ترامپ تحریم ها را با سرعت بی سابقه ای اعمال کرد. آیا بایدن متفاوت خواهد بود؟ | اخبار چین

[ad_1]

دولت ترامپ در دوران ریاست جمهوری تحریم ها را با رکوردشکنی حدود سه بار در روز وضع کرده است: تعدادی از اقدامات با هدف شرکت ها ، افراد و حتی تانکرهای نفتی مرتبط با ایران ، کره شمالی ، چین ، ونزوئلا و روسیه انجام شده است.

تیم رئیس جمهور منتخب جو بایدن قول می دهد از بالا به پایین عملیات تحریم ها را بررسی کند ، اما انتظار تأخیر چشمگیر در ساعت وی را نداشته باشید.

حدود هفت هفته قبل از روی کار آمدن ، نامزدی های بایدن برای بهترین مناصب اداری روشن می سازد که محدودیت های اقتصادی در ایالات همچنان ابزاری اساسی خواهند بود ، حتی اگر همه چیز را در مورد نحوه استفاده ترامپ دوست نداشته باشند.

خودی ها گفتند که Adewale “Wally” Adeyemo ، که توسط بایدن به سمت شماره 2 در وزارت دارایی انتخاب شده ، قصد دارد کار واحد تروریسم و ​​اطلاعات مالی یا TFI را در وزارت دارایی بررسی کند. به گفته مردم ، این ارزیابی از برنامه های فعلی ، کارکنان و بودجه است.

با این وجود اعتقاد به اینكه تحریم ها بسیار مهم هستند ، تاكید می كند كه اهمیت آنها در نحوه اجرای سیاست خارجی ایالات متحده مهم است و از قدرت اقتصادی خود به اندازه قدرت نظامی خود برای بدست آوردن خواسته های خود در خارج از كشور استفاده می كنیم ، حتی در صورت عدم وجود متحدان نزدیك. موافق. و همانقدر که بایدن می خواهد از سیاست های ترامپ فاصله بگیرد ، کارشناسان و ناظران می گویند او احتمالاً رویکرد تهاجمی ترامپ را ادامه خواهد داد.

تیم ترامپ مصمم است که ابتدا رویکرد آمریکا در بحران های ژئوپلیتیکی را تحت فشار قرار دهد ، اشکال جدیدی از زورگویی اقتصادی ، ترکیب تحریم های استاندارد با تعرفه ها ، کنترل صادرات و تحریم های ثانویه برای مجازات دوستان و دشمنان را ارائه داد.

آدام اسمیت ، مشاور ارشد سابق واحد تحریم خزانه داری و هم اکنون شریک گیبسون ، گفت: “آنها از این ابزارها ، تعرفه ها ، کنترل صادرات به عنوان یک یا دو اعتصاب استفاده کردند که افرادی مانند چین و دیگران را آزار می دهد.” Dunn & Crutcher.

ترامپ به دنبال بازداشت یک کشیش آمریکایی ، متحد ناتو ، ترکیه را دنبال کرد و تهدید کرد که آلمان را به خاطر خط لوله انتقال جریان نورد 2 مجازات خواهد کرد.

ترامپ با نادیده گرفتن این هشدار که اقتصاد چین بسیار بزرگ است و بسیار نزدیک با ایالات متحده آمیخته است ، بارها مقامات و شرکت های چینی را تحریم کرده است ، از جمله 14 قانونگذار برتر در 7 دسامبر. وی در گذشته هشدار داده بود كه تحریم های یك جانبه علیه ایران بی اثر خواهد بود و اقتصاد كشور را بدون كمك شرکای اروپایی فلج می كند.

اسمیت گفت: “ما هرگز ندیده ایم كه یك دولت از این ابزارهای مختلف به این خلاقیت و به روشی ظاهراً هماهنگ استفاده كند.”

موج ایرانی

بر اساس داده های جمع آوری شده توسط گیبسون دون ، در زمان ترامپ ، دولت بیش از 3900 تحریم جداگانه اعمال کرد ، در حالی که دولت پس از خروج از توافق هسته ای 2015 با حمایت متفقین مجازات های سنگینی را علیه ایران اعمال کرد ، در سال 2018 افزایش یافت. ، از جمله انگلیس ، فرانسه و آلمان. هیچ دولت قبلی از 700 تحریم در سال فراتر نرفته است.

از استفان منوچین ، وزیر دارایی ، روز چهارشنبه در مورد سیاست تحریم ها س Financeال شد: “من به نقش وزارت دارایی بسیار افتخار می کنم و از نظر امنیت ملی و سیاست خارجی به صورت یکپارچه بازی کرده ام.” وی از ایران به عنوان منطقه ای نام برد كه معتقد است دولت “بسیار م beenثر” بوده است ، حتی اگر جمهوری اسلامی را مجبور به بازگشت به میز مذاكره نكرده باشد.

منوچین گفت: “اگر ما تحریم نبودیم ، آنها ده ها میلیارد دلار برای حمایت از فعالیت های تروریستی ، توسعه بیشتر موشك ها و سایر فعالیت های بد در منطقه استفاده می كردند.”

تیم بایدن که قبل از شروع به کار احتیاط به ورود به امور سیاسی ندارد ، مشخص نیست که کدام یک از تحریم های ترامپ حفظ یا لغو خواهد شد ، اگرچه رئیس جمهور منتخب خواستار بازگشت به توافق هسته ای ایران شده است که این امر مستلزم تخفیف تحریم ها است. به نوعی با این حال ، بایدن در مقاله ای در ماه سپتامبر CNN گفت كه دولت وی “به استفاده از تحریم های هدفمند علیه نقض حقوق بشر در ایران ، حمایت از تروریسم و ​​برنامه موشك های بالستیك خود ادامه خواهد داد.”

آدیمو هنگام اعلام نامزدی در اول دسامبر گفت: “ما همچنین باید بر روی نقش مهم وزارت دارایی در محافظت از امنیت ملی خود متمرکز شویم.” “این شامل استفاده از رژیم تحریم ما برای پاسخگویی به شرکت کنندگان بد است.”

یکی از چالش هایی که بایدن با آن روبرو خواهد شد این است که اکنون تحریم های ایالات متحده به قدری کشیده و پیچیده شده اند که اجرای آنها دشوارتر است و بدون آنکه خطر مهمی به اقتصاد آمریکا وارد شود ، می توان آنها را کنترل کرد.

نمایشگاه صنعت

جاستین واکر ، رئیس تحریم های جهانی و ریسک در انجمن متخصصان مجاز مبارزه با پولشویی ، گفت: “آنچه می بینید بسیاری از اقتصادهای بزرگ تحریم مدار هستند.” “قرار گرفتن در معرض صنعت بسیار بیشتر است و من فکر می کنم در اینجا نگرانی های بالقوه وجود دارد.”

منتقدان می گویند دولت ترامپ تحریم ها را بیش از حد آشکار و بی رویه اعمال کرده و از آنها به عنوان جلب نظر در هر مسئله سیاست خارجی استفاده کرده است.

بعلاوه ، واحد تحریم وزارت دارایی توسط مقامات اصلی ، از همان ابتدا ، خسته شده است. از زمان استعفا سیگال ماندلکر در اکتبر 2019 ، این وزارت سابقاً معاون وزیر نداشته است.

در زمان دولت ترامپ تعدادی از مقامات دولتی نیز واحد را ترک کردند ، اگرچه استفاده از اقدامات اقتصادی بر حجم و پیچیدگی آنها افزوده است. مردم گفتند که Adeyemo قصد دارد به مسائل مربوط به کارکنان بپردازد و افزایش بودجه واحد را در نظر بگیرد ، که پیشنهاد می کند توسط سنا تصویب شود.

به طور کلی ، تیم ورودی بایدن می گوید که اگر او از تحریم ها استفاده کند ، این کار را در توافق با دیگران انجام می دهد ، نه بر ضد آنها. دو کشور مورد توجه روسیه ، روسیه است که در آن دولت جدید می تواند الیگارشی را که با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور متحد متحد شده اند ، هدف قرار دهد و چین ، جایی که ایالات متحده تحت سلطه ترامپ به جای همکاری با دیگر کشورها با منافع مشابه ، تحریم هایی را اعمال کرد.

اتحادهای چند جانبه

آدام شوبین ، معاون سابق وزیر تروریسم و ​​اطلاعات مالی ، در کنفرانسی در انستیتوی امنیت ملی گفت: “آنچه من انتظار دارم ببینم یک استراتژی جامع است که بر اتحادها و مشارکت های چندجانبه متمرکز باشد.” دسامبر وی افزود: “در صورت امکان ، تلاش برای ایستادن در جبهه متحد و فراخوانی چین برای رفتار در موارد لزوم را خواهید دید. “

رویکرد ترامپ در آمریکا خصمانه تر بود ، با این استدلال که شرکت ها خواه ناخواه صف آرایی می کنند ، زیرا دسترسی به سیستم مالی ایالات متحده برای آنها بسیار ارزشمند بود. شکایات مبنی بر اینکه استفاده بیش از حد از تحریم های مالی موجب برتری در اولویت دلار می شود ، به سرعت رد شد.

در حالی که بایدن خود را برای روی کار آمدن آماده می کند ، هدفی بیشتر از تحریم های ایران وجود ندارد. به گفته مایکل پمپئو وزیر امور خارجه ، ایالات متحده در 77 دور تحریم جداگانه 1500 نفر و نهاد را در ایران هدف قرار داده است که تقریباً نیمی از تحریم های دولت را نشان می دهد.

پمپئو هفته گذشته در كنفرانسی گفت: “ما به تعبیر خودشان رژیم را از حدود 70 میلیارد دلار ترور محروم كردیم.” “ما می دانیم که کارزار انتخاباتی ما در حال کار است زیرا اکنون ایرانیان به شدت آمادگی خود را برای بازگشت به میز مذاکره برای کاهش تحریم ها نشان می دهند.”

کارشناسان تحریم ها می گویند گرچه تحریم های دولت ترامپ اغلب م effectiveثر بوده است ، اما مواردی بیش از یک سیاست اقتصادی مناسب به نظر می رسید روابط عمومی ، چیزی که انتظار ندارند دولت بایدن شاهد آن باشد.

دانیل فرید ، سفیر سابق ، دستیار وزیر و هماهنگ کننده تحریم های وزارت خارجه در دولت های دموکرات و جمهوری خواه گفت: “من فکر نمی کنم آنها تحریم ها را کاهش می دهند ، بلکه سو the استفاده از تحریم ها را کاهش می دهند.” “استفاده از تحریم ها را به عنوان یک ابزار پیام رسان خالص یا دستگاه مدیریت حلقه رسانه کاهش دهید – تحریم ها زیرا می خواهید سخت به نظر برسید.”



[ad_2]