن استفاده از آن برای ارتکاب جرم مورد استفاده قرار می گیرد ، حذف خواهد کرد. این شامل محتوای “تروریستی” ، درخواست های تحریک به خشونت ، پورنوگرافی کودکان و هرزنامه است.

این پلتفرم اولین ضربه خود را در ماه ژوئن در میان کاربران مشاهده کرد ، زمانی که ترامپ به طور عمومی با ترک Twitter و Facebook به Parler معاشقه کرد. تا به امروز ، رئیس جمهور به این سایت ملحق نشده است. با این حال سخنگوی کاخ سفید ، کیلی مک اننی ، جزئیات ادعای ترامپ درباره کلاهبرداری را در این سیستم عامل بیان کرد.

اریک پسر ترامپ و جیسون میلر مشاور مبارزات انتخاباتی نیز مصرف کننده هستند ، در حالی که سیاستمداران جمهوری خواه ، از جمله سناتور تد کروز و رند پاول ، و نماینده ایالات متحده دوین نونس ، در این سیستم عامل فعال هستند.

گروه ها و افرادی که با ممنوعیت دیگر سایت های رسانه های اجتماعی روبرو شده اند ، مانند الکس جونز مجری محافظه کار رادیو و گروه های مختلف مرتبط با پسران مغرور راست افراطی ، نیز به پارلر رفته اند.

همانند اکثر سایت های رسانه های اجتماعی ، پست ها پیامدهای واقعی حداقل برای یک کاربر در روزهای پس از انتخابات داشته اند.

لانگ هلند ، رئیس پلیس در شهر مارشال ، آرکانزاس ، در 9 نوامبر پس از رفتن به پارلر برای تهدید خشونت علیه دموکرات ها استعفا داد.

این پست را که بعداً حذف شد ، نوشت: “هرگز فراموش نکنید که آنها خیانتکار هستند و حق ندارند در این جمهوری زندگی کنند.”

در نشریه دیگری آمده است: “مرگ بر همه دموکراتهای مارکسیست.” “زندانیان را نگیرید ، بازماندگان را رها نکنید !!”



[ad_2]