بولسونارو برزیلی می گوید قفل های مستقیم COVID-19 “دیوانه” هستند | آمریکای لاتین

[ad_1]

رئیس جمهور برزیل ، جائر بولسونارو ، منتقد قدیمی اقدامات ماندن در خانه برای مبارزه با بیماری همه گیر ویروس کرونا ، گفت که “دیوانه است” که کشورها برای کنترل موج دوم ویروس دوباره شروع به مسدود کردن کنند.

بولسونارو روز پنجشنبه اظهارات خود را اعلام کرد ، زیرا وی همچنین گفت که هزینه واکسن ویروس کرونا را که در حال انجام آزمایش بالینی در شهر سائوپائولو است پرداخت نخواهد کرد.

“فرماندار عزیز سائوپائولو (جوآو دوریا) ، من می دانم که شما پرشور هستید. شما این را می دانید ، اما هیچ کس واکسن اجباری نمی زند ، این کار دشوار خواهد بود. “

“دیگری پیدا کنید.” من دولت هستم ، پول مال من نیست ، بلکه مردم است. واکسن شما را هم نخواهم خرید. یکی دیگر را برای خرید واکسن خود پیدا کنید. “

بیشتر کشورهای غربی و مناطقی از آمریکای لاتین بالاترین جهش یک روزه خود را در چند هفته گذشته گزارش کرده اند.

بسیاری از دولت ها ، به استثنای ایالات متحده ، اقدامات سختگیرانه ای را برای کنترل جدیدترین شیوع ها آغاز کرده اند.

از زمان ابتلا به همه گیری ، سیاست بولسونارو در مورد ویروس کرونا منعکس کننده سیاست دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده است که به دلیل تأثیر آن بر اقتصاد ، مخالفت خود را با محاصره اعلام کرده است.

“واکسن چینی نیست”

هفته گذشته ، رئیس جمهور راست گرای برزیل نیز تصمیم وزیر بهداشت خود برای خرید 46 میلیون دوز واکسن از Sinovac Biotech چین را رد کرد و گفت: “ما واکسن چینی نخریم.”

برزیل بعد از ایالات متحده دومین کشنده ترین شیوع ویروس کرونا است و بیش از 159000 مورد مرگ را گزارش می کند.

همچنین با 5/5 میلیون نفر در کنار ایالات متحده و هند سومین تعداد عفونت را دارد.

در همین حال ، آنتونیو بارا تورس ، تنظیم کننده سلامت برزیل ، اظهار داشت که وی انتظار دارد این کشور تا ژوئن 2021 واکسن تایید شده و آماده استفاده علیه COVID-19 در یک برنامه ملی تلقیح داشته باشد.

تورس روز پنجشنبه به رویترز گفت كه آژانس نظارتی وی ، كه به آن آنویسا نیز معروف است ، در مورد حداقل اثر بخشی تصمیم نگرفته است ، اما گفت كه آژانس واكسن ها را در گذشته با كارایی كمتر از 50 درصد تصویب كرده است.

وال استریت ژورنال این هفته گزارش داد ، مقامات بهداشتی در اروپا در حال بررسی این هستند که آیا اصطلاحاً میزان کارآیی زیر 50 درصد را به کار بگیرند تا بتوانند زودتر واکسن بدهند.

ساندرا گالینا ، مدیر کل بهداشت و ایمنی غذا در کمیسیون اروپا ، در جلسه استماع به قانونگذاران اتحادیه اروپا گفت که مقاله سوداگرانه است ، اما سپس اضافه کرد که اغلب واکسنهایی وجود دارند که فقط با 50 درصد کارایی کار می کنند.

تورس گفت برزیل می تواند بیش از یکی از چهار نامزد در حال آزمایش در کشور را ثبت کند – از دانشگاه آکسفورد / AstraZeneca ، Sinovac Biotech چین ، Pfizer با مشارکت BioNTech و زیرمجموعه دارویی جانسون و جانسون جانسن – صرف نظر از کشور. مبدا

دومین شیوع ویروس کرونا در برزیل بعد از ایالات متحده با بیش از 159،000 مرگ و میر است ، در حالی که تعداد آنها به بیش از 5.5 میلیون نفر رسیده است – سومین مورد بزرگ در جهان. [File: Pilar Olivares/Reuters]

وی گفت: “اصل واکسن هیچ ارتباطی با ما ندارد ، هیچ تعصبی ندارد.”

دو روز پس از اظهارات بولسونارو ، Anvisa به موسسه بوتان در سائوپائولو اجازه داد شش میلیون دوز CoronaVac وارد کند و روز چهارشنبه به مرکز زیست پزشکی اجازه داد مواد اولیه را برای ساخت 40 میلیون دوز دیگر در برزیل وارد کند.

روسیه موافقت کرده است که واکسن Sputnik V خود را به ایالات Parana و Bahia برزیل تحویل دهد ، اما ابتدا باید توسط Anvisa آزمایش و تأیید شود. تورس گفت که تا به امروز ، آژانس هیچ داده یا درخواست تأیید گزارش آزمایش Sputnik V دریافت نکرده است.

تورس گفت: م Instituteسسه بوتان و مرکز فدرال زیست پزشکی FioCruz در ریودوژانیرو توانایی تولید میلیون ها دوز واکسن برای برزیل و احتمالاً سایر کشورهای آمریکای لاتین را دارند.

وی گفت: Anvisa در حال مذاکره با برخی از کشورهای منطقه برای پذیرش ثبت نام برای واکسن های ساخته شده در برزیل است.



[ad_2]