بعد از اینکه جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شد ، چه اتفاقی می افتد؟ | آمریکا و کانادا

[ad_1]

جو بایدن معاون رئیس جمهور پیشین روز شنبه (7 نوامبر) برای رأی دادن به 270 رأی مورد نیاز برای ادعای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 ، از آستانه دانشکده عبور کرد و وی را رئیس جمهور تازه انتخاب شده و سناتور کمالا هریس کرد.

اما قبل از پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ در 20 ژانویه و روی کار آمدن بایدن هنوز چند مرحله در روند انتخابات وجود دارد.

در اینجا تاریخ های مهم ذکر شده است که منجر به بایدن 46 مین رئیس جمهور ایالات متحده شد.

8 دسامبر

سازمانهای جدید معمولاً پروژه هایی را انتخاب می كنند كه اندكی پس از بسته شدن مراكز اخذ رأی در روز انتخابات پیروز می شدند.

در سال جاری ، این پیش بینی ها چند روز طول کشید ، بیشتر به دلیل تعداد بی سابقه آرا mail نامه های پستی ثبت شده در میان اپیدمی ویروس کرونا در کشور. در این مرحله ، سازمان های خبری با استفاده از عوامل مختلف تعیین می کنند که یک نامزد دیگر راهی برای پیروزی ندارد.

با این حال ، شمارش معکوس رسمی چندین روز و گاهی هفته ها پس از پیش بینی یک برنده ادامه دارد.

طبق قوانین فدرال ، ایالات باید “در اسرع وقت” شمارش آرا formal رسمی را انجام دهند. این مبالغ مشمول اختلافات و سرشماری های حقوقی است که معیارها و برنامه آنها توسط قوانین هر کشور تنظیم می شود. برخی از ایالت ها ، مانند پنسیلوانیا ، در صورت نزدیک بودن مسابقه به طور خودکار شمارش معکوس را آغاز می کنند. در پنسیلوانیا ، این اختلاف تقریباً 0.5 درصد اختلاف بین نامزدها است. در برخی دیگر ، مانند ویسکانسین ، جایی که ستاد انتخاباتی ترامپ گفته است که خواستار بازشماری مجدد خواهد شد ، این امر باید با درخواست یک نامزد انجام شود. ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا عقب نشینی نکرد و ستاد انتخاباتی وی قول داد نتیجه را به چالش بکشد.

با وجود قوانین سرشماری ایالتی ، کارمندان دولت باید مهلت تعیین شده – امسال ، 8 دسامبر – را تعیین کنند تا رأی دهندگانی را که بر اساس یک سرشماری نهایی معتبر تعیین می کنند ، تعیین کنند. اگر آنها مهلت به اصطلاح “بندر امن” را رعایت کنند ، کنگره باید این رای دهندگان را بپذیرد.

دولت ها شدیداً تشویق می شوند که این استاندارد را رعایت کنند.

اگرچه غیرمعمول و مبتنی بر قوانین ایالتی منفرد است ، اما مواردی ممکن است وجود داشته باشد که سرشماری و اختلافات حقوقی بیش از مهلت “بندر امن” ادامه یابد ، که می تواند منجر به مجموعه ای از سناریوهای پیچیده شامل کارمندان دولت و قانونگذاران شود. ارگانهایی که رقبای منتخب را تعیین می کنند. در چنین حادثه ای ، كنگره تصمیم نهایی را در مورد پذیرش رأی دهندگان می گیرد.

14 دسامبر

538 رأی انتخاباتی وجود دارد و تعداد رأی در هر ایالت با تعداد سناتورها و نمایندگان ایالات متحده که این ایالت در کنگره دارد مطابقت دارد. واشنگتن دی سی نیز دارای سه رای انتخاباتی است. در بیشتر ایالت ها ، همه آرا elect انتخاباتی به نامزدی داده می شود که بیشترین آرا را در آن ایالت کسب کند ، هرچند که این امر طبق قانون لازم نیست.

دو ایالت – مین و نبراسکا – دارای سیستم های کمی متفاوت هستند: دو رأی دهنده به نامزدی رأی می دهند که آرا overall کلی ایالت را به دست آورد ، در حالی که رأی دهنده سوم رأی می دهد که کدام کاندیدا بیشترین مناطق کنگره را در آن ایالت کسب کند.

در حال حاضر ، 33 ایالت و واشنگتن دی سی قوانینی دارند که رأی دهندگان را ملزم می کند به نامزدی که رای عمومی ایالت خود را به دست آورد رای دهند.

اگرچه در ایالت ها این یک امر عادی است ، اما بدون قانون الزام رأی دهندگان به رأی دادن به برنده یک رأی عمومی در این ایالت ، به اصطلاح “رأی دهندگان بی وفا” در گذشته به نامزد دیگری رأی داده اند یا از رأی دادن امتناع کرده اند. چنین رویدادی نسبتاً نادر است و هرگز در مورد رقابت ریاست جمهوری تصمیم نگرفته است.

در 14 دسامبر ، رأی دهندگان در سراسر کشور با آرا paper کاغذی در ایالت های مربوطه و منطقه کلمبیا که دارای سه رأی انتخاباتی است ، رای دادند. این نتایج باید تا 23 دسامبر به پایتخت ایالات متحده و سایر مقامات مربوطه تحویل داده شود.

6 ژانویه

اتاق و سنا جلسه مشترکی را برای شمارش آرا sent فرستاده شده توسط رای دهندگان در سراسر کشور برگزار می کنند.

اگر یک بلیط 270 رأی انتخاباتی یا بیشتر کسب کند ، رئیس مجلس سنا ، مایک پنس ، معاون فعلی رئیس جمهور ، برنده انتخابات را اعلام می کند.

اعضای کنگره همچنین ممکن است همانطور که اعلام شده است به نتایج انتخابات از هر ایالت اعتراض کنند. اعتراض باید حداقل توسط یکی از اعضای مجلس و یکی از سنا صورت گیرد.

اگر اعتراض شرایط خاصی را برآورده کند ، هر اتاق به طور جداگانه برای بحث در مورد ایراد تشکیل جلسه می دهد. سپس هر اتاق به قبول یا رد اعتراض رای می دهد. هرگونه اعتراض به رأی انتخاباتی ایالت باید به تصویب هر دو مجلس برسد تا آرا disp مورد اختلاف را حذف كند.

اگر هیچ یک از کاندیداهای ریاست جمهوری حداقل 270 رأی انتخاباتی را به دست نیاورد ، اتاق بر اساس متمم دوازدهم قانون اساسی تصمیم گیری می کند. در صورت لزوم ، اتاق با اکثریت آرا رئیس جمهور را انتخاب می کند.

20 ژانویه

جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ، ظهر روز آغاز به کار خود سوگند یاد می کند. معاون رئیس جمهور منتخب کمالا هریس کمی قبل سوگند یاد می کند.



[ad_2]