قطر: عادی سازی با اسرائیل دولت فلسطین را تضعیف می کند خاورمیانه

[ad_1]

وزیر امور خارجه خواستار ایجاد جبهه متحد عربی “برای قرار دادن منافع فلسطینیان است [first] برای پایان دادن به اشغال “

وزیر امور خارجه قطر شیخ محمد بن عبدالرحمن الثانی گفت کشورهای عربی ، که در حال برقراری ارتباط با اسرائیل هستند ، تلاش های دولت فلسطین را تضعیف می کنند.

در ماه های اخیر ، امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) ، بحرین و سودان در روابط رسمی در معاملات میانجیگری دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا توافق کرده اند.

فلسطینی ها این توافق نامه ها را “خنجر زدن به پشت” و خیانت به آرمان هایشان محکوم کرده اند. آنها می ترسند که اقدامات بحرین و امارات متحده عربی باعث تضعیف موقعیت دیرینه پان عربی شود.

امارات ، بحرین و سودان با این موضع که خواستار خروج اسرائیل از خاک قبلاً غیرقانونی اشغال شده و پذیرش دولت فلسطین در ازای روابط عادی با کشورهای عربی شده است ، این موضع را نقض کردند.

“من فکر می کنم اتحاد بهتر است [Arab] در جلو برای قرار دادن منافع فلسطینیان [first] پایان دادن [Israeli] اشغال “، شیخ محمد روز دوشنبه در یک مجمع آنلاین امنیت جهانی گفت.

وی گفت که این شکاف به نفع تلاشهای مشترک عربها برای جلب اسرائیلی ها برای مذاکره با فلسطینی ها و حل درگیری طولانی مدت نیست.

با این حال ، برای کشورهایی که روابط خود را برقرار کرده اند ، “در نهایت آنها باید تصمیم بگیرند که چه چیزی برای کشورهای خود بهتر است.”

مقامات امارات متحده عربی گفتند كه كشور خلیج فارس همچنان به دولت فلسطین پایبند است و معامله با اسرائیل الحاق بیشتر زمین هایی را كه فلسطینی ها به عنوان یك كشور به دنبال آن هستند متوقف كرده است.

تا این سال ، اسرائیل فقط با دو کشور عربی – همسایگانش مصر و اردن – روابط رسمی فعلی داشت که بر اساس توافق نامه های صلح دهه ها پیش برقرار شده بود. مقامات آمریكایی و اسرائیلی گفته اند كه ممكن است به زودی كشورهای عربی آخرین معاملات را دنبال كنند.

شیخ محمد گفت دوحه روابطی با اسرائیل دارد ، البته فقط در مورد فلسطینیان ، مانند نیازهای بشردوستانه یا پروژه های عمرانی.

وزیر امور خارجه تأکید کرد: قطر از تصمیم دو کشور با بیت المقدس شرقی اشغالی به عنوان پایتخت یک کشور فلسطین پشتیبانی می کند.

بحران خلیج فارس

شیخ محمد با استناد به مشاجره ای که در سال 2017 آغاز شد ، زمانی که امارات ، عربستان سعودی ، بحرین و مصر روابط دیپلماتیک و حمل و نقل خود را با قطر قطع کردند و محاصره زمینی ، هوایی و دریایی را علیه این کشور وضع کردند ، شیخ محمد گفت هیچ برنده ای در این بحران وجود ندارد.

وی در مجمع گفت: “ما امیدواریم كه هر لحظه این پایان یابد و آنچه كه ما در حال حاضر به آن نیاز داریم این است كه با كشورهای دیگر درگیر جدی شویم – و قطر آماده انجام این كار است.” وی افزود: “هیچ برنده ای از این بحران وجود ندارد و همه ما می بازیم.”

چهار کشور قطر را به حمایت از “تروریسم” متهم کرده اند ، ادعایی که دوحه به شدت و به طور مکرر آن را رد می کند.

مشاور امنیت ملی ترامپ در یک سخنرانی مرتبط در این مجمع گفت که اولین قدم برای حل بحران اجازه پرواز به هواپیماها بر فراز حریم هوایی عربستان سعودی و بحرین است.

رابرت اوبراین با بیان اینکه دوست دارد ظرف 70 روز آینده قبل از انتقال به دفتری در ایالات متحده مجوز پرواز را دریافت کند ، گفت: “ما دوست داریم این شکاف را برطرف کنیم” ، خاطرنشان کرد: “من فکر می کنم احتمال این. “



[ad_2]