تحقق رویای فرزندآوری در سمنان دور از خانه آخرین خبرها

[ad_1]

در این بین ، برخی از زوج ها هستند که بدون کمک یک درمانگر و متخصصان پزشکی نمی توانند از چنین واقعه ای خوشحال کننده زنده بمانند. طبق آمار ، حدود 20٪ زوج های ایرانی نابارور هستند و بدنبال بچه دار شدن هستند. در چنین شرایطی و با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر اهمیت جمعیت جوان در قدرت و پیشرفت ملی و ضرورت جبران کاهش رشد جمعیت ، اهمیت مراکز درمان ناباروری در دسترس مردم مانند گذشته احساس نمی شود.

استان سمنان با بیش از 700000 نفر جمعیت فاقد مرکز و درمانگاه تخصصی درمان ناباروری است و زوجین نابارور ساکن آن استان مجبورند برای معالجه به استانهای همجوار سفر کنند. وجود یک واحد درمان ناباروری در بیمارستان آنطور که باید اعتماد زوجین را جلب نمی کند و این درمان مهم باید در یک مرکز یا کلینیک تخصصی انجام شود.

زوجین ناباروری که این مشکل را تجربه کرده اند

پدری که با کمک پزشکان متخصص فرزندی به دنیا آورد ، گفت: من و همسرم مجبور شدیم بارها برای درمان ناباروری به تهران سفر کنیم و این سفرها هزینه درمان را افزایش داد و آرامش و آرامشی برای همسرم ایجاد نکرد.

محمد علیان ادامه داد: “هنگامی که درگیر این مشکل بودیم ، اغلب نیاز به یک مرکز تخصصی درمان ناباروری در شهر خود را درک می کردیم و من فکر می کنم اگر چنین مرکزی به محل زندگی ما نزدیک باشد ، بچه های ما بسیار راحت تر و ارزان تر “.

وی افزود: “همچنین ، ما مجبور بودیم هر بار مراجعه به پزشک چندین بار بیشتر وقت بگذاریم ، در حالی که اگر این مرکز نزدیک محل زندگی ما بود ، زمان صرفه جویی می شد و من فکر می کنم برخی از زوج های نابارور به دلیل غیرقابل دسترس بودن مراکز. ” متخصصان ناباروری درمان نمی کنند.

تکمیل و تجهیزات پژوهشکده رویان به وام بستگی دارد

پژوهشگاه رویان به عنوان یک مرکز جراحی محدود با هدف ارائه خدمات پزشکی به زوجین نابارور و تحقیق و آموزش در زمینه علوم تولید مثل و ناباروری مربوط به جهاد دانشگاه علوم پزشکی ایران فعالیت می کند. سمنان باز خواهد بود.

رئیس جهاد دانشگاهی سمنان گفت: به دلیل کمبود بودجه افتتاح این پروژه به تأخیر می افتد. در دومین سفر ریاست جمهوری به استان سمنان ، اعتبار 80 میلیارد ریالی برای تکمیل پروژه تصویب شد ، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

حسن رهایی ادامه داد: ساخت فاز اول ساخت این پژوهشگاه در 2 هکتار زمین دارای 90 درصد پیشرفت فیزیکی است و برای تکمیل آن 50 میلیارد ریال اعتبار لازم است.

وی افزود: پس از ساخت تجهیزات لازم نیز به وام احتیاج دارد. در ابتدای سال 1997 بودجه مورد نیاز برای تجهیزات فاز اول پژوهشگاه رویان 200 میلیارد ریال برآورد شد که به دلیل نوسانات شدید قیمت و واردات بیشتر این تجهیزات ، تغییر چشمگیری داشته است.

جهاد سمنان ، رئیس مرکز دانشگاه گفت: انگیزه بخش خصوصی برای شرکت در پروژه های تحقیق و توسعه به دلیل عدم بازگشت اقتصادی کم است و بخش خصوصی تمایل بیشتری به سرمایه گذاری در پروژه های با رویکرد اقتصادی دارد. بنابراین ، ارتقا of این پروژه با چالش های اقتصادی و اعتباری روبرو شده است.

برنامه بهبود بخش درمان ناباروری بیمارستان امیرالمومنین (ع)

رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) سمنان گفت: بخش ناباروری بیمارستان امیرالمومنین (ع) سالانه حدود 3000 مراجعه کننده دارد.

سید محمد حسینی ادامه داد: میزان یافته های مثبت زوجینی که اعزام می شوند بسته به دوره های درمانی و نوع درمان متفاوت است. به عنوان مثال ، حدود 35 تا 40 درصد از کسانی که با دارو درمان می شوند ، 15 تا 20 درصد – در لقاح داخل رحمی و حدود 25 – 30 درصد در تزریق میکرو.

وی افزود: تقریباً 90 درصد هزینه های بیمارستانی افراد مشمول دستورالعمل جدید برنامه حمایت مالی از زوجین نابارور و البته هزینه های آزمایشات و داروها در خارج از بیمارستان بر عهده خود مراجعان است.

رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) سمنان گفت: نقشه بخش جدید ناباروری این بیمارستان در سمنان تهیه شده و بهبود فضای کلینیک ناباروری از برنامه های توسعه دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت سمنان است. شروع خواهد شد

وی اظهار داشت: امکان ارائه خدمات پزشکی به 3 بیمار در روز در حین لقاح داخل رحمی و 3 بیمار با IVF وجود دارد و کلینیک سرپایی 3 روز در هفته باز است که روزانه حداکثر 20 بیمار در آن بستری می شوند

حسینی افزود که در صورت تأمین اعتبار کافی و گسترش بخش ناباروری بیمارستان امیرالمومنین (ع) ، می تواند نیازهای کل استان را به صورت ماهانه تأمین کند.

برای کاهش هزینه ها ، صرفه جویی در وقت و رفع نیازهای مشتریان برای درمان ناباروری در آرامش و آرامش بیشتر ، داشتن یک مرکز تخصصی درمان ناباروری و یک مرکز درمان تخصصی در استان سمنان با بیش از 700000 نفر جمعیت ضروری است. بدون ناباروری شاید تحقق وعده های مالی برخی از مشکلات زوجین نابارور را در استان سمنان برطرف کند.

[ad_2]