بمبی قدرتمند در خیابان ناصرخسرو منفجر شد آخرین خبرها

[ad_1]

5fd0d3991cc81_2020-12-09_17-09

در ساعت 8:15 صبح روز 11 مه 1985 ، از اولین آسمان خراش در تهران دفاع شد و در یک قسمت فوری از خیابان ناصر خاصروف به هوا برخاست.

در این هنگام در یک صبح بهاری ، 50 پوند (حدود 23 کیلوگرم) TNT با یک پیکان کرم رنگ در ابتدای ماروی لین منفجر شد و 14 و به گفته 9 ، 9 هموطن ، 45 زخمی کشته شد. بمبی که نه تنها مردم ، بلکه این بار – قلب تاریخ تهران – را لرزاند.

روزنامه های نیمه اول دهه 1960 پر از اخبار درباره انفجارها ، جنگ ها ، پیروزی ها ، شهادت ها و مواردی از این دست بود ، اما بمبی که در 11 مه 1985 در تهران منفجر شد ، کمی متفاوت بود. بمب در خیابان اول شهر ، درست در خارج از اولین ساختمان مرتفع پایتخت ، جایی که اولین شرکت اتوبوسرانی تهران شروع به کار کرد ، منفجر شد. در خیابان های اول تهران.

طبق روزنامه های آن زمان ، بمب در یک جعبه فلش کار گذاشته شده بود و مکانیسم منفجره آن یک تایمر الکترونیکی با نیروی تخریبی 50 پوند TNT بود. داشته است. چند روز بعد ، حجت الاسلام ری شهری ، وزیر اطلاعات وقت ، اعلام کرد که گفته می شود بمب افکن ها قصد داشتند در جای دیگری منفجر شوند ، اما به دلایل نامعلوم پیکان را در ابتدای بازار مروی ترک کردند. بنابراین ، یکی از شلوغ ترین مکانهای تهران – بازار – ارسال شد.

در آن روزها ناصر خسرو بیش از هر زمان دیگری یکی از شلوغ ترین خیابان های شهر بود ، جایی که اتومبیل ها از آنجا به بازار می رفتند. خیابان های Pande-Chordad و ناصر خاصروف هنوز پیاده رو نشده بودند. ماشین های زیادی در ابتدای خیابان مروی پارک شده بودند. در آن روزها کوچه مروی بازار کالاهایی بود که از کویت و قطر می آمد و همیشه پر از وسایل حمل و نقل بود. در آن زمان هنوز چندین اتوبوس شمس العمر و TBT وجود داشت و مسافران خسته هنوز در میخانه های قدیمی ناصر خسروف باقی مانده بودند.

یک بمب 50 کیلویی یک ساختمان دو طبقه و یک کارخانه تولید پوشاک را به طور کامل تخریب کرد ، 15 ماشین و یک اتوبوس شاتل را سوزاند و به 25 فروشگاه آسیب رساند. شمس العماره در این حادثه آسیب ندید ، اما گاراژ شمس العماره برای همیشه بسته شد. همچنین ساختمانهای تاریخی در ابتدای مروی و ناصر خسرو آسیب دیده اند. چند ساعت پس از انفجار ، گروهی از سلطنت طلبان با تماس با آریا مسئولیت انفجار را بر عهده گرفتند ، اما به زودی مشخص شد که این گروه حضور خارجی ندارد و شاخه نظامی منافقین با همکاری سلطنت طلبان مرتکب این جنایت شده است.

در ساعت 8:15 صبح روز 11 مه 1985 ، اولین آسمان خراش در تهران چرخید و در یک قسمت فوری از خیابان ناصر خاصروف به هوا برخاست.

آخرین اخبار (khabarfoori.com)

5fd0d3991cc81_2020-12-09_17-09

در این هنگام صبح یک بهار 50 پوند (حدود 23 کیلوگرم) TNT با یک پیکان کرم رنگ در ابتدای ماروی لین منفجر شد و 14 و به گفته 9 ، 9 هموطن کشته شد. بمبی که نه تنها مردم ، بلکه این بار – قلب تاریخ تهران – را لرزاند.

روزنامه های نیمه اول دهه 60 پر از اخبار درباره انفجارها ، جنگ ها ، پیروزی ها ، شهادت ها و مواردی از این دست بود ، اما بمبی که در 11 مه 1985 در تهران منفجر شد ، کمی متفاوت بود. بمب در خیابان اول شهر ، درست روبروی اولین ساختمان مرتفع پایتخت ، جایی که اولین شرکت اتوبوسرانی تهران شروع به کار کرد ، منفجر شد. در خیابان های اول تهران.

طبق روزنامه های آن زمان ، بمب در یک جعبه پیکان قرار داده شده بود و مکانیسم منفجره آن یک تایمر الکترونیکی با نیروی تخریبی 50 پوند TNT بود. داشته است. چند روز بعد ، حجت الاسلام ری شهری ، وزیر اطلاعات وقت ، اعلام کرد که گفته می شود بمب افکن ها قصد داشتند در جای دیگری منفجر شوند ، اما به دلایل نامعلوم پیکان را در ابتدای بازار مروی ترک کردند. بنابراین ، یکی از شلوغ ترین مکانهای تهران – بازار – ارسال شد.

در آن روزها ناصر خسرو بیش از اکنون یکی از شلوغ ترین خیابان های شهر بود ، جایی که ماشین ها از آنجا به بازار می رفتند. خیابان های Pande-Chordad و ناصر خسرو هنوز عابر پیاده نشده اند. بسیاری از اتومبیل ها در ابتدای خیابان مروی پارک شده بودند. در آن روزها کوچه مروی بازار کالاهایی بود که از کویت و قطر می آمد و همیشه پر از وسایل حمل و نقل بود. در آن زمان ، چندین اتوبوس دیگر از شمس العماری و TBT باقی مانده بود و مسافران خسته هنوز در مسافرخانه های قدیمی ناصر خسرو باقی مانده بودند.

یک بمب 50 پوندی یک ساختمان دو طبقه و یک کارخانه تولید پوشاک را به طور کامل تخریب کرد ، 15 ماشین و یک اتوبوس شاتل را سوزاند و به 25 فروشگاه آسیب رساند. شمس العماره در این حادثه آسیب ندید ، اما گاراژ شمس العماره برای همیشه بسته شد. همچنین ساختمانهای تاریخی در ابتدای مروی و ناصر خسرو آسیب دیده اند. چند ساعت پس از انفجار ، گروهی از سلطنت طلبان با تماس با آریا مسئولیت انفجار را بر عهده گرفتند ، اما به زودی مشخص شد که این گروه حضور خارجی ندارد و شاخه نظامی منافقین با همکاری سلطنت طلبان مرتکب این جنایت شده است.

[ad_2]