بر اثر برخورد اسب آبی با قایق در رودخانه مالاوی یک کشته و 23 مفقود شدند | اخبار

[ad_1]

این کشتی که یک قایق بود حامل 37 نفر از رودخانه شایر بود که این حادثه رخ داد.

به گفته مقامات، بر اثر برخورد یک اسب آبی و واژگونی یک قایق رانی در رودخانه ای در جنوب مالاوی، یک کودک یک ساله جان خود را از دست داد و 23 نفر مفقود شدند و بیم آن می رود که جان خود را از دست بدهند.

پلیس منطقه نسنجه در جنوب این کشور آفریقای جنوبی روز سه شنبه اعلام کرد که این کشتی حامل 37 نفر از رودخانه شایر بود که این حادثه صبح روز دوشنبه رخ داد.

دومینیک مواندیرا، کمیسر پلیس منطقه نسنجه، گفت که پلیس مالاوی با کمک کارکنان برنامه جهانی غذا که در منطقه کار می کردند و قایق هایی را برای عملیات نجات تهیه کردند، 13 نفر را نجات داد.

او گفت که اگنس زالاکوما، سخنگوی پلیس نسانجه گفت که امدادگران همچنین جسد بی جان یک کودک یک ساله را که در این برخورد غرق شده بود، پیدا کردند.

زالاکوما گفت: «ماموریت جستجو برای یافتن افراد گمشده در حال حاضر در حال انجام است.

لازاروس چاکورا، رئیس جمهور مالاوی، ابیدا میا، وزیر آب و فاضلاب را به محل اعزام کرد. او گفت که مردم محلی می‌گویند اسب‌های آبی او اغلب در منطقه مشکل ایجاد می‌کنند و از مقامات می‌خواهند که برخی از حیوانات را به مکان دیگری منتقل کنند.

شایر بزرگترین رودخانه مالاوی است.

تصادفات قایق در مالاوی رایج است، جایی که فقدان حمل و نقل منظم آبی بسیاری را مجبور می کند تا در غیاب مقررات، از دریاچه ها و رودخانه ها با قایق های گاهاً نازک عبور کنند.

ماه گذشته، حداقل پنج نفر پس از واژگونی یک قایق پر ازدحام در منطقه مرکزی مالاوی در Mchinji جان خود را از دست دادند.

[ad_2]