بریتانیا می‌گوید فرانسه از اتحادیه اروپا می‌خواهد واگنر را به عنوان «تروریست» معرفی کند | اخبار

[ad_1]

پارلمان فرانسه اعلام کرد مزدوران واگنر از سیاست های ژئوپلیتیکی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیروی می کنند.

پارلمان فرانسه با تصویب قطعنامه‌ای از اتحادیه اروپا خواست مزدوران روسی واگنر را به‌عنوان «گروه تروریستی» معرفی کند، زیرا گزارش‌هایی مبنی بر اینکه بریتانیا نیز آماده است این گروه را به عنوان «سازمان تروریستی» معرفی کند.

قطعنامه روز سه شنبه، که غیرالزام آور و عمدتا نمادین است، با حمایت همه جانبه طیف های سیاسی در پارلمان فرانسه به تصویب رسید.

بنیامین حداد، قانونگذار فرانسوی به پارلمان گفت: «اعضای واگنر در هر کجا که کار می کنند، بی ثباتی و خشونت را گسترش می دهند.

«آنها می کشند و شکنجه می کنند. می کشند و غارت می کنند. آنها تقریباً با مصونیت کامل، مرعوب و دستکاری می کنند.»

جنگجویان واگنر مزدوران صرف نیستند که با “اشتهای پول” هدایت می شوند، بلکه آنها “استراتژی گسترده ای را از مالی تا اوکراین دنبال می کنند تا از سیاست های تهاجمی رئیس جمهور حمایت کنند. [Vladimir] رژیم پوتین به دموکراسی های ما.»

مقامات فرانسه همچنین این گروه را به انجام عملیات تبلیغاتی ضد فرانسوی در غرب آفریقا به ویژه در مالی متهم کرده اند.

حداد گفت که امیدوار است این قطعنامه 27 کشور عضو اتحادیه اروپا را تشویق کند تا واگنر را به فهرست رسمی “سازمان های تروریستی” خود اضافه کنند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در یک سخنرانی ویدئویی از پارلمان فرانسه تمجید کرد و از کشورهای دیگر خواست از فرانسه الگو بگیرند.

زلنسکی گفت: «از پارلمان فرانسه به خاطر تصمیم امروز برای به رسمیت شناختن گروه شبه خصوصی روسی واگنر به عنوان یک سازمان تروریستی تشکر می کنم.

او گفت: «این چیزی است که باید مورد استقبال همه جهان قرار گیرد – هر مظاهر تروریسم باید نابود شود و هر تروریست باید محکوم شود.

انگلیس واگنر را اجتناب ناپذیر نامید

روزنامه تایمز روز سه‌شنبه به نقل از یک منبع دولتی گزارش داد که وزارت کشور انگلیس دو ماه است که پرونده تشکیل داده است و ممنوعیت واگنر به عنوان یک “سازمان تروریستی” در عرض چند هفته “قریب‌الوقوع” است.

به گزارش تایمز، در صورت تصویب، تعلق به واگنر، شرکت در جلسات او، ترویج حمایت از او یا پوشیدن لوگوی او در ملاء عام در بریتانیا یک جرم جنایی محسوب می شود.

این روزنامه افزود: این نامگذاری همچنین تحریم‌های مالی را علیه این گروه اعمال خواهد کرد و پیامدهایی بر توانایی واگنر برای جمع‌آوری پول در صورت پرداخت هر گونه سرمایه از طریق موسسات مالی بریتانیا خواهد داشت.

به نوشته این روزنامه، «شبه‌هایی» وجود دارد که گروه واگنر پس از اعمال تحریم‌های مالی علیه الیگارش‌های روسیه و متحدان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، به انتقال پول از بریتانیا کمک کرده است. وزارت کشور گفت که در حال بررسی گزارش تایمز است.

در حالی که قطعنامه فرانسه که از اتحادیه اروپا می‌خواهد واگنر را به عنوان “سازمان تروریستی” معرفی کند به اعضای اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد دارایی‌های گروه و اعضای آن را مسدود کنند و شرکت‌ها و شهروندان اروپایی را از همکاری با این سازمان منع کنند، به نظر نمی‌رسد تحریم‌های کنونی مانع از فعالیت‌ها شود. به گروه

واگنر و رهبر کارآفرین او یوگنی پریگوژین بارها توسط اتحادیه اروپا تحریم شده اند، از جمله به دلیل نقض حقوق بشر در آفریقا و دخالت روسیه در تهاجم روسیه به اوکراین.

دارایی های پریگوژین در اتحادیه اروپا در سال 2020 مسدود شد و به دلیل استقرار جنگنده های واگنر به لیبی جنگ زده در لیست سیاه ویزا قرار گرفت، تصمیمی که او ناموفق درخواست کرد.

کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه روز سه‌شنبه اذعان کرد که برچسب قانونی «تروریست» اتحادیه اروپا هیچ «تأثیر اضافی مستقیم» بر این گروه نخواهد داشت.

او گفت، اما «نباید اهمیت نمادین چنین نام‌گذاری و تأثیر بازدارنده‌ای که می‌تواند بر کشورهایی که وسوسه می‌شوند به واگنر روی آورند، دست کم بگیریم».

پارلمان های لیتوانی و استونی قبلاً “واگنر” را به عنوان “سازمان تروریستی” معرفی کرده اند.

[ad_2]